Tråden for oss med Klipsch (og de som planlegger å kjøpe) - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 46 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 902
    Active Panasync sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Achillle
    Hallo
    Er det noen der ute som har testet Proceed på Klipsch..?
    Har selv testet Mark Levinson på rf-83 med stort hell, Proceed er vel rimelig likt eller..?
    Har en 3x250 watt Proceed på handa, klør i lommeboka her.. hehe
    Har ikke prøvd det dessverre, men ser du har Xindak mne blokkene ... Hvordan låter det, og hva bruker du som pre?

Newcomer Achillle sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg faktisk ikke fått de i hus enda, henter de på lørdag, men hørte de på 130 watt på rf-63 og ble imponert ihvertfall. Påstår det er nogenlunde samme lydbildet spm Vincent (noe jeg ikke har hørt på)
    Har en kompis som også har rf-83, han har Vincent, satser på en sammenligning der i løpet av beste uke.
    Bruker Onkyo 875 som pre..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

rf-83

Høytalerene står å spiller mye nå om dagen og har spilt kansje 150 timer!
    Ser noen skriver noe om å bi-ampe forsterkeren.. hva er dette for noe? skulle vist gi bedre lyd enn om man brokoblet? snakker nå om nad 218 effekt forsterker.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kjører da en phone kabel til hver forsterker, hvor man kjører ett y-ledd slik at du får samme signalet inn på både left å right på forsterkeren. Deretter fjerner du de skinnene som lager kontakt mellom øvre å nedre inngang på høytalerene, slik at du får en øvre å en nedre inngang uten at de har kontakt med hverandre. NAD'ene lar du da stå som stereo. Du kjører altså en forsterker på hver høytaler, der du lar f.eks Left drive bass, å Right drive toppene.

Håper forklaringen var forstålig. Angående innspilling. Hvis du legger en 0 til på slutten der, så begynner det å ligne noe
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Active NAD-master sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Synergy B2

Noen forslag til forsterker til B2? Altså den billigste stereohøyttaleren til Klipsch har hatt dem i 2 mnd ca og brukt en litt jalla Sony reciever. Merker at de små høyttalerne har utrolig mye å gi! Ang. forsterker har jeg sett litt på Cambridge (billig, bra tester og pent design). Noen som har erfaring med det?

edit: lite rom på ca 5kvm. Skal ha stereo og for det meste brukes til musikk (rock ol.), men også spilling og film på PS3=)

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NAD-master
    Noen forslag til forsterker til B2? Altså den billigste stereohøyttaleren til Klipsch har hatt dem i 2 mnd ca og brukt en litt jalla Sony reciever. Merker at de små høyttalerne har utrolig mye å gi! Ang. forsterker har jeg sett litt på Cambridge (billig, bra tester og pent design). Noen som har erfaring med det?

edit: lite rom på ca 5kvm. Skal ha stereo og for det meste brukes til musikk (rock ol.), men også spilling og film på PS3=)
    Cambridge vil kanskje bli litt vell lyst, altså mye diskant.

Jeg hadde en CD spiller fra dem, og representerer den lyden dems, så vil jeg ikke anbefale den.

Jeg fikk byttet den til en Denon, og da ble det mere liv i bass området, og lydbildet ble bedre.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurdere å kjøpe Klipsch.lurte derfor på om det er noen som bor mellom kr.sand og risør jeg og effektforsterken min kan besøke for en prøvelytting?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

rf-83

Takk for forklaringen om bi-amping Kane! Skal prøve det!

Kom akkurat hjem fra karmøy metall festival så er nok noen dager te lytteøret er godt på plass igjen..

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he, liten vits med fint anlegg når trommehinnene er svidd av...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,979
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Subb tårn

Fikk det for meg igår at det er dumt å la godt utsyr stå å støve ned så jeg fikk handlet meg to gode stinger signalkabel og pakket opp min andre RW12d... Bor for tiden i en liten kjellerleilighet med begrensede muligheter til både plassering( liten stue..) til å spille høyt ( han vi leier av har små unger..) og akustiske tiltak..( er ikke plass/ plassering..):evil:

Men, har fått presset inn en RW12d i hjørnet bak den ene RF82 en, så jeg tenkte skitt heller, la oss bygge oss et subb tårn.. så en liten tur innom Møbelringen i Grimstad og kjøpte noen filt-føtter og stable i høyda

Den andre RW`en er jo LANGT fra innspilt, men fytti pokker for et sykt trøkk!!:-D
    Gleder meg MASSE til nye huset er oppe og man kan plassere mere optimalt og spille HØYT!! Nå blir alt bare grøt om jeg spiller på litt, men på litt lave volumer er det et sykt fundament...

Så The golden compass igår, og når panserbjørnen dasker labbene i bakken på begynnelsen merkes det godt i kroppen for å si det sånn!! KANON!!!

Intermediate Troeen sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

@ Zeke1983

Akruat noe av det samme jegh ar merket.. dirver og spiller inn
    min andre RW-10d.. leker også litt med fase delen det kjer en del da også

Troeen

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,979
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg

Har som sagt mine stablet oppå hvernadre, jeg har bare satt fasen likt da.. Fikk 6 db økning med å stille den første, når jeg fikk den, fra 0-->100 på Phasen

Jeg har den som er spilt inn på DEPTH, og volumet står på -20..( 90 db @ mv -20db) Trøkker hinsides av disse altså!! Bare godord å s om disse!!!

Newcomer A_hjelme sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye tåler RF-83 egentlig??
    Spilte vel "litt" for høyt i går-kveld..
    Blei røykutvikling fra høytalerene........
    uten å høre noe form for forvrenging av lyden.
    skrudde ned, og alt var i orden.
    Blei tåke i stua.
    Eneste forklaring jeg kan ha, er at det er noe lakk på spolene som har blitt litt for varm??

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Har som sagt mine stablet oppå hvernadre, jeg har bare satt fasen likt da.. Fikk 6 db økning med å stille den første, når jeg fikk den, fra 0-->100 på Phasen

Jeg har den som er spilt inn på DEPTH, og volumet står på -20..( 90 db @ mv -20db) Trøkker hinsides av disse altså!! Bare godord å s om disse!!!

hehe
    den ny suben min har nå ca 50t alt og de
    står i flat / -10db / 65hz / 90 på fase`n
    og det var ikke dårlig trøkk under den filmen
    Curse of the golden flower
    PS: så det meget god film med mye god lyd og visuelt nytelsen er meget høy

Troeen

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,979
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    A hjelme: Jeg har hørt om lignende, og ja jeg tror spolene er innsatt med noe olje eller beskyttelses spray. Har hørt at det kan lukte temmelig stramt av de og ryke hvis man presser de! Så lenge alt høres greit ut nå så er det vel ok:-D

Troeren: Deler du @ 65 hz i receiver eller på subb?
    Helt klart at lyden er halve morroa, selv om et knivskarp bilde er visuelt nydelig!

MORRO MED LYD som Flageborg sier!

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av A_hjelme
    Hvor mye tåler RF-83 egentlig??
    Spilte vel "litt" for høyt i går-kveld..
    Blei røykutvikling fra høytalerene........
    uten å høre noe form for forvrenging av lyden.
    skrudde ned, og alt var i orden.
    Blei tåke i stua.
    Eneste forklaring jeg kan ha, er at det er noe lakk på spolene som har blitt litt for varm??
    Hvis det er beskyttelsen på lederene i spolene som har begynt å smelte så kan det fort hende det blir kortslutning i dem senere, på langt mindre varme. Når de kortslutter så blir det mindre motstand og med maks uflaks så kan du ødelegge forsterkeren din.

Men dagens moderne forsterkere har sikringer på utgangene, så de burte tåle en støt.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    A hjelme: Jeg har hørt om lignende, og ja jeg tror spolene er innsatt med noe olje eller beskyttelses spray. Har hørt at det kan lukte temmelig stramt av de og ryke hvis man presser de! Så lenge alt høres greit ut nå så er det vel ok:-D

Troeren: Deler du @ 65 hz i receiver eller på subb?
    Helt klart at lyden er halve morroa, selv om et knivskarp bilde er visuelt nydelig!

MORRO MED LYD som Flageborg sier!
    60hz i forsterker og 65hz på sub`ene
    sikker ikke optimalt, men det virker meget bra i mine ører.. skulle gjerne ha godt lavere, men Rf52 spiller ikke spesielt bra under 65hz uten støre forsterker

Troeen

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,979
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Troeren: Det du bør gjøre da er å sette subben til LFE mode i DSP på suben. Siden du kjører delefrekvensen i receiver så bør du skru av delefilteret i suben!

Konge oppsett du har! Er du fornøyd med lyden?! (Du får si ifra hvis du vil selge RF52 ene da er på jakt etter nye bak høytt i et 7.2 oppsett i det nye huset:-D )

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei..

Noen som har prøvd med xindak kabler på klipsch??
    har hørt det skal helle litt mot d varme med xindak?

nordost blue heaven syns jeg ble for lyst

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Troeren: Det du bør gjøre da er å sette subben til LFE mode i DSP på suben. Siden du kjører delefrekvensen i receiver så bør du skru av delefilteret i suben!

Konge oppsett du har! Er du fornøyd med lyden?! (Du får si ifra hvis du vil selge RF52 ene da er på jakt etter nye bak høytt i et 7.2 oppsett i det nye huset:-D )

det skal jeg prøve i morgen.. takk for iden..
    skal ha det bakhode om de Rf52 ja... for det muligheter for de blir byttet ut.
    men først skal det ny Yamaha 3800 inn. før det blir bestemt om Rf52 blir byttet ut

Troeen

Side 16 av 46 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 36 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •