Onkyo overpriset i Norge? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 46 av 46
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    En trafo med gode nok spesifikasjoner ville garantert kostet mer enn det smakte.
    Å bytte PSU er sikkert ikke umulig, men er det egentlig verdt det for å spare litt over 2K ?
    Jeg vet ikke, det kommer an på hvor billig PSUen hadde blitt antar jeg... Kanskje ikke, men 2000 er en del for lommeboka mi :P

Active MacPhisto sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

4868,- for Onkyo 606

Jeg er en vandrende powerbuy!

Må nok ty til litt ulovlige midler da jeg må hente den over kjølen, og grensen for hva jeg har lov å hente uten 1 overnatting er 3000,- men har jeg våknet opp hos søta bror kan jeg godt ta med varer pålydende 6000,-.

Jeg tror det aller meste blir handlet i sverige for min del, Dali settet jeg skal ha er likt priset i skandinavia, dette er nok grunnet at det er Hi-Fi klubben som selger i alle land. De har forsikret seg mot grensehandel ved å prise produktene likt på kryss av valuta differanser.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Elvarer er jo tollfritt

Sitat Opprinnelig postet av MacPhisto
    Jeg er en vandrende powerbuy!

Må nok ty til litt ulovlige midler da jeg må hente den over kjølen, og grensen for hva jeg har lov å hente uten 1 overnatting er 3000,- men har jeg våknet opp hos søta bror kan jeg godt ta med varer pålydende 6000,-.

Jeg tror det aller meste blir handlet i sverige for min del, Dali settet jeg skal ha er likt priset i skandinavia, dette er nok grunnet at det er Hi-Fi klubben som selger i alle land. De har forsikret seg mot grensehandel ved å prise produktene likt på kryss av valuta differanser.
    Elvarer er jo tollfritt og mva er 25 % i både Sverige og Norge. Du kan fortolle på rødt og betale norsk mva. mot å få refundert den svenske. Da gjør du det lovlig.. Kjipt å bli stoppa..

Active MacPhisto sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    415
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chessguy
    Elvarer er jo tollfritt og mva er 25 % i både Sverige og Norge. Du kan fortolle på rødt og betale norsk mva. mot å få refundert den svenske. Da gjør du det lovlig.. Kjipt å bli stoppa..
    Sant nok, men hvis jeg tar meg en tur på Thon kjøpesenter i Charlottenberg og finner en parkeringslapp datert dagen før så er bevisførselen nok for tollere, hva annet skal de kunne forvente av bevis? Min kone har slekt i chr.berg og det får holde at vi har "sovet" der om natten.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hmm...

Sitat Opprinnelig postet av Eivinn
    Ved kjøp fra statene så må man som regel bruke en trasformator, dette går bra så lenge den har ca. 2x med watt som det som trekker strøm. Det er dermed ikke noe problem å importere fra Asia (u.Japan) Australia, Tyskland og Østerrike da de har 220V Vurderer selv å importere fra asia da det er så mye billigere.

heisann, ny mann på forumet ^^

bare en tanke, er det riktig at man må ha ekstern trafo for å ta i bruk denne forsterkeren? har kjøpt endel el.varer fra usa, og det har aldri vært nødvendig på disse. bare å klippe ledninga og koble på ny norsk kontakt så vips er problemet løst. godt mulig jeg tråkker i salaten her , men tror de fleste trafoer er 110\220v kompatible

edit: onkyo hjemmesiden forteller meg at trafoen bare har støtte for 110v... men det er muligens bevisst fra deres side at de opplyser om det landets aktuelle volt-type, men at den i virkeligheten er kompatibel med 220 volten vi har her til lands. noen som har peil..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hmm... 2

regnet litt på det, og kjøper du fra usa ved amazon.com og tar rimeligste alternativ kommer du ut på: 4630kr mva + frakt
    amazon.de f.eks (tyskland): 7250kr mva + frakt

god forskjell altså, men det kan virke som det er litt problemer med å hente fra usa. jeg fikk ble nektet av amazon.com å hente denne forsterkeren til norge.

noen som er litt dreven i dette som kan hjelpe meg?

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •