Hjelp med å forstå moms/toll ved kjøp fra fynda.se - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    kjører du på grønt trenger du ikke vise noe som helst, så fremst du ikke blir valgt ut til å kjøre til siden :P
    og har du da varer for under 3000,- og kvittering for dette for du kjøre videre uten å gjøre noe mere ja...

Så fremst du ikke er innom systembolaget og handler litt mye :P

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ProtoZOoo
    men kjøper du f.eks to tv'r til prisen av 4000,- pr styk, så får du den ene 'gratis' mens den andre må du omgjøre momsen på....
    Ikke hvis du er på svipptur!

Neida! Jeg bare kverulerer, men seriøst: Har det hendt at tollerne spør hvor lenge du har vært ute av landet? Og hvem har bevisplikt? Jeg har lurt fælt på det. Om jeg påstår at jeg har ligget under åpen himmel et sted uten sovepose må jeg da få lov til det? :lol:

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av whiskas
    ikke noe problem å reise bare for å hente varene, men jeg kan altså bare kjøre på grønt og vise kvittering på under 3000 kroner og så er alt greit???????? skal kun handle høytalere til 2700 kroner
    Løp og kjøp! Viser kvitteringen et beløp på 2700 kroner kan du altså ta med deg 5 kilo kyllingfilet uten at noen stusser om du skulle bli stoppet når du kjører på grønt! Og er kvitteringens pålydende i svenske kroner kan du putte litt bacon mellom høyttalerpakken og kyllingfiletene! :lol:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Ikke hvis du er på svipptur!

Neida! Jeg bare kverulerer, men seriøst: Har det hendt at tollerne spør hvor lenge du har vært ute av landet? Og hvem har bevisplikt? Jeg har lurt fælt på det. Om jeg påstår at jeg har ligget under åpen himmel et sted uten sovepose må jeg da få lov til det? :lol:
    de spør hvor man har vært og hvor lenge når de ber en om å rulle ned vinduet....men de bryr seg ikke med å se igjennom posene selv om man sier at man har vært på Nordby og handlet, men hvis jeg fyller fiaten med høytalere kan det jo hende de vil kikke på dem om jeg må sveive ned vinduet og sette fra meg batteryen og sneipe røyken, hehehehehehe

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    regner med at du skal ha ett par m65 og en c5 senter? Ikke noe problem å ta med disse over grensa... trenger ikke fortolle de. KJØR PÅ! hehe

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •