Råtten SVS pris - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 41
    Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Eivinn
    Måtte FRP komme til makten og få vekk "kommunist" tollbarieren vi har i dag. Amen.
    Og da ville vi få billigere sub'er? Kanskje det, men renten vil nå nye høydere med det forbruket dem legger opp til (som den for den saks skyld aldri vil klare å gjennomføre på grunn av rammene som ligger til grunn for et budsjett). Men det er en helt annen diskusjon som sikkert kan tas under generell chit-chat.

Det er vel bare å importere selv da? Så sparer du en stor bunke penger etter dine beregninger. Jeg kjøper hos L-Sound. Vet nemlig hva slags service dem har og hvor pålitelig dem er som leverandør. Og 45 dagers returretten da.... Den er gull for oss som er kunder!

Og det er jo selvsagt en stor synd å tjene penger. Janteloven regjerer i Norge!

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer det nevnte parti til makten kan det lett bli dyrt for oss småsparere å bo her, Norge må da sikkert også inn i europeiske union og risikerer stor tilgang av arbeidskraft fra resten av Europa hvor lønnsnivået er lavere...

Hvis man vil risikere at velferdssamfunnet vi nå lever i ved å lette på tollbarrierene, bare fordi du gjerne vil spare noen små kronasjer på den sub'en, ja go-ahead

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flere som sier at det er dyrere her enn ellers i verden, joda, men elektronikk er faktisk ganske så billig her til lands. Bare se på data, tele og hvitevarer. Også masse hifi utstyr er billig sammenlignet med resten av europa.

Når det gjelder SVS så er det jo bare å importere selv som nevnt tidligere i denne tråden, men med frakt og mva blir det nok ikke 37% å tjene på den handelen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er skremmende å se hvor beskyttet SVS er her på Avforum.
    Greit at det er en bra sub, men får assosiasjoner med kabeldebatten hver gang dette skjer....

Men tråden blir vel stengt i løpet av dagen

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haifay4me
    Greit at det er en bra sub, men får assosiasjoner med kabeldebatten hver gang dette skjer....

Håper ikke det er meg du sikter til

Men å samenligne priser med USA blir som å sammenligne prisen med et annet U-land.

Har nettop kjøpt meg basselementer fra Canada, de kostet ca 3000,- men med frakt mva ble det nesten 6000,- Dette var riktignok med flyfrakt, så jeg kunne spart endel med å frakte det med båt hvis jeg gadd å vente et par måneder.

Mye er billig i USA men det må fraktes hit på den ene eller andre måten, og det koster desverre.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tåpelig.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS er vel ikke spessielt beskyttet, men det er poppulært når en får igjen så mye for pengene.

Når det gjelder priser så er det vel bare og sjekke andre butikker som henter varer fra over dammen og se på regnestykket deres.

Er ikke folk fornød så får de bare importere selv og forholde seg til distributører over dammen og den tiden det tar frem og tilbake.

Unødvendig diskusjon og tråd spørr du meg.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg blander meg ikke normalt inn i slike diskusjoner som hostes opp på nytt. Det er opplagt mulig å finne store prisforskjeller på det meste av elektronikk.

Derfor kaster jeg bare inn en ny ball her:

Hvorfor tar den norske importøren av Velodyne seg grådig godt betalt for sin DD-18...???

Her hjemme koster den 34.000 kroner, mens du i USA må ut med kun 17.800.

Det er pokker ta meg nesten 48% dyrere det!

Bare se her:
    USA: VELODYNE DD18

Norge: TonArt • Velodyne DD-18

RÅTTENT, kaller jeg det... ;-)

Det samme gjelder DD-15:

USA: Digital Craze.com / 888 - 99CRAZE
    Norge: TonArt • Velodyne DD-15

Også her: 48%....

Gjeeeeesp....

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

SVS! er ikke beskyttet her på forumet. L-Sound er ikke beskyttet her på forumet. Derimot er det mange som er fornøyd med produktet SVS! og den fantastik gode servicen L-Sound leverer.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PC bransjen har typisk 10% fortjeneste på maskiner/deler.

Dette skulle ha smitta over på resten av elektronik bransjen. Få opp store konsern som importerer alt av merker. Selger det ut fra sandefjord via web butikker til resten av norge.

Men dette er jo råttent både på norsk side og utenlandsk side hører en.

Så har vi selskaper som sony som selger sine produkter til forskjellige priser basert på hvilket kontinent en befinner seg på. PS3 er jo et godt eksempel på dette.....

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på tide at det dukket opp en slik tråd igjen.

Viser hvem personene her inne er..

Intermediate LarsGr sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    1,947
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må være lov å tjene penger.

Jeg er av de som gjerne betaler for GOD service!

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Marantz; ris-sammenligningen din er dessverre ikke sammenlignbar. Her blander du ferskvarer/jordbruksvarer med andre forbruksvarer.
    Det er et helt annet regelverk forbundet med eksport/import av ferskvarer - noe du helt sikkert har forståelse for.
    He, he. Kanskje litt på "jordet", men det var vel for å fremheve et poeng. Jeg synes tankegangen: noe koster X-antall kroner i USA, derfor bør det koste det samme i Norge, blir litt dum.

Og som RoKo sier, så er det andre som legger på enda mer. Velodyne og for den saks skyld Monster Cable har enda høyere påslag i Norske butikker. Skal man begynne å henge ut alle importører/forhandlere som tar høyere pris her enn i utlandet, hadde det blitt mange tråder med tittelen "råtten pris på...."

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden

Hvis man vil risikere at velferdssamfunnet vi nå lever i ved å lette på tollbarrierene, bare fordi du gjerne vil spare noen små kronasjer på den sub'en, ja go-ahead

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnusavr
    PC bransjen har typisk 10% fortjeneste på maskiner/deler.

Dette skulle ha smitta over på resten av elektronik bransjen. Få opp store konsern som importerer alt av merker. Selger det ut fra sandefjord via web butikker til resten av norge.
    Med bakgrunn i volumet dem selger i, kan de klare seg med en så lav fortjeneset. Det er en hvis forskjell på midre hifi butikker og feks komplett.no som omsetter for over 2 miljarder.

Takke seg til mindre butikker, litt høyere priser og god service enn den "rævva" servicen mpx.no yter (rask til å sende varene, men retur og kundeservice er et sant h******).

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fryktelig lyst til å stenge denne tråden, men så lenge den forholder seg såpass saklig som den gjør, blir den liggende åpen.

Men jeg lurer på en ting: Hvorfor forventer folk at prisene i Norge skal være like lave som i USA når volumet er minst 100 ganger så stort "over there" ?

Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    Flere som sier at det er dyrere her enn ellers i verden, joda, men elektronikk er faktisk ganske så billig her til lands. Bare se på data, tele og hvitevarer. Også masse hifi utstyr er billig sammenlignet med resten av europa.

Når det gjelder SVS så er det jo bare å importere selv som nevnt tidligere i denne tråden, men med frakt og mva blir det nok ikke 37% å tjene på den handelen.
    25% MVA er tatt med i kalkulasjonen. Takk.

Men er det ikke ganske rimelig med sjøveien da? Tar lenger tid men det burde ikke bli så mye en at det er en del å spare.

Intermediate pmo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg blir litt opprørt når jeg leser denne tråden. Det refereres til kommunisme og proteksjonisme men det eneste som ligner på på kommunisme er jo holdningen som sier at det er forbudt å tjene penger i Norge.

Jeg har aldri handlet noe av nevnte importør men jeg har hatt en dialog med de vedr et produkt jeg var intresert i og maken til service og positiv holdning skal man lete lenge etter, hvis man i det helt tatt finner maken. De lytter faktisk til sine kunder.

Det koster noe å drive butikk i lille Norge og vi skal være glade for at noen i det hele tatt vil ta risken. Desuten, hvis produktet går i stykker er du beskyttet av den norske kjøpsloven. Er det noen som tror at det er gratis å overholde forpliktelsene i den. Noen må betale for det.

Min oppfordring er derfor, støtt norske importører, så lenge de gir god service er det vel vært en ekstra kostnad.

Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man trenger ikke dra langt før prisforskjellene er helt på trynet:

-sb1-jpg

__________________________________________________ _________________________________________

-sb2-jpg

Men, vi kan trøste oss med at vi lever i ett av verdens beste land å leve i, alt er ikke like positivt men få land matcher oss i velferdsgoder og levevilkår.

Å sitte på berget å surmule pga prisforskjeller blir litt for sort/hvit, ta med hele tilværelsen i betraktning: Inntekt, skattetrykk, levekostnader/renter og samfunnsgoder generellt.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er så sjukt lei av holdningene mange i dette landet har. Vi bor i et velferdssamfunn og har du ikke råd til sub så ikke kjøp da vel. Lsound er det streiteste stedet jeg har kjøpt og servicen er helt vill. Javel, de tjener kanskje noen slanter på det, men produktene yter bra og du KAN IKKE sammenligne norske og amerkanske priser. Bare importer en SVS du - og tenk på garanti, service osv... Vi bor i et land der ting koster, men vi har det søren meg så godt. Du skulle heller fått sympati om du hadde en sykdom og ikke hadde råd til medisiner. Dette her er jo snakk om luksusgoder uansett.

God bedring.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •