Tråden for oss med Klipsch (og de som planlegger å kjøpe) - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 46 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 44 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 902
    Intermediate RockyIII sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er det noen hifibutikk ved majorstua i oslo ? skal ditt i nærmeste fremtid, så tenkte jeg kunne benytte meg av muligheten til å få hørt Klipsch.. Helst da RF-63.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RockyIII
    Er det noen hifibutikk ved majorstua i oslo ? skal ditt i nærmeste fremtid, så tenkte jeg kunne benytte meg av muligheten til å få hørt Klipsch.. Helst da RF-63.

Du går jo ned til sentrum (stereofil) på 20-30 minutter da .

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lekevenn
    Heisann alle sammen!
    Fikk hjem rf-83 her for ca en uke siden har sikkert spillt 70 timer me dem. Har byttet ut de gamle CV høytalerene me Klipch som mange
    andre her inne. Driver rf-83 høytalerene me 2 nad 218, nad forforsterker og nad cd spiller. Det spiller så "det blør ut av ørene" når en drar på me Pantera og Slayer i det 12m3 lille rommet de står i.

Ting jeg lurer litt på..

Er rommet på 12m3 for lite? har flyttet endel rundt på de å funnet en god lytteposisjon te dem virker det som.

Ser det er gode priser på forsterkere i usa har noen noe forslag te forsterker
    som driver disse godt uten at "det blør ut av ørene"?

Det er for tiden Sereo som gjelder.

Kjøpte høytalerene på e-bay fra et firma i New York, det tok 7 dager fra jeg betalte til de kom på døra. Med frakt, frakt forsikring og toll kom alt sammen på rett i underkant av 15 000. tusen takk mr buch!

håper på svar
    Hilsen Ernst fra skien!

RF-7 måtte iallefall ha veldig stort rom. Tror kanskje 12m2 er litt snøtt, du har jo kjøpt høyttalere som er ment for de store rommene ( er jo en av grunnene til at de lager RF-63 og mindre ). Men ikke noe er umulig, men tror du må legge litt kroner i rommet, med demping o.l.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kan jeg vel satse på det Ligger det i en egen bygning for seg selv? er ikke akkurat så mye i oslo..

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RockyIII
    Da kan jeg vel satse på det Ligger det i en egen bygning for seg selv? er ikke akkurat så mye i oslo..
    Når du går ifra slottet og nedover karljohan, så er det paralellgata til venstre .

Der lå det iallefall en BurgerKing før (tror den er borte nå), men Muddy Waters ligger der, da går du bare inn gata nedenfor denne. Lengre ned ligger Sportsman og et bakeri, og enda et stykke ned ligger Glassmagasinet ( som ligger i samme gate som Clas Ohlson og Komplett.

Vet du hvor Garage (gamle So what) er, så ligger Stereofil i samme "bakgård".

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg laga kart :P... Går du til venstre istede for høyre når du er ved Muddy, kommer du til hifiklubben Grensen . Den ligger da til venstre nedover der (HFK asså).

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller gå inn på stereofil sine sider og finn kartet de har lagt inn: Sesam kart - En ledende norsk karttjeneste. Med kartsøk, flyfoto og satelittbilder.

Det er inn i bakgården hvor det indikeres.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Voldsomt til flittige Hifimaur da.. hehe = )

Takker for hjelpen = )

edit: Går det forøvrig an å spille av blu-ray eller dvd der også ?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

rf-83

Noen som vet åssen Denon blokker kan høres ut på rf-83?

Hører mest på hevy metall..

Ser mange som liker rock og metall går for parasound!

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lekevenn
    Merker at høytalerene er litt strammere i lyden brokoblet.
    Men det virker som om litt av bassen forsvinner, har ikke helt bestemt meg for hva jeg liker best ennå..
    Jeg støtter meg til lekevenn's oppfatning om at brokoblede Nad forsterkere strammer opp bassen på Klipsch RF høyttalere betydelig. Det er god punch for å si det slik!

Men min erfaring er at hvis man skrur opp bassen for mye på Nad forstekere med Klipsch ht'er, dvs. over klokka 13:00 på min c372 så blir bassen mer lik CV (pløsebass) og mellomtonen for mørk! :|

Men mine kompiser som har CV hjemme rynker bare på nesen når jeg stiller bassen tilbake til kl. 13:00, de liker lyden når jeg har bassen på kl.15:00 (eller helst 16:00) men min oppfatning tilsier at for mye bass på Nad forsterkere og Klipschene plassert for nær bakvegg ødelegger hele det totale lydbildet fra Klipschene... :roll:

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er fordi de er vant til CV, å når man mangler alt som kan kalles musikalske egenskaper, så skal jeg tilstå at det er gøy å skru opp bassen. Gjorde jeg også når jeg kjøpte meg CV anlegg for første gang. DC12 med på en stor NAD forsterker, med helst loudness å også bassen høyt oppe. Hører jeg på lignende oppsett idag ler jeg bare. Greit man kanskje ikke merker mest til det på Topp20 lista, men sett deg ned å putt i en Dire Straits CD så vil du fort høre at dette bare blir feil på alle måter.

Over til Bi-Amp VS brokobling. Ja man får mer watt, men man mister fortere kontrollen. Grunnen til at dere (de jeg har sett i denne tråden ihvertfall) mener det gir strammere bass kan være dette. Ved brokobling kjører dere en forsterker pr høytaler, altså en strømforsyning pr høytaler. Når dere biamper, så regner jeg med dere kjører en forsterker i bunnen å en i toppen? Eller kjører dere en på hver høytaler? Mange jeg kjenner har ihvertfall kjørt med en i bunnen å en i toppen, å når de har koblet om til en forsterker pr høytaler, selv ved biamp å synes lyden er bedre. Da er man ihvertfall over på en strømforsyning pr høytaler igjen, istedet for at en forsterker koser seg med toppene, mens den andre sliter livet av seg på bunnene.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,975
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kane:

Får du trøkka noe med RF ene dine?

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zeke1983
    Får du trøkka noe med RF ene dine?
    De får nok mer enn nok effekt ja :twisted:

Trenger nok noen timer til på ryggen for å låte optimalt, men låter slettes ikke galent nå heller.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Det er fordi de er vant til CV, å når man mangler alt som kan kalles musikalske egenskaper, så skal jeg tilstå at det er gøy å skru opp bassen. Gjorde jeg også når jeg kjøpte meg CV anlegg for første gang. DC12 med på en stor NAD forsterker, med helst loudness å også bassen høyt oppe.
    Jeg har tenkt og foreslå for en av mine CV-elskende kompiser om han kan prøve å leve med alle innstillingene stillt inn nøytralt i en uke, dvs slå av alle loudness funksjoner, slå av equlaiser på pc, skru ned bass på receiver og sub osv. for å så stille inn anlegget helt på nytt etter sin (kanskje nye) smak...

Hadde vært spennende å prøvd for å se om han guffet opp all bass like mye da!? :roll:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thumper
    Det høres ut for meg som du bør gjøre noe med akustikken i stua di... Bassfeller og akustikk tiltak generelt... Dersom stua står og rister, men du hører ikke bassen, så har du stående bølger som utfaser hverandre i sweetspot.

Dessuten tror jeg nok du og jeg har litt forskjellig krav når det gjelder bass... Jeg setter aldri bassrefleks rør nærmere vegg enn 80cm... Nå har jeg et sett WLM Diva på ut prøving, og der har jeg med en WLM Duo12 sub. Den står midt på gulvet for å ikke få reflektert bass... Da er bassen tørr detaljert og fin! Gidder ikke engang prøve å sette den inntil vegg.
    Måler du da fra frontbaffel eller fra høytalerens bakerste kant?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Måler du da fra frontbaffel eller fra høytalerens bakerste kant?
    Regner med at han snakker om 80 cm imellom veggen og baksiden av høyttaleren siden han regner ifra bassporten...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Regner med at han snakker om 80 cm imellom veggen og baksiden av høyttaleren siden han regner ifra bassporten...
    Det er ikke godt å si siden det er mange som måler fra frontbaffel til vegg, og andre fra bakerste kant på høyttaleren. Det var derfor jeg spurte

Og lurte på om Thumper hadde anledning til å svare på det?

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg tror de fleste her i denne tråden har hengt seg for mye opp i de største RFene. Har RF 82 selv og mener de leverer så det holder ( jeg liker også å spille høyt ) på en "vanlig" reciver, føler aldri at de mister kontrollen.
    Min aha opplevelse kom etter et besøk hos Fryd hifi der jeg fikk høre et par Heresy III på litt forskjellig elektronikk. Hvorfor ? Det er en forskjell på
    hifi og hjemmekinoutstyr når det kommer til musikk. Kan spille så jeg blir uvel på det oppsettet jeg har i dag men etter å ha hørt Heresy er litt i tvil om hva jeg egentlig har hørt uten at jeg sier at RF 82 er dårlig av den grunn...
    Endte opp med å bestille Heresy og en "liten" Naimforsterker på 2 x 50 w ops:Hvem kunne trodd den lille tassen klarte å lage så mye godlyd...
    Resten av høytalerene skal få stå igjen ( RC 62 og RS 42 ) De blir fortsatt drevet av RXV 1800
    Har vel heller aldri hatt en mere morsom demo enn den hos Fryd :-P

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Det er ikke godt å si siden det er mange som måler fra frontbaffel til vegg, og andre fra bakerste kant på høyttaleren. Det var derfor jeg spurte

Og lurte på om Thumper hadde anledning til å svare på det?
    Han skrev: "Jeg setter aldri bassrefleks rør nærmere vegg enn 80cm..."

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Han skrev: "Jeg setter aldri bassrefleks rør nærmere vegg enn 80cm..."
    Da blir det en annen sak, skum-leste, og så ikke den detaljen der

Side 14 av 46 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 44 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •