Tråden for oss med Klipsch (og de som planlegger å kjøpe) - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 26 av 46 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 ... SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 902
    Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    takk for tipset pahf, jeg kjøpte de brukt, men er jo ikke sikkert de er spilt inn for det. Uansett så er usammenhengende et ganske beskrivende ord på hvordan det låter. Begynner å lurer litt på om all følsomheten til klipsch ene og alene kommer fra mere diskant fra hornet. Altså juks, men skal kjøre de hardt en periode og se om det hjelper.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Søkte på RF-10, men fant ingenting. Dette er vel den billigste i serien til klipsch. Er det noen som har testet de mot RF-52 eller andre høyttalere og kan si om de holder samme nivået som resten av høyttalerne i serien?

Newcomer Gehe sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg er ikke ute etter å disse alle med klipsch. Når det er sagt så vil jeg bare spørre om en ting...

Jeg har tenkt endel på at klipsch stort sett bare selger to-veis høytalere. Er en god stund siden jeg har hørt klipsch og vet ikke om det har skjedd så mye siden. (4 år) Da følte jeg at lyden ble litt gromsete på høyere volum. Spesielt mellomtonen ble litt fraværende og uklar. Er det fortsatt slik? De har både store og små høytalere. Men de har jo ikke delt mellomtone og bass. Det må jo ødelegge endel for lyden? 3-veis burde jo være å foretrekke da elementene kan arbeide i hvert sitt område, altså vil forvrengningen avtage kontra 2-veis.

Jeg merket i hvertfall stor forskjell da jeg gikk fra 2 til 3-veis. Det var samme mellomtone og diskant, men med to ekstra basselementer. Mellomtonen ble veldig mye klarere og musikken ble mye bedre. kunne i større grad høre hva de sang.

Videre lurer jeg på hvorfor det da er så mange som forelsker seg i disse høytalerne? Eller er det fordi de passer utmerket til kino, at de er lettdrevne og spiller veldig høyt. De er jo et vedlig godt kompromiss mellom CV og mange andre høytalere. Sånn sett forstår jeg hvorfor.

Noen som har formeninger om dette?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gehe
    Hei, jeg er ikke ute etter å disse alle med klipsch. Når det er sagt så vil jeg bare spørre om en ting...

Jeg har tenkt endel på at klipsch stort sett bare selger to-veis høytalere. Er en god stund siden jeg har hørt klipsch og vet ikke om det har skjedd så mye siden. (4 år) Da følte jeg at lyden ble litt gromsete på høyere volum. Spesielt mellomtonen ble litt fraværende og uklar. Er det fortsatt slik? De har både store og små høytalere. Men de har jo ikke delt mellomtone og bass. Det må jo ødelegge endel for lyden? 3-veis burde jo være å foretrekke da elementene kan arbeide i hvert sitt område, altså vil forvrengningen avtage kontra 2-veis.

Jeg merket i hvertfall stor forskjell da jeg gikk fra 2 til 3-veis. Det var samme mellomtone og diskant, men med to ekstra basselementer. Mellomtonen ble veldig mye klarere og musikken ble mye bedre. kunne i større grad høre hva de sang.

Videre lurer jeg på hvorfor det da er så mange som forelsker seg i disse høytalerne? Eller er det fordi de passer utmerket til kino, at de er lettdrevne og spiller veldig høyt. De er jo et vedlig godt kompromiss mellom CV og mange andre høytalere. Sånn sett forstår jeg hvorfor.

Det du beskriver minner mye om klipsch kjørt på en alt for liten forsterker, da får du fram fint lite av potensialet i de. Da blir de både ullen og er lite gjenkjennelig ift driftet med nok strøm.

Kompromiss mellom cv? Klipsch evner og livgi musikken og skape en nerve, samtidig som en engasjerer og er dynamisk av en annen verden, mens CV har stort sett den egenskapen at de klarer og få all musikk til og høres ut som eksospotta på en John Deere. Dog er klipsch en elsk/hat høytaler, med mange i begge leire, noen liker de, andre liker de ikke. Mitt tips er og få hørt klipsch under rette omstendigheter med rett match og om mulig hjemme hos noen.

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om noen forhandlere i oslo omerådet som har rf-83 oppkoblet? Vurderer å oppgradere i fra rf-82

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atle99
    Noen som vet om noen forhandlere i oslo omerådet som har rf-83 oppkoblet? Vurderer å oppgradere i fra rf-82
    OsloHifiCenter skal ha disse inne.

Newcomer ulyd sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Veldig enig i det Pahf skriver, og kjenner meg nok ikke helt igjen i beskrivelsen din. Nå har jeg selv Klipsch, og er således lite objektiv, men alikevel. Det som gjorde at jeg falt for Klipsch er "live" følelsen, og det "smellet" som de leverer. De er kjent for å være veldig dynamiske, og det kan jeg si meg hjertens enig i. Jeg syns til sammeligning at B&W 803D på Classe elektronikk, som jeg fikk lytte til sist jeg var innom hifiklubben, låt direkte kjedelig og tamt sammenlignet med mitt oppsett som sansynligvis koster mindre enn kablene som ble brukt på den demoen :-). Men det som er så gøy med denne hobbyen er jo at lyd er subjektivt. Klipsch er nok relativt lite "politisk korrekt" og har en helt egen klang. Er nok derfor mange har et elsk/hat-forhold til de også. Du burde fått en demo på et par Klipsch hjemme hos en eier med god elektronikk, så tror jeg nok du hadde revurdert din sammenligning med CV! for å si det sånn

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er nok veldig lett og få denne oppfatelsen av klipsch. For det første så har klipsch en veldig lang innspillingstid før de begynner å løsne skikkelig. hørrer man på dem i butikk er det skjeldenent disse er skikkelig innspilt, man får da sansynligvis ikke det beste inntrykket av dem.

For det andre så er klipsch veldig kresen på forsterker. De første effektforsterkerene jeg hadde på klipsch var et par Embla tinea. Disse har mye power så jeg fikk bra effekt i bassomerådet, men ulempen var at disse var altfor nøytrale i klangen, mellomtone registeret ble nesten helt fraverende, selv ramsteins stemme ble helt lys

Da jeg solgte monoblokkene, brukte jeg en stund kun recieveren min. Mellomtone registeret ble ørlite grann bedre, men det ble helt tamt i bassomerådet iforhold til med emblaene. Men da jeg fikk vincenten min ble alt mye bedre, lyden ble mye varmere og rammsteins stemme ble det godt med trykk i slik det skal være å bassene våknet til liv igjen

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

"godlukt"

Heisann alle sammen!

Her i går skjedde noe jeg egentli bare har vente på lenge...

Etter ganske voldsomt høy spilling av den nye metallica cdn begynte det å lukte veldi vondt i rommet! lukta kom fra mine kjære rf-83!

Lukta "brent elektronikk på en måte" skrudde ned litt og slutta å spelle,
    og i dag er de like fine. Hvor farlig er det som har skjedd for høytalerene?
    Har sett at det kom røyk ut av et par rf-83 her tidligere i tråden.

Er det noen som har noen nye formeninger om dette.. jeg har jo garanti og det hele.. hvor farlig er litt brent lukt fra noen klipsch HT?
    Har jo drivd litt me bilsereo før å da lukta det brente spoler konstant uten at det gjorde noe..

Har 2 nad 218 brokoblet og en Vincent preamp..

Hilsen Ernst fra Skien!

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo tegn på at du er helt i grenseland å leker deg lekevenn. Tror ikke jeg hadde turt å plaget de på det volumet alt for mye. Har vært ute for det ett par ganger selv også, men mine funker akkurat like bra nå som når de var nye. Er helst etter ett par heftige forspill det har luktet hos meg, å da med SYKT volum.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Newcomer YingYong sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på hva slags volum dere spiller på siden dere opplever dette. Dere må spille på et avsindig volum? Ørene mine gir seg før ht for min del

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke akkurat målt, men det er det de klarer. Merker på slutten at selv om jeg øker volumet, så vil enkelt å greit ikke høytalerene mer. Er nok da det begynner å lukte etter en stund. Mater de rett å slett med for mye effekt tror jeg, for det vrenger ikke i det hele tatt selv om vi snakker psyko volum.

Kan legge til at det ikke er ofte jeg spiller på disse volumene, men av å til må man jo blåse støvet av de
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Newcomer YingYong sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane

Kan legge til at det ikke er ofte jeg spiller på disse volumene, men av å til må man jo blåse støvet av de

He he
    snat nok det:-P

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lekevenn
    Heisann alle sammen!

Her i går skjedde noe jeg egentli bare har vente på lenge...

Etter ganske voldsomt høy spilling av den nye metallica cdn begynte det å lukte veldi vondt i rommet! lukta kom fra mine kjære rf-83!

Lukta "brent elektronikk på en måte" skrudde ned litt og slutta å spelle,
    og i dag er de like fine. Hvor farlig er det som har skjedd for høytalerene?
    Har sett at det kom røyk ut av et par rf-83 her tidligere i tråden.

Er det noen som har noen nye formeninger om dette.. jeg har jo garanti og det hele.. hvor farlig er litt brent lukt fra noen klipsch HT?
    Har jo drivd litt me bilsereo før å da lukta det brente spoler konstant uten at det gjorde noe..

Har 2 nad 218 brokoblet og en Vincent preamp..

Hilsen Ernst fra Skien!
    Er vel ikke så veldig lurt å brokoble forsterkerne, da det kan bli litt kinkig når impedansen går nedover på høyttalerene spesielt på høyere volum. Er da heller lurere å bi-ampe med forsterkerene

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for kjappe svar! Moro å leke seg litt!

Grunnen te at jeg kjøpte klipsch var at det skal mye til før de gir seg!!
    De gamle CV høytalerene har ikke sjans på noen ommråder, ikke engang når det gjelder bass eller volum. (HP-215 og 215-Classic)

Greit å hvite hvor grensa går på klipschene, de skal spilles med! derfor jeg har dem..

Tror ikke NAD forsterkrene er de rette for HT men koster kling å skifte ut te bedre komponenter. Kan desverre ikke prioritere dette før om en stund..

Hilsen Ernst!

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

effekt..

driver nå e leter etter effekt til frontene mine ( RF83)
    og lurer i den forbindelse på hva som kan passe best, om noen har erfaring på dette...

De blir foreløpig drevet av en Onkyo 805, men har tenkt mest på følgende, og tar imot andre tips i ca samme prisklasse..

- Rotel rb1080
    - Parasound nc2250
    - Oberon 6.1

Parasound har jeg hørt skal passe bra, men rotelen er noe billigere, samtidig som denne har Mye høyere damping factor, samt 240 amp peak, mot NC2250 som har 45 amp peak pr kanal, dette er jo en del forskjell ?

Har som sagt også sett en del på oberon, og er på jakt etter en effekt som skal holde KONTROLL på RF83, med godt trykk over hele fjøla!

Tips og erfaring (gjerne med begrunnelse) mottas gjerne :razz:

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest mye her på forumet om effekt til Klipsch.
    Parasound er en klar 1-er av de 3 du nevner.

Oberon og Rotel, blir for lys og hard til Klipsch.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis man ser bort fra signaturen på diverse forsterkere, jeg regner med at når du nevner at de blir "lys" på klipsch, at du snakker om hornet, og ikke bass/ mellomtone..?
    I ren kontroll på høytalerne, (kan også se litt bort fra horn, ettersom (kanskje) tenker litt på en rør til hornet.. dette er dog ikke bestemt enda...)

Evt en rotel 1092 som også er lik oberon? om den er verdt enda de ekstra lappene tillegg.. ?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

nc2250

noen som vet om parasound nc2250 har kjølevifte eller ikke?

Har hørt rotel ikke har dette, og heller ikke oberon.. hadde en Nad c272 for et par år tilbake i tid, og viften på denne plaget meg såpass på film i stille parti på filmen, at jeg valgte å selge de ette kort tid..

Om ikke parasound har kjølevifte, så kan det være en mulighet, fant en på brukten til en ok pris.. 8000 ?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det sies at Klipsch har lang innstillings tid.

Kan noen prøve å sette ord på hvordan bassen forandrer seg fra nye til ferdig innspilte?

Jeg har RF63, og sliter litt med svulstig bass på musikk. Det hjalp litt å tette alle basshullene, men den er ikke helt bra enda. Har hatt dem siden starten av Juli, og brukt dem gjennomsnittlig 2-5 timer hver dag siden den gang.

Side 26 av 46 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •