Onkyo overpriset i Norge?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 46
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Onkyo overpriset i Norge?

Etter å ha søkt en del på priser på onkyo produkter og spesielt tx-sr605 så har jeg inntrykk at onkyo er god del dyrere i Norge i forhold til andre merker.

Jeg har som tommelfinger regel at man kan omtrent ta prisen på et produkt i USA å gange med 10 for å få prisen i Norge. Når jeg gjør det med produkter som Yamaha og Harman Kardon så får jeg omtrent prisen i butikken i Norge (ref Amazon.com: Online Shopping for Electronics, Apparel, Computers, Books, DVDs & more ), men dette gjelder ikke Onkyo.

Onkyo selges for 399$ i flere nettstedet i USA, og da burde prisen vært et sted mellom 4000 og 5000 i Norge. Billigiste prisen jeg har funnet offiselt i en nettbuttik er 6290,-, men jeg har fått tilbud om 6000. Likevel synes jeg det er litt dyrt og i Danmark så selges den for 4590,- DKR og på amazon.co.uk 399£. Er det distributøren Mono i Norge som tar seg for godt betalt?

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    In short: JA. Det er vel også derfor Onkyo aldri har klart å få fotfeste her til lands.
    Se på de andre merkene som Mono fører, samme prisstrategien.

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min oppfatning er at all AV er overpriset her på berget untatt flatskjermer, der er det vel litt mer reell konkuranse.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kroatia

Hei, er av samme oppfatning at Onkyo er veldig dyrt i Norge ja.
    Jeg fant TX-SR605 til 4150 NOK (før frakt og MVA) i Kroatia. Nesten så det frister å bestille derfra, men har ikke hørt om andre som har gjort det, så jeg er naturlig nok litt skeptisk.

Sjekk Vemil d.o.o. - Cjenik

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    4150*1,24 = 5146.
    Frakt = ca 250,-
    Totalt = 5396

Billigste i Norge er på 6000,-.
    Har du prøvd å gå på en butikk å prutet litt? Om du er heldig slår sikkert av 2 eller 3 hundrelapper til. Dette synes jeg ikke er verdt strevet med å importere.

Jeg mener også at med de gode garanti og reklamasjonsmulighetene vi har i Norge, så er det verdt å betale litt ekstra..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada, er klar over at det ikke blir så mye å spare ved import av de rimeligere modellene. Var mer ment som et eksempel på prispåslaget i Norge.

Ser man derimot på de dyrere modellene, som f.eks TX SR-905, så blir det straks en del å spare i kroner og øre.

Jeg kom også på litt senere at dersom man kjøper fra et EU land, f.eks Polen, så kan du få sendt varene til Sverige og hente de der. Da sparer man MVA i tillegg.

Såfremt varene koster under 6000 er det fullt lovlig, koster de over er det ikke fullt så lovlig...

Newcomer Whitedmon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Konkurranse

Er ikke noe i veien med den i Norge, det er det billigste landet i verden om man ser på inntekt og kostand.

Husk på at det ikke bare er moms og andre påslag, men at produktene prises annerledes av produsentene i forhold til hjemme markedet det selges i.

Det samme gjelder biler.

DG, eller dekningsgrad, eller DB om heller vil snakke kroner og øre ligger på det samme i aløle land i forhold til, kostnadsmodellen.

Noen kjenner sikkert til Bic Mac modellen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whitedmon
    Er ikke noe i veien med den i Norge, det er det billigste landet i verden om man ser på inntekt og kostand.

Husk på at det ikke bare er moms og andre påslag, men at produktene prises annerledes av produsentene i forhold til hjemme markedet det selges i.

Det samme gjelder biler.

DG, eller dekningsgrad, eller DB om heller vil snakke kroner og øre ligger på det samme i aløle land i forhold til, kostnadsmodellen.

Noen kjenner sikkert til Bic Mac modellen.
    Poenget mitt var at andre produkter som yamaha og harman kardon ikke har like stort påslag som Onkyo. Tar man priserene i USA å sammenligner dem i med priser i Norge for foskjellige produkter så ser man at Onkyo har en mye høyere faktor :-(

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, jeg kan også en del om DB og hvorfor ting koster som de gjør rundt i verden. Men som privatperson ønsker jeg meg selvfølgelig mest mulig for pengene.

Derfor vurderes alltid hva jeg må betale i forhold til hva jeg får igjen av både vare og tjenester. Og siden jeg aldri hittil har hatt behov for service, så blir det prisen på varen som avgjør. Da spiller det for min del liten rolle om varene kommer fra en lokal pusher eller fra helt andre steder i verden.

Så får jeg heller angre bittelitt den dagen noe går i stykker...

Når det gjelder konkuranse har jo butikkene her i landet ofte mer eller mindre monopol på endel merker, så da blir selvfølgelig prisen deretter også...

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor tror alle at AV er så dyrt i Norge ? Det stemmer jo at prisene ofte ligger litt høyere, men det henger jo sammen med mange ting. Eksempelvis:

- Lønnsnivå
    - Mengde som blir solgt'
    - Avgifter til staten (Ikke mange har så mye som 25%)

Husk også at det ikke er lett å leve som HIFI pusher i Norge med såpass lave salg som vi tross alt har her på berget. Skal det i det heletatt være mulig, må importørene og forhandlerne tjene såpass at det er mulig å "overleve".

Newcomer Whitedmon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Omsettning!

Riktig, MONO som har Onkyo er en liten importør og trenger alle de penga de får.

De er ikke støttet av en stor industri mogul, som F.eks, harman Kardon, som selv står for distribnusjonen i Skandinavia. (Harman Group).

Kjøper flere av oss Onkyo vil MONO få bedre priser og vi vil få lavere pris.

Uansett så er det ikke kun impotørene som bestemmer prisene, deres innpriser er like viktige.

Alle som selger en vare ønsker å sette prisen så riktig i forhold til markedet som over hodet mulig, ellers selger man jo ingenting.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig Onkyo er dyrt her kontra i andre land. Men pris/ytelse står ikke tilbake for noen her tillands. Syns Onkyo "altid" har levert de reciverene med BEST lyd i samme prisklasse som f.eks Denon, Yamaha og de andre som selger veldig bra i norge.

AV utstyr er heller ikke dyrt i norge! Tvert imot (selvfølgelig er det ikke alle som tjener like godt her til lands, og vi har også "fattige" folk her, men ta en titt i usa, hvorda ndet fungerer der med sykedager etc ).

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes 805en var direkte rimelig med tanke på hva jeg fikk i lyd Og du kan ikke bare se på hva noe koster i indre mongolia og gange med kursen - vi nordmenn vasser jo i penger sammenlignet med de fleste land så vi har råd til å betale hvis vi absolutt skal drive med denne sporten.

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Onkyo dyrt i Norge?

Kjøpte meg nettopp en TX-SR 875 hos den lokale hifi-sjappa for 11500,- inkl.moms jeg

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett hvor bra Onkyo er iforhold til pris så koster 875 det samme som Yamaha RX-V 1800 i England. I Norge koster 875 3500 mer veilledende.

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man betaler vel ikke moms til norge om sender sender det som gift. Men minus er jo det med strømmen. Og Onkyo er samme priset som andre produsenter i norge. Alle i samme "størrelse" ligger jo rundt samme prisen +-2000,-

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xinhua
    Man betaler vel ikke moms til norge om sender sender det som gift. Men minus er jo det med strømmen. Og Onkyo er samme priset som andre produsenter i norge. Alle i samme "størrelse" ligger jo rundt samme prisen +-2000,-
    Du tror ikke at en eske på 25 kg blir kontrolert litt nøyere? Vi snakker ikke akkurat om noen boblekonvolutt her... Tollvesnet er heller ikke dumme. Tror neppe du slipper unna med mva.

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xinhua
    Og Onkyo er samme priset som andre produsenter i norge. Alle i samme "størrelse" ligger jo rundt samme prisen +-2000,-
    England vs. Norge:
    Onkyo 875, 1000 pund, 15 000 NKR
    Yamaha 1800, 1000 pund, 11 500 NKR
    Denon 3808, 1300 pund, 13 000 NKR

Det man bør ta høyde for er at Yamaha og Onkyo er lettere å prute på enn Denon i Norge, Yamaha får man glatt for 9000, Onkyo for 12500-13000.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har erfaring med import av Onkyo fra statene? Det vil jo bli ca halv pris selv med alle norske avgifter inkludert. Er det noe annet man må tenke på? 110v eller hva de bruker der blir vel kanskje et problem? Eller er det en switch på onkyo?

Active Eivinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Import

Ved kjøp fra statene så må man som regel bruke en trasformator, dette går bra så lenge den har ca. 2x med watt som det som trekker strøm. Det er dermed ikke noe problem å importere fra Asia (u.Japan) Australia, Tyskland og Østerrike da de har 220V Vurderer selv å importere fra asia da det er så mye billigere.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •