Tråden for oss med Klipsch (og de som planlegger å kjøpe) - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 19 av 46 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 902
    Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg ville gått for RF-62 + en god sub! RF-82 er jo laget for større stuer...

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Jeg ville gått for RF-62 + en god sub! RF-82 er jo laget for større stuer...
    62 holder sikkert i massevis, men det er ingenting i veien for 82 og en god sub eller Er det ikke biffig som har 63/83 på 12-15kvm ?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Er det ikke biffig som har 63/83 på 12-15kvm ?
    Det må jo være total overkill? :shock:

Men det går vel an hvis man har planer om større rom etter hvert, men 12-15 kvm for RF-63/83 hørtes lite ut...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo. Dette er det første inlegget mitt på et halv år nå. Fikk dilla på motorsykkel i stedet så kjøpte meg det. Får sikkert opp interessen for AV til høsten igjen

Jeg har RF-63 og SVS PB 12 plus/2 på et 10.5m2 rom.
    Det går faktisk veldig bra. Jeg bruker eq på subben, og da har jeg +/- 2 Db fra 18-100 Hz. Og det er der problemene ligger.
    Jeg er ikke noen bassoholiker så jeg liker at lydbildet det er riktig, og det er det i aller høyeste grad. Jeg hadde helt sikkert ikke fått bedre lyd med mindre høytalere. Det eneste jeg hadde opplevd da hadde vært at jeg ikke kunne spille så høyt. Etter mitt skjønn så er det ikke noe som heter overkill av høytalerer bare det er kalibrert riktig. (Det er kanskje ikke noe særlig med CLSC 215 på 5m2 rom, men dere skjønner hva jeg mener

Newcomer ulyd sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk endelig i hus mine RF-82 i går, og koblet de opp til min Yamaha rx-v1800. Og for en lyd Rommet det står i for øyeblikket er mildt sagt uegnet, det samme med plasseringen. Men det skal inn i ny stue når jeg flytter i sommer. Satt i går og hørte på musikk i timesvis.. Det var en virkelig avhengighetsskapende opplevelse

Hadde min bror innom en snartur, og det første han spør om er "hvor har du gjemt sub'en?" :-D Spilte mye forskjellig, bl.a. Nils Lofgren sin live-plate som fikk et helt nytt liv. Det var som å sitte i salen og høre på konserten...

Det eneste negative jeg kan tenke meg må være et mulig dårlig naboforhold... Det er jo så fristende å skru opp mer og mer og mer

Måtte bare dele denne herlige opplevelsen med dere Og takk for alle råd og tips så langt

Newcomer Stage sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til at jeg har litt og glede meg til da ...

Har bestilt RF 63, RC64, RS62 ... har ikke hørt noe av Klipsch ...så handler ifra alt jeg har lest egentlig ...så håper dette blir bra

Har en Pioneer VSX-AX4ASi nå .. men, går og venter på en Yamaha RX-V3800

Mvh

( pioneern er tilsalgs ... )

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fikk jeg mine Klipsch i hus.

RF63 og RC64

Er glad jeg ikke gikk for RF83.

Hørte en god forskjell fra mine PSB, ikke enorm. Men klarheten var virkelig bedre. Og når jeg skrudde opp litt over normalen, så var det bedre seperasjon av hva som skjedde på skjermen. Så kapittel 11 i første Pirates film (sone a).

Moro.

Da er det bare å vente på ny forsterker, og at de skal få spilt seg inn.

Det skal bli moro å høre om jeg får noe forskjell når jeg får biampet hele front rekken.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer AndersT2! Knallgode ht'er ikke sant?

Hvorfor er du glad du ikke valgte RF-83? Bare nysgjerrig... :smile:

Hva skal du bi-ampe de med?

Gud hvor jeg gleder meg til jeg også får RC-64 i hus, har gått hardt til verks med sparing nå så den drømmen kan realiseres snart... :roll:

Hvordan synes du lyden fra RC-64 "blender inn" mellom RF-63? Har liksom mer tro på at den skal fungere best med RF-63 vs. RF-83 siden RC-64 og RF-63 ligger nærmest når det kommer til delefrekvenser, og deler samme størrelse på bass/mellomtone elementer...

Newcomer POSEN sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    298
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rf-83

Hvis noen er på utkikk etter er par RF-83 synes jeg dette så ut som et skikkelig godt tilbud: Nye Klipsch RF-83 selges. (Klipsch RF83) | FINN torget

Obs! det er ikke jeg som selger dem

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av POSEN
    Hvis noen er på utkikk etter er par RF-83 synes jeg dette så ut som et skikkelig godt tilbud: Nye Klipsch RF-83 selges. (Klipsch RF83) | FINN torget
    Men, man må da være obs på transportskaden den har fått.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer AndersT2! Knallgode ht'er ikke sant?

Hvorfor er du glad du ikke valgte RF-83? Bare nysgjerrig... :smile:

Hva skal du bi-ampe de med?

Gud hvor jeg gleder meg til jeg også får RC-64 i hus, har gått hardt til verks med sparing nå så den drømmen kan realiseres snart... :roll:

Hvordan synes du lyden fra RC-64 "blender inn" mellom RF-63? Har liksom mer tro på at den skal fungere best med RF-63 vs. RF-83 siden RC-64 og RF-63 ligger nærmest når det kommer til delefrekvenser, og deler samme størrelse på bass/mellomtone elementer...
    Grunnen til at jeg er "glad" for at jeg ikke valgte RF-83 er 3 delt. 1- RF-63 var tunge nok å bære. 2-RF-63 er allerede litt i støreste laget, og 3-
    RF63 ser ut til å gi mer enn nok bass.

Jeg kommer til å bruke Marantz sin nyeste kombo AV8003 og MM8003 som forsterker. MM8003 har 8 x140w forsterkning. Bruker da 6 av dem til front rekken, og de 2 siste til surround. Har kjøpt meg en Rotel RB-06 for å ta seg av Surround Back høytallerene.

Har kun kjørt ett par kjappe tester, ikke stilt inn eller noe slikt. Innstillinger tar jeg om 1-2 uker når den nye er kommet. Men skal få sett litt film i løpet av uken, har fri så da blir det endelig litt tid til hobbyen.

RC64 virker som ett råskinn av en senter. Han som solgte den nevte den var enorm, uten av jeg spurte om hvordan de var.

Active Zcum sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ohoy!

Tenkte det var på tide å bli moden å bytte ut mine Dynavoice m-65 med noen rocka høyttalere, og hvorfor da ikke begynne med et par RF-82.

Men jeg lurte på hva slags forsterker er det bra å bruke på Klipsch?
    Jeg har hørt mest positivt om rotel, samt parasound og vincent.
    Det har jo seg det at jeg nå egentlig har en H/K 970, men har hørt at folk sier at H/K kan bli litt skrikende på diskanten, og det vill vi ikke ha noe av. Jeg vil kunne dra fram rockefoten! eller ville det gå fint med denne forsterkeren (har jo alltids et indre håp om det)

Men ser helst til at forsterkeren ikke koster rare greiene, siden budsjettet er rimelig bunnskrapt. (men klipcsh er vist ganske lettdrevne) men ja, om jeg legger inn 3-5 tusen i forsterker så burde vell dette gå bra? eller burde jeg kansje ta en titt på bruktmarkedet

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zcum
    Ohoy!

Tenkte det var på tide å bli moden å bytte ut mine Dynavoice m-65 med noen rocka høyttalere, og hvorfor da ikke begynne med et par RF-82.

Men jeg lurte på hva slags forsterker er det bra å bruke på Klipsch?
    Jeg har hørt mest positivt om rotel, samt parasound og vincent.
    Det har jo seg det at jeg nå egentlig har en H/K 970, men har hørt at folk sier at H/K kan bli litt skrikende på diskanten, og det vill vi ikke ha noe av. Jeg vil kunne dra fram rockefoten! eller ville det gå fint med denne forsterkeren (har jo alltids et indre håp om det)

Men ser helst til at forsterkeren ikke koster rare greiene, siden budsjettet er rimelig bunnskrapt. (men klipcsh er vist ganske lettdrevne) men ja, om jeg legger inn 3-5 tusen i forsterker så burde vell dette gå bra? eller burde jeg kansje ta en titt på bruktmarkedet
    Det sies at selv om Klipsch er lettdrevne, så kreves det en god og kraftig forsterker for å kontrollere dem skikkelig.

Prøv å finn deg noe brukt, både høytallere og forsterker, da får du noe bedre til en billigere penge.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hey AndersT2, får vi ikke bilder? :-)

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hey AndersT2, får vi ikke bilder? :-)
    Jeg kan sikkert legge opp ett kjapt her, men gidder ikke ta skikkelige bilder å legge i minhjemmekino før jeg får den nye forsterkeren.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nice! :-D

Må vel være 40"/42" lcd du har?

Jeg må nok gå opp et hakk i størrelse på lcd jeg også når sentern kommer i hus, min stakkars 32" vil faktisk bli smalere enn sentern! Hehe :lol:

PS: Jeg digger de AVP statuene dine, hvor har du kjøpt de?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har en stue på 23 kvadrad med åpen løsning til gang og kjøkken. vurderer sterkt å kjøpe klipsch høyttalere i rf serien. nye eller brukte. skal brukes til film og musikk. blir en kansje 2 subber. har lest mye på nettet og rf serien skal passe til mitt bruk. pris mellom 5-10000.

anlegget betår i dag av :

Marantz dv6200
    Denon avc a10se
    Cayin 788

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nice! :-D

Må vel være 40"/42" lcd du har?

Jeg må nok gå opp et hakk i størrelse på lcd jeg også når sentern kommer i hus, min stakkars 32" vil faktisk bli smalere enn sentern! Hehe :lol:

PS: Jeg digger de AVP statuene dine, hvor har du kjøpt de?

LCDen er faktisk 46". Da skjønner du hvor stor senteren er

Det er ikke AVP statuer, de er kun for Predator og Alien-filmene. (Er litt nerdete at det skal være riktig, AVP filmene er ikke så bra )

Filmene kjøpte jeg hos Amazon.co.uk. Alle filmene følger med også, inkludert AVP1 (I Predator boksen).

Hvis du liker slike bokser, så er amazon.jp (japan) ett godt sted å lete, selv om alt står på japansk, så finner man veien ut hvis man er passe kjent på amazon sine standard sider.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    LCDen er faktisk 46". Da skjønner du hvor stor senteren er

Det er ikke AVP statuer, de er kun for Predator og Alien-filmene. (Er litt nerdete at det skal være riktig, AVP filmene er ikke så bra )
    46"? holy jeezes min 32" lcd kommer til å forsvinne bakom sentern! :shock:

Men det er jo bare en kul bi-effekt når man har skikkelig manne-senter!

Jeg for min del likerAVP filmene, men ikke like godt som originalene. Jeg synes forresten at de kunne lagt AVP på is en stund og laget noen nye Predator eller Alien filmer uten å blande inn hverandre! :-D

Det kunne nok blitt digg med dagens teknologi...

Newcomer YingYong sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

RC 64, så pinglete at jeg måtte ha to...............ironi

Vedlegg 35260

Dette spiller:-D

Yeah til alle med Klipsch

Side 19 av 46 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •