Hvilke høytalere passer meg? Max 15000,-

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilke høytalere passer meg? Max 15000,-

Har et par CV nå, men di passer overhode ikke til min musikksmak. Derfor vil jeg kjøpe meg noen nye høytalere. Spiller for det meste skikkelig hardmetal, men ser mye film også. Så vil ha noen høytalere som passer begge deler bra. Skal ikke ha hjemmekino, bare Stereo. Men trenger hjelp, vil ha noen som kan spille høyt med endel dynamikk, men sammtidig spille bra på normalt volum. Lurer litt på en av disse:

Høyttaler - Gulvhøyttaler | Hi-Fi Klubben: DALI IKON 8 Høyttalere

Høyttaler - Gulvhøyttaler | Hi-Fi Klubben: DALI IKON 7 Høyttalere

Høyttaler - Gulvhøyttaler | Hi-Fi Klubben: B&W CM7 Høyttalere

Høyttaler - Gulvhøyttaler | Hi-Fi Klubben: B&W DM683 Høyttalere

Men har ikke noe erfaring med noen av disse merkene, bare hørt endel bra kritikk. Setter utrolig pris på svar! (kom med forslag, må ikke være noen av disse)..

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hm jeg selv har DM683 og syntes de spiller knallbra til alle typer musikk, de har dynamikk og detaljer i massevis. kjør på med disse sammen med en skikkelig god spiller og forsterker så vil du bli fornøyd

Active
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Patos Lyric 402. Ingen tvil. Mange vil sikkert foreslå Klipsch men da kan du slite fælt med spiss lyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Solgte mine B&W 604,og kjøpte brukte Klipsch rf 83 til 14 000.....en helt ny verden med Klipsch!!!!! De spiller fletta av B&W

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fotan
    Solgte mine B&W 604,og kjøpte brukte Klipsch rf 83 til 14 000.....en helt ny verden med Klipsch!!!!! De spiller fletta av B&W

14000kr?!.. WOHO.. det var jaggu meg rimelig Gratis.

Men til trådstarter, vet ikke hva slags elektronikk du har, men Patos burde være helt topp for din del. Klipsch fungerer også meget godt, om du har elektronikk som passer.

Patos krever masse effekt og strøm.. Klipsch krever litt effekt, og masse strøm. JBL har jo også en god rockemodell: JBL L-880 eller hva de heter (sjekk Hi-Fi Center Kjeden ).

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Cayin dp 12 ex mot mine rf 83,kjempe match(synes jeg da) .B&W 604 diskantene ble rett og slett ubehagelige å høre p, i motsettning til rf 83!!! Og rf 83 er lettere å drive.....og penere å å høre på v lavere volum:-D Så let og kjøp et par rf 83,mine er 7mnd gammel ,da jeg kjøpte dem brukt for 14 000....

'Mine B&W 604 kan ikke samenlignes....:-D

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fleste vil anbefale det de selv har.

MÅ du kjøpe fra Hifi Klubben?

Hva med brukt?

Og hvor i landet bor du?

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har blitt fortalt at B&W 683 skal være bedre enn Ikon 6 ihvertfall...
    Jeg har bestilt demo på hifiklubben denne uken på akkurat disse, sammen med Denon 3806, og full B&W surround-pakke ;-)

Personlig synes jeg CM7en ser "finere" ut, men tror ikke den låter like bra...

Intermediate RockyIII sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    annbefaler patos lyric 402 ... er knallgode til bade film og musikk

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har CM7 selv, og kan ikke anbefale disse til hardmetal! Tror ikke du vil få det du er ute etter i disse høyttalerne. Selv hører jeg mest på rock og har en god del metal, det funker bra men det finnes helt klart bedre til den slags musikk! Det låter kanskje litt for pent, vist du skjønner! Men alikavell, jeg er kjempe fornøyd hittil!

Men hadde jeg hatt en hifibutikk i nærheten og fått prøvd forskjellige høyttalere, hadde jeg kanskje endt opp med noe annet. Men siden jeg ikke har det, og leste så mye bra om CM7ene så ble det disse!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken nettside selger di Patos lyric 402?
    Må ikke kjøpe fra hifiklubben nei, bare der jeg har sett mest i det siste. Brukt er ikke uakuelt nei, bare jeg finner noen bra høytalere. Bor i hauge i Dalane, i Rogaland.
    Skal selge hele det gamle anlegge mitt, så har ikke bestemmt meg hvilken forsterker jeg vil kjøpe, så er åpen for litt tips her og. Men vet ikke hvor mye penger jeg skal legge i forsterker, må se hva lønningene sier først...

Så film i dag, på disse høytalerene:

BM Audio

Takker utrolig for svar. Hjelper meg mye

Som ble drevet av en Harman kardon forsterker (hvet ikke model). Og ble da egentlig litt giret på hjemmekino... Anbefaler dere disse høytalerene? Eller noen andre bra hjemmekino høytalere som er bra til max 15000,-??

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil også anbefale Patos Lyric402, har disse selv, og de rocker skikkelig!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikon 8 - definitivt!
    I alle fall mitt valg til film og rock. MYE dynamikk, knuser B&W'ene. Kjør de opp mot hverandre dersom du får muligheten til det.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først:
    Hvilket anlegg har du?
    Feil høyttaler her og du kan gå på en kjempesmell!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

valg av høytallere

jeg har selv vært på jakt etter høytallere som du.
    brukte lang tid. ved impulskjøp ble det swans høytallere som jeg ikke angrer på.
    men skulle jeg kjøpt nye hadde jeg helt klart valgt b&w 683. disse spiller bedre enn dali ikon serie. disse spiller til 20 000,- klassen.
    spiller penere enn dali, ble også annbefalt disse på hifi klubben i trondheim, han sa at 683 var bedre enn dali ikon serie, som jeg også selv hørte.
    så GLEM dali.
    men det er bare og dra på hifiklubben selv og lytte, så regner jeg med at valge blir b&w
    men alle har hver sin smak.
    lykke til

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    638
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Emperor
    Hvilken nettside selger di Patos lyric 402?
    Må ikke kjøpe fra hifiklubben nei, bare der jeg har sett mest i det siste. Brukt er ikke uakuelt nei, bare jeg finner noen bra høytalere. Bor i hauge i Dalane, i Rogaland.
    Skal selge hele det gamle anlegge mitt, så har ikke bestemmt meg hvilken forsterker jeg vil kjøpe, så er åpen for litt tips her og. Men vet ikke hvor mye penger jeg skal legge i forsterker, må se hva lønningene sier først...

Så film i dag, på disse høytalerene:

BM Audio

Takker utrolig for svar. Hjelper meg mye

Som ble drevet av en Harman kardon forsterker (hvet ikke model). Og ble da egentlig litt giret på hjemmekino... Anbefaler dere disse høytalerene? Eller noen andre bra hjemmekino høytalere som er bra til max 15000,-??
    Audio Pro kan absolutt anbefales. Selv ville jeg valgt Black Diamond i stedet for Blue, da med en separat sub. De er også gode på musikk.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •