Tråden for oss med Klipsch (og de som planlegger å kjøpe) - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 46 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 902
    Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvordan vil Rotel RMB-1075 greie å drive RF-82 og de andre høyttalerene i serien (5.1)?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AVFredrik
    Hvordan vil Rotel RMB-1075 greie å drive RF-82 og de andre høyttalerene i serien (5.1)?
    Lett

Kan vel bli litt tyngere om det er RC-64 + RS-62 det er snakk om i fullrange modus (Large)

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det klarer den lett. Eneste jeg ikke likte med rotel på rf-82 var litt skarp diskant. ellers var det veldig bra.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    passer rf3 i en stue på ca 23 kvadrat??

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bestilte RF63 for noen uker siden, og skal hente neste helg.

Men fikk igjen den følelsen at jeg skulle dra til skikkelig og kjøpe RF83 i stedet. Det er vare 7500,- i mellom, og jeg har råd.

Men vil RF83 bli overkill for meg?

Stuen er ca 25-28 kvadrat, bilder av dagens oppsett ses i min signatur, og plassering blir det samme som mine PSB har i dag.

Jeg skal bruke dem på Marantz AV/MM8003, og skal ha RC64 som senter. Det kommer ikke til å bli spilt grise høyt, da jeg dessverre har naboer.

Holder RF63, eller vil RF83 gi litt mer fylde i lydbildet ved lavere volum osv. Har vel ikke lest noen norske tester av 63, men alle skryter jo hemningsløst av 83.

Hva burte jeg gjøre?

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Jeg bestilte RF63 for noen uker siden, og skal hente neste helg.

Men fikk igjen den følelsen at jeg skulle dra til skikkelig og kjøpe RF83 i stedet. Det er vare 7500,- i mellom, og jeg har råd.

Men vil RF83 bli overkill for meg?

Stuen er ca 25-28 kvadrat, bilder av dagens oppsett ses i min signatur, og plassering blir det samme som mine PSB har i dag.

Jeg skal bruke dem på Marantz AV/MM8003, og skal ha RC64 som senter. Det kommer ikke til å bli spilt grise høyt, da jeg dessverre har naboer.

Holder RF63, eller vil RF83 gi litt mer fylde i lydbildet ved lavere volum osv. Har vel ikke lest noen norske tester av 63, men alle skryter jo hemningsløst av 83.

Hva burte jeg gjøre?
    Det kommer vell an på. Men vist du har planer om en sub senere så ville jeg godt for rf-63, vist du deler høyt ope i frekvens mellom sub og høyttaler, så vil du ikke få bruk for den ekstra pondusen til 83 uansett

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dancemainia
    Det kommer vell an på. Men vist du har planer om en sub senere så ville jeg godt for rf-63, vist du deler høyt ope i frekvens mellom sub og høyttaler, så vil du ikke få bruk for den ekstra pondusen til 83 uansett
    Har egentlig ikke tenkt på noe store sub greier, pga av naboer.

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke at jeg kjenner enten 63 eller 83 særlig godt, men har selv 82 og på drøye 25kvm så virker 83 litt overkill ja. Av linken til din hjemmekino så ser det ikke ut som om de får allverden med spillerom mellom seg heller...
    Tror du skal slå deg til ro med det valget du har tatt. Kjenner meg igjen selv når man har kjøpt et-eller-annet... blir alltid litt i tvil med det samme og tenker men-hva-om man gikk enda et steg videre osv...
    For de høvdingene det er imellom dem, så er det ganske mye snadder der ute :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RF-63 vil holde i massevis på det rommet. RF-83 vil du få store problemer med å få til å utfolde seg helt. Strengt tatt kan RF-63 bli litt overkill også, men dette vil du uansett finne ut av når du får prøvd dem.

Verken RF-63 eller RF-83 vil kunne erstatte en god subwoofer i de nedre frekvensene, og en sub til det dypeste er absolutt å anbefale. At man har sub betyr ikke nødvendigvis at naboene irriterer seg mer, dette kommer helt an på volum og evt. tiltak mot resonanser samt konstruksjon/demping/isolering av rom.

Sånn sett vil jeg anbefale deg å evt. investere i en sub i tillegg, så får du gjengitt "hele" frekvensområdet på en anstendig måte ved f.eks filmavspilling. Til musikk tror jeg RF-63 vil klare seg fint, men dette kan du jo uansett eksperimentere med ved evt. anskaffelse

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slå deg til ro med RF-63 du AndersT2, det er en knakende god høyttaler! Jeg har mine i en 20 kvm stue og driver de kun med en Yamaha rx-v1800, og jeg har mer enn nok bass for å si det slik! Du kommer til å bli imponert over hva 6 x 6,5" klarer å prestere! :-D

Er det noen som vet hvor jeg får bra pris på RC-64? Jeg mener å huske en nettbutikk (i norge) som solgte de til 7500,-?

Jeg trenger tips for min lokale elkjøp butikk har lovet å matche pris på det laveste jeg finner...

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Er det noen som vet hvor jeg får bra pris på RC-64? Jeg mener å huske en nettbutikk (i norge) som solgte de til 7500,-?

Jeg trenger tips for min lokale elkjøp butikk har lovet å matche pris på det laveste jeg finner...

Mener jeg fikk et tilbud på rundt 7500 for rc-64 fra Løyning Kvalitetlyd som annonserer på finn og avtorget.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TomH
    Mener jeg fikk et tilbud på rundt 7500 for rc-64 fra Løyning Kvalitetlyd som annonserer på finn og avtorget.
    Har du link, telefonnummer eller noe til de? :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvem selger disse høytalerne i Tromsø?

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du link, telefonnummer eller noe til de? :-D
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...=33506&cat=all

E-mail: loyning15@hotmail.com

Men har ikke handlet av de, så vet ikke hvor seriøst det er. Du får sjekket litt først.

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2

Hva burte jeg gjøre?
    RF83 på 25kvm har jeg prøvd meg på før, altfor store for rommet...
    RF63 er nok et riktig valg, selv om du kunne nok ha tyni ut et par DB ekstra med RF83. Husker vi hadde en samling på byen med noen kolegaer etter et møte vi hadde. Gode i formen dro vi opp hit for å sjekke ut lyden, RF83 med 2x1000VA spilte så sinsvakt høyt at det ble for mye av det gode selv i beruset tilstand

Er det fylde i lydbildet du er ute etter må du mate på med ekstra sub, Klipsch spiller ikke særlig fyldig nedover...

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slå deg til ro med RF-63 du AndersT2, det er en knakende god høyttaler! Jeg har mine i en 20 kvm stue og driver de kun med en Yamaha rx-v1800, og jeg har mer enn nok bass for å si det slik! Du kommer til å bli imponert over hva 6 x 6,5" klarer å prestere! :-D
    Takk for svarene alle sammen. Da holder RF63.

Har også i dag 6x6,5tommer, og de er bra bass i PSB Image T65, brodern lurte på hvor suben var når vi så krasj scenen i "Flight of the Phoenix"

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TomH
    [url]
    Men har ikke handlet av de, så vet ikke hvor seriøst det er. Du får sjekket litt først.
    Jeg trenger bare en mail hvor de bekrefter sin pris, så går jeg til elkjøp og viser den og får sentern billigere!

Intermediate rayman85 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    504
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken klipsch er å anbefale til en loftstue på ca 12 kvm? skal drives med yamaha rx-v1800. Hadde sett for meg rf-62 eller rf-82 kansje?
    Skal brukes like mye til musikk som til film. Har også en svs pb10.
    tenkte kansje å oppgradere nå eller til høsten.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RF-62 vil holde i massevis i det lille rommet

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RF-82 går oxo fint på 12m2, men støtte er ingen vits uten at du skal spille veldig høyt.
    Bruk heller penger på en god effektforsterker

Side 18 av 46 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •