Tråden for oss med Klipsch (og de som planlegger å kjøpe) - Side 24

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 24 av 46 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 44 ... SisteSiste
Viser resultater 461 til 480 av 902
    Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Klipsch er kresen på elektronikken og det er som regel den som har skylden om det blir hard diskant.

Har RF-62 som jeg har brukt litt på en eldre harman/kardon forsterker og senere nå har en ny Yamaha forsterker til og drive.
    Det var stor forskjell på lyden.
    Harman/kardon til og drive ble det en skarp og ubehaglelig diskant, og med Yamaha ble det mye mere kontrolert og behagelig diskant.

Med Rør til og drive så blir Klipsch ganske så musikkalske.
    Ops... klipsch trenger en god del innspilling før lyden setter seg så en må være noe tålmodig i starten.

Vil anbefale deg og ta en tur rundt på forskjellig hifi butikker og høre på forskjellige oppsett

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det 100 timer som gjelder sånn i hovedsak for innspilling, eller lengre?

Dessuten lurer jeg på om noen kan anbefale en rør amp med pre in (pga WAF må hele surround/stereo/tv kunne styres fra en fjernkontroll....Har en Harmony One.) Både budsjett og litt mere enn bare budsjett. Det aller viktigste er jo at den fungerer bra med RF 82.....som forresten har stått og spillt i 31 timer så langt.....

Får forresten RX-V1800'n min imorgen....har noen erfaringer, gode som dårlige med å bi-ampe Klipsch?

På forhånd tusen takk for hjelpen!

Lars-Erik

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine RF-82 trengte 700 timer

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ante1
    Mine RF-82 trengte 700 timer
    Jaggu bra jeg kan sette fruen til å se på dvd mens jeg er på jobb.....så får hun spilt dem inn!!!!

Får minne henne på at hun har igjen ca 335 DVD'r før hun er ferdig.....

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lars-Erik82
    Er det 100 timer som gjelder sånn i hovedsak for innspilling, eller lengre?

Dessuten lurer jeg på om noen kan anbefale en rør amp med pre in (pga WAF må hele surround/stereo/tv kunne styres fra en fjernkontroll....Har en Harmony One.) Både budsjett og litt mere enn bare budsjett. Det aller viktigste er jo at den fungerer bra med RF 82.....som forresten har stått og spillt i 31 timer så langt.....

Får forresten RX-V1800'n min imorgen....har noen erfaringer, gode som dårlige med å bi-ampe Klipsch?

På forhånd tusen takk for hjelpen!

Lars-Erik
    Innspilling: Det variere litt etter som hvordan en spiller de inn.
    Jeg spilte inn de på vanlig måte via normal bruk. Det tok ca 100 timer.

Harmony One: Den kan styre det meste og du kan sjekke i databasen deres om du finner produkter.

1800: Jeg her et nr større 3800 og kjører nå RF-62 bi-ampet.
    Har testet vanlig tilkobling og bi-amp, valget falt på bi-amp siden diskanten ble mere behagelig med bi-ampet.

Les bruksanvisningen til 1800 om kalibrering og tilkobling...
    Altid lurt og se hvilke muligheter en har ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pondusQ
    Jeg har klipsch og mye vinduer. Kan ikke si jeg ser problemet. Nå har jeg gardiner som henger ned langs sidene på vinuene, og dette demper sikkert litt. Jeg hadde Infinity Beta høytalere tidligere, og så vel ikke noe problem med vinduene da heller. Tror nok også at eventuelle problemeer med vinduer vil komme uavhengig av horn.
    Jeg kan absolutt anbefale deg Klipsch og rør.
    Ja eg har vindu frå golv til tak. Gardiner er nok ein god ide for å dempe litt. Tenkjer eg får forsøke. Og går det dårleg får ein berre selge det. Spørsmålet er då om ein skal gå for F-2 eller RF-52. Litt små forskjellar på desse ser eg, blant anna bassport framme på F-2 som vil vere ein fordel for meg når eg må plassere høgtalarane nokså nærmt bakveggen.
    Helst skulle ein hatt RF-82, noko meir kropp på lyden der i forhold til rf-52, men dette blir nokre beist av nokre høgtalarar i mi stove.

Newcomer pondusQ sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjenner hverken RF-52 eller F2, Men har god erfaring med RF-35 som er forgjengeren til RF-82. Denne spiller veldig bra med rør. Tror heller ikke denne er noe problem på dine 21kvadrat. Jeg hadde mine RF-35 ca 50cm fra veggen.

Etter hva jeg kan se er RF-82 også lettere å drive enn RF-52 og F2, dette betyr jo også litt hvis du skal ha rør med relativt lite effekt

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Kjører mine nye RF-82 rett på Surr. Rec. nå foreløpig. Til film er fungerer det utmerket og lyden er fin. Klar vokal og fin bass. Kanskje litt skarp når lyden tar av litt.

Til musikk låter overraskene behagelig så tidlig, og de spiller flott til kun å være koblet til surr. rec. Hadde forventet mer skriking ved høy lyd, men det er det ikke. Venter og ser, regner med at effektbehovet kommer.. :P

Veldig fornøyd etter 20 timer spilling. 15 musikk, 5 film.

Gleder meg til de får satt seg ordentlig! Husker det var moro når de andre var "ferdig".

Rommet hvor alle greiene mine står er på rundt 16kvm. RF-82 tar plass, det kan bekreftes :P Så fyller de til gjengjeld rommet med lyd ganske så greit også da.

Parasound effekt neste..

EDIT: Gratulerer Lars-Erik82

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg har lurt litt på, hvorfor tar det så inni granskauen lang tid å spille inn klipsch? Mange sier HORNET trenger tid... jaha, skal man myke opp hardplasten?! :P..

Etter 100 timer med intens spilling burde det meste falt på plass.. Men jeg er også av de som mener Klipsch bare blir bedre og bedre jo lengre jeg lytter til de.. kanskje der det ligger, at jeg lytter til de, og avvenner meg eventuelle ubehag?!

Jeg kan ikke skjønne noe anna iallefall.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pondusQ
    Jeg kjenner hverken RF-52 eller F2, Men har god erfaring med RF-35 som er forgjengeren til RF-82. Denne spiller veldig bra med rør. Tror heller ikke denne er noe problem på dine 21kvadrat. Jeg hadde mine RF-35 ca 50cm fra veggen.

Etter hva jeg kan se er RF-82 også lettere å drive enn RF-52 og F2, dette betyr jo også litt hvis du skal ha rør med relativt lite effekt
    50 cm kan skape litt plass problem hjå meg for den eine høgtalaren....arkitektar tar rett og slett ikkje hensyn til lyd.... :-?
    Skal bruke den Avforum berømte musikk engelen med kt88 rør. 2x65w burde vel dra rundt Rf-52/F-2 tenkjer eg? Triode modus vil også kunne handtere dei vil eg tru.
    Lommeboka mi er også veldig begeistra for dei to alternativa :-D

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Det jeg har lurt litt på, hvorfor tar det så inni granskauen lang tid å spille inn klipsch? Mange sier HORNET trenger tid... jaha, skal man myke opp hardplasten?! :P..

Etter 100 timer med intens spilling burde det meste falt på plass.. Men jeg er også av de som mener Klipsch bare blir bedre og bedre jo lengre jeg lytter til de.. kanskje der det ligger, at jeg lytter til de, og avvenner meg eventuelle ubehag?!

Jeg kan ikke skjønne noe anna iallefall.
    Jeg har lest noen Klipsch tester som Håkon Rognlien har skrevet for Fidelity, og der har han noen utredninger om Watt/Timer på inspilling . Da Klipsch krever lite effekt på grunn av høy følsomhet mener han at de trenger lengere tid, for å oppnå samme innspilling som mer tungdrevne høytalere.
    Selv har jeg bare kjøpt brukte Klipsch, så jeg har ingen erfaring med innspillings tid

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av The Stig
    50 cm kan skape litt plass problem hjå meg for den eine høgtalaren....arkitektar tar rett og slett ikkje hensyn til lyd.... :-?
    Skal bruke den Avforum berømte musikk engelen med kt88 rør. 2x65w burde vel dra rundt Rf-52/F-2 tenkjer eg? Triode modus vil også kunne handtere dei vil eg tru.
    Lommeboka mi er også veldig begeistra for dei to alternativa :-D
    Jeg bruker den engelen selv, og kan bekrefte at den rocker skikkelig

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med deg der skorob, tror litt av magien ligger i tilvenning ref. spillestilen til Klipsch. Kjører med engel som effekt på Heresey III, det rocker noe sinnsykt, de har vel fått ca. 200 t nå..... OG det duger så det holder til film
    Synes 700 t virker litt mye men det får bli min mening ops: Mine RF 82 var helt OK etter et par hundre +++

mvh
    Finn

Newcomer YingYong sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klipsch og kabler

Hei!

Noen her på forumet med synspunkter på hva slags ht og signalkabler som går godt sammen med Klipsch og Parasound?

Svar mottas med takk:-D

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av YingYong
    Hei!

Noen her på forumet med synspunkter på hva slags ht og signalkabler som går godt sammen med Klipsch og Parasound?

Svar mottas med takk:-D
    Etter og ha spurt litt rundt tidligere sier folk blant annet at BetterCabels, og KimberCabels blandt høytalerkabler.
    Skal selv kjøpe BetterCables.
    Og tengte tidligere på Supra Ply 3.4 høytalerkabel som er en veldig god kabel, men den koster.

Vil tro det er mange flere oxo.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,973
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker Para og Bettercables! Funker som bare det! Billig er de og!

Viablue er vel å veldig bra til Klipsch.. men koster jo "endel" mer

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Xindak, thumbs up.

Newcomer YingYong sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar:-D

Har tenkt en del på Viablue, men aldri hørt dem. Har og sendt forespørsel til AVShop, men ikke fått noe svar selv om det er flere uker siden jeg sendte mail

Newcomer ulyd sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter i dag med et par RF-82 på en Yamaha RX-V1800 og en SVS PCi 25-31 tube. Har delt på 80hz og er meget godt fornøyd med lyden på film :-) Vurderer å prøve en lavere delefrekvens på musikk, f.eks. 60 eller 40hz. Synes det låter meget bra på musikk i dag også, selv om jeg har et litt vanskelig rom med tanke på bass. Skal teste ut når jeg får tid, men tenkte jeg skulle høre her hvilke erfaringer folket har før jeg begynner å ommøblere (igjen) for å teste forskjellige plasseringer av sub'en og delefrekvenser

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaringer med Music Angel og RF63?

Side 24 av 46 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 44 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •