Tråden for oss med Klipsch (og de som planlegger å kjøpe) - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 17 av 46 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 902
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvordan vil rb 75 fungrer som fronthøytalere i surround om du sammenligner med rf3 / rf 82?

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Evorkan :RB 75 kan du "nesten" sammenligne med dagens RB 81.. 81 er litt snillere i diskanten enn de tidligere typene.
    Det står et par i kjelleren min og det trøkker så det holder på 17 m2...
    RF 82 går en del dypere og spiller litt høyere ( hvis du vil....) Finnes ikke mer gøy til kino til samme pris :-D

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg var å hørte på klipsch rf-82 på lørdag. Jeg ble helt frelst ved første lytt. Jeg hørte på ramstein på et øvedrøvende høyt volum, men selv på det volumet fantest det ikke skarp diskant, men stemmen var isteden veldig kraftig og ble gjengid med et skikkelig brustkassetrykk, uten at jeg oppfatet den som for mørk å pløselig, det var bra med detaljer, men diskanten var litt mer grovkornet en andre høytallere jeg har hørt i den prisklassen, men de kunne ikke måle seg med det engasjemanget og drivet i bassen til klipsch, jeg er ikke i tvil, det blir nok et par rf-82 på meg

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dancemainia
    jeg var å hørte på klipsch rf-82 på lørdag. Jeg ble helt frelst ved første lytt. Jeg hørte på ramstein på et øvedrøvende høyt volum, men selv på det volumet fantest det ikke skarp diskant, men stemmen var isteden veldig kraftig og ble gjengid med et skikkelig brustkassetrykk, uten at jeg oppfatet den som for mørk å pløselig, det var bra med detaljer, men diskanten var litt mer grovkornet en andre høytallere jeg har hørt i den prisklassen, men de kunne ikke måle seg med det engasjemanget og drivet i bassen til klipsch, jeg er ikke i tvil, det blir nok et par rf-82 på meg
    Den måten du beskriver klipsch på er akkurat slik jeg opplever de også! :-D

Diskanten er kanskje litt mer grovkornet men makan til trøkk i det øvre registeret med såpass mye detaljer uten forvrengning skal man lete lenge etter i den prisklassen!

Hadde du mulighet til og høre på RF-63/83 samtidig som du var der? De har jo en forbedret 1.25" horndiskant i forhold til Rf-82 som har 1" horndiskant... Jeg opplever ihvertfall at jeg kan spille så høyt jeg vil med mine RF-63 men hornet gir seg aldri! Det er helt vanvittig hvor høyt og rent det kan spille!

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Den måten du beskriver klipsch på er akkurat slik jeg opplever de også! :-D

Diskanten er kanskje litt mer grovkornet men makan til trøkk i det øvre registeret med såpass mye detaljer uten forvrengning skal man lete lenge etter i den prisklassen!

Hadde du mulighet til og høre på RF-63/83 samtidig som du var der? De har jo en forbedret 1.25" horndiskant i forhold til Rf-82 som har 1" horndiskant...
    Det var planen å høre på en av de også, men han i butikken hadde dessvere ikke et par til utstiling, men men, det er alltids gøy å ha noe å glede seg til neste gang. men jeg hørte på et par klipsch rsx-4 sattelitt høytalere, må si de låt mye større en de såg ut. Det er forøvrig onkelen min jeg har lokket til å kjøpe et par av disse eller den hakket større modelen rsx-5

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

rf82 vs rf63

Hei godtfolk
    Jeg skal handle meg nye høyttalere, og etter å ha lest masse om klipsch fikk jeg endelig testa rf82 i forrige uke. Dessverre ble det en litt blandet opplevelse.
    Jeg likte lydbildet, og detaljnivået var helt fantastisk, men diskanten ble for skarp for meg. Spesielt på litt høyere volum og spesielt på diverse metal-låter skar det i ørene.
    På mye av det andre jeg testet av musikk var de bare utrolig fete.
    Men jeg kan ikke kjøpe meg en høyttaler som ikke klarer å spille halvparten av musikken jeg hører på..

Så det jeg lurer på er om diskanten på rf63 er en del snillere/mykere enn rf82?
    Og er det noen som vet om en butikk på sørlandet som har rf63 inne så jeg kunne fått hørt på de? (av centeret i sørlandsparken har de ikke..)

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Diskanten blir bedre over tid (laang innspillingstid), rett effektforsterker spiller også inn. Men hvis prisforskjellen ikke spiller noen rolle og du har plass til dem er vel RF63 ett bedre kjøp.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei dere hvordan er lyden i rf-52? skal brukes i et 2.1 system hørte nå nettop rf 63 men det er litt for heftig for lome boka så jeg lurer på rett og slett hvordan er lyden i di?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Nøtterøy
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kabel til Klipsch

Hei!
    Jeg har Klipsch høytalere med aktive sub'er, og trenger råd til hvilke kabler jeg trenger for å koble de korrekt opp til forsterkeren. Husker desverre ikke hvilket modellnavn de har.

Jeg har koblet de opp normalt via høytalerer inngangene, men det er de to "ekstra" inngangene jeg er usikker på bruken av.

Jeg tenker da på de to inngangene kalt LFE in/LFE out.
    Hva bør jeg bruke, og hvilket utbytte har jeg av det. (Og hvor skal det kobles til forsterkeren?) Har en Harman Kardon AVR-7000 nå, men snuser på en Pioneer VSX-LX70.

Takknemlig for innspill! (gjerne med teskje) :-)

Newcomer pondusQ sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av steelfidel
    Hei!
    Jeg har Klipsch høytalere med aktive sub'er, og trenger råd til hvilke kabler jeg trenger for å koble de korrekt opp til forsterkeren. Husker desverre ikke hvilket modellnavn de har.

Jeg har koblet de opp normalt via høytalerer inngangene, men det er de to "ekstra" inngangene jeg er usikker på bruken av.

Jeg tenker da på de to inngangene kalt LFE in/LFE out.
    Hva bør jeg bruke, og hvilket utbytte har jeg av det. (Og hvor skal det kobles til forsterkeren?) Har en Harman Kardon AVR-7000 nå, men snuser på en Pioneer VSX-LX70.

Takknemlig for innspill! (gjerne med teskje) :-)
    Jeg har selv et par Klipsch KSP 400.
    Her er det tre sett med terminaler. Hvis du kun bruker vanlig høytaler kabel, skal alle terminalene laskes sammen.
    Hvis du bruker Line in så antar jeg du kan koble fra Pre out på forsterkeren din.
    Hvis du skal bruke LFE inngangen kobler du likt som sub(LFE utgang) på forsterkeren din.

Hvis du bruker LIne in og/eller LFE så må du fjerne en lask på høytaler terminalene dine. Da skal det bare være lask mellom diskant mellomtone.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zajin
    Jeg skal handle meg nye høyttalere, og etter å ha lest masse om klipsch fikk jeg endelig testa rf82 i forrige uke. Dessverre ble det en litt blandet opplevelse.
    Jeg likte lydbildet, og detaljnivået var helt fantastisk, men diskanten ble for skarp for meg. Spesielt på litt høyere volum og spesielt på diverse metal-låter skar det i ørene.
    På mye av det andre jeg testet av musikk var de bare utrolig fete.
    Men jeg kan ikke kjøpe meg en høyttaler som ikke klarer å spille halvparten av musikken jeg hører på..

Så det jeg lurer på er om diskanten på rf63 er en del snillere/mykere enn rf82?
    Og er det noen som vet om en butikk på sørlandet som har rf63 inne så jeg kunne fått hørt på de? (av centeret i sørlandsparken har de ikke..)
    Tålmodighet min venn, Klipschene løsner etter hvert som du spiller dem inn. Jeg har RF-63 og klarer fint å spille metal på de med øredøvende volum uten at det blir skjæring/forvrengning i toppen.

Jeg kan ihvertfall anbefale de til deg med god samvittighet!

RF-82 har jeg bare hørt en gang (uinnspillt) så jeg har ikke nok grunnlag til å sammenligne de ang. metal og slik musikk....

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trøsten må bli at Rf 82 bare blir bedre og bedre med tiden :-D Rakk å ha mine litt over et år, kan med sikkerhet si at de er innspillt nå.
    Fikk mine Heresy III i går, så nå er det på han igjen...

Har et par RB 81 som ønskes byttet i RS 52........

Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jan_m
    hei dere hvordan er lyden i rf-52? skal brukes i et 2.1 system hørte nå nettop rf 63 men det er litt for heftig for lome boka så jeg lurer på rett og slett hvordan er lyden i di?
    Rf-52 kan være litt tamme i øvere delen i mellomtonen
    du eventuelt se da Rf-62 de ligger i mellom 52 og 63 i lyd og pris

troeen

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Troeen
    Rf-52 kan være litt tamme i øvere delen i mellomtonen
    du eventuelt se da Rf-62 de ligger i mellom 52 og 63 i lyd og pris

troeen

RF-62 fuker godt i små og mellomstore rom :-D
    Bare bruk elektonikk som er litt varm i klangen og gjerne forsterker som er ca 200 ekte watt :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg ENDELIG fått Parasound NC2250 på mine Klipsch Rf-83, ett par spørsmål :

1. Hvor lenge skal en effektforsterker spilles inn ca?
    2. Får omtrent ikke bass ifra Rf-83 i det hele tatt, hva kan dette ha seg?
    3. Skal høyttalerne ver koblet på med de 2 øverste terminalene bak høyttaleren med "jern-dingsen" imellom 2 og 2 ?

Håper noen kan svare på dette så jeg får sjekket hva som bor i høyttalerne

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jensen84
    Da har jeg ENDELIG fått Parasound NC2250 på mine Klipsch Rf-83, ett par spørsmål :

1. Hvor lenge skal en effektforsterker spilles inn ca?
    2. Får omtrent ikke bass ifra Rf-83 i det hele tatt, hva kan dette ha seg?
    3. Skal høyttalerne ver koblet på med de 2 øverste terminalene bak høyttaleren med "jern-dingsen" imellom 2 og 2 ?

Håper noen kan svare på dette så jeg får sjekket hva som bor i høyttalerne
    Så lenge du har kun 1 kabel til høytaller, så er det samme hvilke av terminalene du kopler til, så lenge det er en bøyle i mellom. Hvis denne er borte, og du kopler på den øverste så får du ingen bass, kun diskant.

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket med Kvalitetslyd.no. De kunne skilte med:
    RF-82: 8 800 kr
    RC-62: 3 900 kr
    RC-64 helt ned i 7 500 kr.

Er dette gode priser?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AVFredrik
    Snakket med Kvalitetslyd.no. De kunne skilte med:
    RF-82: 8 800 kr
    RC-62: 3 900 kr
    RC-64 helt ned i 7 500 kr.

Er dette gode priser?
    Helt greie priser det ja!

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle nesten tro de hadde glemt momsen Løp å kjøp ! dette er nesten nettopris.. ( i Norge )

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min tur til å hijacke denne tråden nå.

Har tenkt å se om jeg får fatt i en Music Angel XDSE KT88 rørforsterker og et par Klipsch bokhyllehøyttalere til å ha på soverommet.

Vurdert RB-61 og RB-81 av dagens modeller, men ser på ebay at det er laget en ny serie av den 'utgåtte' RB-35.

RB-35 og RB-61 ligger begge i prisleiet mellom $350 og $400, mens RB-81 ligger på ca $550 fra forhandlere i USA. Så tipper jeg det blir ca 500-800 kroner i sjøfrakt med JetCarrier - magnum NO AS, Norway, Sweden, USA. Og moms i tillegg..

RB-35 og RB-61 vil da komme på ca 3.300,- ferdig levert på døra og RB-81 kommer på 4.200. Her på berget ligger jo RB-61/RB-81 på henholdsvis 4.000 og 6.000.

Men etter å ha sammenlignet spesifikasjonene på disse tre alternativene på Klipsch' hjemmesider ser jeg at RB-35 ligner mer på RB-81 enn på RB-61, og jeg ville tro at disse da kansje var et bedre kjøp?

Kan noen av dere som har bedre kjennskaper til Klipsch komme med noen innspill her?

På forhånd takk for all hjelp.

Side 17 av 46 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •