Tråden for oss med Klipsch (og de som planlegger å kjøpe) - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 46 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 902
    Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ok, har en XTZ 10" så den vil gjøre jobben. Er egentligt veldig fornøyd med QLN høytalerene, men de er litt spisse i diskanten. Kanskje jeg skal gå for et slikt par, eller bør jeg kjøpe RF-62/82 heller?

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Ok, har en XTZ 10" så den vil gjøre jobben. Er egentligt veldig fornøyd med QLN høytalerene, men de er litt spisse i diskanten. Kanskje jeg skal gå for et slikt par, eller bør jeg kjøpe RF-62/82 heller?
    Du har nevnt tidligere at du har hørt RF7, men har du hørt noen Klipsch høyttalere av den nye RF serien? Jeg er rimelig sikker på at du vil like klipsch jeg, men RF-52 er nok litt for småe i forhold til hva du er vant med av ht'er fra før vil jeg tro. Har jeg rett?

Rf-62/82 (eller større ) er nok gode ht'er du bør prøve å få en demo på...

Active OhmRecs sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Noen som vet om det går ann å bi-ampe RC 64?
    Ja, det skulle jeg tro, i og med man kan det på min RC-35!

Newcomer Thumper sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Jeg kjører tokanals stereo jeg og, jeg prøvde som du ymtet frempå i min hjemmekinotråd å stille RF-63'ene bortimot metern utpå gulvet.

Det jeg opplevde da var at jeg kunne ikke høre bassen i hele tatt! Men hele stua ristet! Noe jeg egentlig syntes var meget rart... så jeg flyttet de nærmere og nærmere veggen til de sto ca. 35cm fra den. Da hørtes bassen meget bra ut uten at den ble romlete...
    Det høres ut for meg som du bør gjøre noe med akustikken i stua di... Bassfeller og akustikk tiltak generelt... Dersom stua står og rister, men du hører ikke bassen, så har du stående bølger som utfaser hverandre i sweetspot.

Dessuten tror jeg nok du og jeg har litt forskjellig krav når det gjelder bass... Jeg setter aldri bassrefleks rør nærmere vegg enn 80cm... Nå har jeg et sett WLM Diva på ut prøving, og der har jeg med en WLM Duo12 sub. Den står midt på gulvet for å ikke få reflektert bass... Da er bassen tørr detaljert og fin! Gidder ikke engang prøve å sette den inntil vegg.

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, du har rett. Men er ikke så opptatt av at høytalerene skal trykke så voldsomt. Det viktigste er at bassen i høytalerene høres, men trykket blir utført av subbene

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvor langt ifra bakvegg bør rf-82 stå for å få mest mulig punch ut av de? Noen som har forsket og målt på det? Har svs pb 12 pluss/2 så 80hz og ned har jeg det jeg trenger.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thumper
    Det høres ut for meg som du bør gjøre noe med akustikken i stua di... Bassfeller og akustikk tiltak generelt... Dersom stua står og rister, men du hører ikke bassen, så har du stående bølger som utfaser hverandre i sweetspot.
    Det kan jeg nok love deg! Igår måtte jeg gi etter for fruens ønske om ommøblering, så nå ser det slik ut:

Klipschene står nøyaktig 38cm ut ifra bakvegg, og ørlite grann vinklet imot sweetspot (som forøvrig er for langt unna til at jeg sitter i en likesidet trekant i forhold til ht'ene). Det største problemet mitt nå er den store åpningen til rommet ved siden av høyre ht. Venstre ht står ca 40cm ifra sidevegg, mens høyre ht står ihvertfall 4-5 meter ifra sidevegg! hehe...

Har du noen forslag til hva jeg kan gjøre i denne stuen? :sad:

Sitat Opprinnelig postet av Thumper
    Dessuten tror jeg nok du og jeg har litt forskjellig krav når det gjelder bass...
    Ja det er nok sikkert, jeg har jo tross alt hatt CV før, og dette er nok første anlegget uten sub! Men det er bare foreløpig...

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøver og få riktig stereoperspektiv med mine rf-82 om dagen. v front står nesten inntil en vegg mens h front står ute i rommet som er på ca 30m2. Har prøvd å vinkle ht med samme avstand til bakvegg men får ikke vokalen dønn i senter som jeg hadde i det forrige huset. noen tips og triks?

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SYMMETRI ! En høytaler klint inn i et hjørne vil lage mye mer vesen av seg enn en som står fritt i rommet , det er nå min ringe erfaring.......
    Flyttet hele anlegget 1,5 mtr. ( fikk lov å bruke hele veggen :-D ) det gjorde underverker med lydbildet hos meg.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gubben
    SYMMETRI ! En høytaler klint inn i et hjørne vil lage mye mer vesen av seg enn en som står fritt i rommet , det er nå min ringe erfaring.......
    Flyttet hele anlegget 1,5 mtr. ( fikk lov å bruke hele veggen :-D ) det gjorde underverker med lydbildet hos meg.
    Det blir desverre uaktuelt sånn som denne stuen er. Så det er ikke mulig og kompansere med å flytte den ht som står ute i rommet ut fra veggen?

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan jeg nok love deg! Igår måtte jeg gi etter for fruens ønske om ommøblering, så nå ser det slik ut:

Klipschene står nøyaktig 38cm ut ifra bakvegg, og ørlite grann vinklet imot sweetspot (som forøvrig er for langt unna til at jeg sitter i en likesidet trekant i forhold til ht'ene). Det største problemet mitt nå er den store åpningen til rommet ved siden av høyre ht. Venstre ht står ca 40cm ifra sidevegg, mens høyre ht står ihvertfall 4-5 meter ifra sidevegg! hehe...

Ja det er nok sikkert, jeg har jo tross alt hatt CV før, og dette er nok første anlegget uten sub! Men det er bare foreløpig...

oppsettet mitt er likt som tegningen i dette innlegget. Rommet mitt er en firkant, men lik plassering av frontht i rommet.

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei godtfolk!

ser ut som det blir klipsch på meg neste måned nå. avhenger av hva som ligger på bruktmarkedet.

hører av enkelte at Harman/Kardon er dårlig match til klipsch, jeg føler at H/K er litt varm i klangen og tror selv at det kan bli en god match.

den første planen var å kjøpe b-serien, men som sagt om bruktmarkedet er bra når jeg får lønn neste måned kan jo rf bli meget aktuelt.

hvordan er matchen av forrige rf serie med den nye rf serien, ser det ligger en rc-35 på torget nå, det er vell forrige modell?

mvh
    stian

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den nye rf serien skal være litt mykere i diskanten.

Newcomer Thumper sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Desverre... ingen gode forslag der Jeg har null erfaring med den problem stillingen... Jeg ville selv ha valgt å prøve og dempe sideveggen for å få minst mulig refleksjon derfra. For å se hva det ga... Vil tro at det hjelper litt...

Når du skriver at du har hatt CV, så skjønner jeg bass preferansene dine
    Det er en litt annen bass jeg vil ha Jeg orker ikke den type ullen bass! Bass skal være tørr, stram, definert og dyp!
    En sub kan faktisk klare dette. Hadde ikke trodd det før jeg satte en WLM sub inn i stua... Jeg prøver ut et sett med WLM Diva om dagen, og da fikk jeg med en sub til utprøving også:-D Se forøvrig http://avforum.no/forum/receivere-fo...-horn-ror.html Der ser du litt av hva jeg spiller på/med

Edit: Guttungen har et sett med CV, så jeg vet hva de står for

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xanakor
    Hei godtfolk!

ser ut som det blir klipsch på meg neste måned nå. avhenger av hva som ligger på bruktmarkedet.

hører av enkelte at Harman/Kardon er dårlig match til klipsch, jeg føler at H/K er litt varm i klangen og tror selv at det kan bli en god match.

den første planen var å kjøpe b-serien, men som sagt om bruktmarkedet er bra når jeg får lønn neste måned kan jo rf bli meget aktuelt.

hvordan er matchen av forrige rf serie med den nye rf serien, ser det ligger en rc-35 på torget nå, det er vell forrige modell?

mvh
    stian
    H/K + Klipsch gir en morsom, underholdene og actionfylt lyd.
    Men kommer litt dålig ut på musikkdelen etter min mening.
    Vet dog ikke hvordan de alder nyeste H/Kene klarer seg.

Så det kommer ann på hvilken lydklang du er ute etter :-D

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Atle99.
    En god romjorreksjon skulle vel ta av seg utfordringen din.
    Mine fornter står også ulikt fra bakvegg. 8se min hjemmekino)

Klarer ikke å høre forskjell på de.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde rom koreksjonen i denon 2807 nå. Det ble desverre ikke bedre Jeg bruker Roger Waters Amused to death til å justere stereo perspektiv da denne innspillingen har en rå q sound. Fikk det til i mitt forrige lytterom. Der hadde jeg lik avstand til sideveggene, tror det er det som er problemet desverre.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaringer med Viablue kabler på klipsch?

Har hørt mye lovende om den nye SC-4 Silver Series ht-kabelen...(sikle sikle! )

Newcomer Stage sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

har bestemt meg for og kjøpe RF-63 og RC64, men, så lurer jeg litt på bakhøytallere ...

RB61 vs RS62 .... grunnen til at jeg lurer litt, er pga av at høytallerne må stå på stativ \ bord ved siden av sofan rettet til midten av sofan pga av plass mangel, kan selvsagt skru de i bak veggen, men da blir de vel rett ved siden av hodet \ ørene ... noen som har erfaringer med dette ?

Mvh Ove

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv RF 62 bak davell.:-D
    Funker som bare det hos meg.

Side 12 av 46 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •