Ingen konkurranse på Høytallere i Norge?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ingen konkurranse på Høytallere i Norge?

Jeg skal ha meg Klipsch RF-83. Men ser at alle selger den til samme pris, 24.995,- eller 24.990,-.

Finnes det ikke konkurranse på dette markedet i Norge? siden alle selger til samme pris?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er vel såpass populære at de ikke ser noen grunn til å sette ned prisen vil jeg tro. Det er jo nesten forståelig også det

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke problemstillingen da man fort får flere tusen i rabatt ved å enkelt sende en mail til de ulike butikkene.

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lønner seg å sjekke flere ja, si du skal kjøpe , ikke lure på ( 99% av kundene er jo på luretur før de får ut fingeren...)

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At prisene er rimelig like betyr absolutt ikke at det ikke er konkurranse...
    Som Tiger sier, er det enkelt å få litt rabatt dersom en vil.

Newcomer Whitedmon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Priser!

Priser er jo satt for å holdes. Ingen seriøse butikker gir rabatt bare man spør.

Noen git gjerne rabatt om man kjøper flere ting samtidig. Eller man er fast kunde en plass.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg regner med at du har lest tråden
    http://avforum.no/forum/produkt-pris...vs-elkjop.html

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whitedmon
    Priser er jo satt for å holdes. Ingen seriøse butikker gir rabatt bare man spør.
    Tja. Prisene på nye produkter fra enkelte er veiledende, og fungerer således som nettopp det.

Newcomer DanRemy sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hør med TV-boden på svinesund. De pleier å gi gode priser på Klipsch hvis du spør om et tilbud. Selv så har jeg spart flere tusen kroner der

Og det virker også som de er opptatt av å være bedre og billigere enn andre butikker som også lagerfører Klipsch. Så noe konkurranse er det nok.

Edit: Ser du spør om konkurranse på det norske markedet, så da var kanskje mitt svar noe irrelevant.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er en elendig pruter, men de gangene jeg har fått til litt avslag, så dreier det seg ofte om litt dyrere modeller av ting, samt at man kjøper flere ting samtidig. Jeg har da indikert at en rimeligere modell KAN være aktuell (gjerne en hos en annen forhandler), men at jeg har lyst på den dyre, men at den er litt dyr for meg (pass på at den rimeligere modellen er tilstrekkelig mye rimeligere til at det er rom for greit avslag mellom de to prisene, du får aldri den dyre modellen til samme pris som den rimelige). Når det gjelder modeller som flere forhandlere har, så kan det lønne seg å ta en liten ringerunde. Får man et lite tilbud, så er det alltid mulig å ringe videre og høre om andre kan gå under. Får man et godt tilbud, så må man være forberedt på å slå til med en gang.

Ellers har jeg en kamerat som alltid får avslag. Hvis jeg har skjønt ham rett, så har han et fast nettverk av leverandører som han benytter, så de vet han er en god kunde, og da får han gode rabatter. Han kjøper stort sett toppmodeller av ting. Ellers har han en tålmodighetstaktikk som går på at han gir et tilbud med en gang som han vet gir dem en ok fortjeneste og sier at det er det han er villig til å gi, og at han kjøper det med en gang hvis han får det til den prisen (det forutsetter at varen er på lager hos den han gir tilbudet til, tror jeg). Får han ikke tilslag, så venter han et par uker før han tar kontakt igjen og gjentar tilbudet. Dette har med at det koster å sitte med dyre ting på lager som har lav omløpshastighet. Det er sjelden han går særlig høyere enn sitt innledende tilbud.

For å kunne gjøre dette gjør han grundig research først for å finne ut hvor lavt han kan sette prisen, og han har aldri hastverk. Han sørger også for at han aldri MÅ ha akkurat det produktet fra den leverandøren. Får han ikke tilslag, så har han alltid alternativer. Det må også dreie seg om dyre produkter med relativt lav omløpshastighet.

Og forresten: Vær alltid høflig. Selv om man er bestemt på hva man vil, så må man behandle selgeren med respekt. Uforskammede og krevende kunder får ikke avslag.

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whitedmon
    Så i din verden så er det bare hifiklubben som er seriøse?

Newcomer Whitedmon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pris.

Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Så i din verden så er det bare hifiklubben som er seriøse?
    Vil heller si at det krever kløkt å få avslag. Alle som selger noe priser sine produkter etter veil og etter hva de mener produktet er verd og hva de må ha for sine produkter for å overleve.

De som kan bedriftsøkonomi vet hva dette innebærer.

En bedrift har gjerne kun 1-5% driftsmargin, skulle de gi "alle" 10-20% rabatt ville de rett og slett på dunken.

Les Roffe sitt innlegg, det var etter min mening helt på kornet!

En som kjøper en Mark levinson forsterker til 100 lapper får gjerne rabatt.

En som kommer inn for 2100 gangen og maser om noe til under ti tusen får selvfølgelig ikke rabatt.

Mitt råd til de som er ute etter god service er å bruke en forhandler, en selger, handle når man sier man skal og være høflig og vennskapelig.

Det er ikke noe problem å handle i Oslo eller i bergen selv om man ikke bor der.

Det er i stor byene det forsatt fins uavhengige forhandlere med god fag kunnskap og muligheter til å skaffe det meste.

Hifi klubben ville jeg holdt meg langt vekke fra. :twisted:

Hilsen tidligere selger i bransjen.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på om ikke det har litt med hvilket produkt en skal kjøpe. Jeg har hørt fra butikkeiere og ansatte i butikker at noen produkter SKAL ikke selges med rabatt. I de tilfellene må kunden velge butikk ut i fra hvor de får best service. For andre produkter igjen opereres det med veiledende (villedende) priser.

Finner man en favorittforhandler som har mye bra utstyr, bra service, holder til i nærheten og har god kundebehandling kan det være en fordel å holde seg til den. Jeg har to steder jeg har handlet mye, og der får jeg alltid god rabatt.

Enig i at høfflighet bringer deg lengst, og er hyggeligst for alle parter.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •