bra høytaler kabler? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 44
    Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    ekkj koster 180kr for 2x 2.5meter. dobbel pris, ikke 4-5ganger!
    i tilegg er ekkj helt uhåndterelig...
    om en kabel til 5000 forverrer anlegg har du et helt forferdelig anlegg, hører du ikke forskjell må du sjekke øra...
    og hvem har sagt at man ikke får teste den kabelen før kjøp?
    Du får EKKJ fireleder til 22 kroner/meter. 22*4 = 88. Kabelen du nevner koster 90 kroner/meter. Altså fire ganger mer enn EKKJ.
    Det er riktig at EKKJer stiv, men hvis den var "helt uhåndterlig" ville den ikke kunne brukes til el-installasjon heller.
    Det finnes mange kombinasjoner av forsterkere og høyttalere som i utgangspunktet er bra. Mener du at prisen på kabelen er avgjørende for om det spiller bra eller ei?
    Synes du er på kanten til å være støtende når du hevder at den som ikke hører forskjell bør få sjekket øra. Fint om du holder en saklig tone.
    Ingen har sagt at man IKKE FÅR teste kabelen før kjøp. Men det jeg hevder er at man ikke kan vite om en kabel medfører en forverring, status quo eller en forbedring før man har hørt den selv i eget anlegg. Altså bør man prøvehøre før man investerer surt opptjente penger i nye kabler. Det er det jeg lurer på om du er enig i, eller om du mener man skal kjøpe kabler bare fordi andre sier de er bra.

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Altså bør du prøvehøre før du investerer surt opptjente penger i nye kabler.
    Veldig godt poeng fra Roffe. Selv mener jeg at det er forskjell fra billige til dyre kabler, fordi jeg hører forskjell. Det er mange på forumet som mener at bare kvadratet på en kabel er stort nok, hører man ikke forskjell på lyden. Jeg misunner dem, de sparer masse penger som de kan bruke på annet hjemmekinosnacks Det har vel vært en del heftige kabeldiskusjoner her, og folk blir sannsynligvis ikke enige. Men alle rådene her på forumet kan kokes ned til: Hør selv! Lån masse kabler, fra biltemakabler til Blue Heaven eller hva de nå heter :lol:
    Hvis du synes det er verdt å bruke 5k på kabler, så gjør det!
    Hvis ikke, kan du reise til syden for pengene du sparte :wink: :lol:

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gidder ikke svare på spørsmål du selv kan svare på...
    viss du noen gang har sett ekkj roffe, så vil du se at det bruker 4x 2.5mm2 på HVER POL. altså 10meter gir et sett på MAX 2.5 meter.
    IKKE 4dobbel pris! :lol:

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er sannsynligvis et dumt spørsmål men jeg forsøker likevel.

Dersom man kjøper den EKKJ kabelen skal man velge 4 lederen som Gorm sier. Kobler man da dette som biwire eller 2 ledere inn i + og 2 ledere i minus??

Jeg skal straks flytte og ønsker å kunne koble opp anlegget mitt samme dag som jeg flytter inn, så jeg orker ikke å gå igjennom en lang prosess med å høre på ulike kabler. Har vurdert sterkt supra ply 3,4s, men dersom denne EKKJ kabelen er så god vurderer jeg og gå for den istedenfor. Noen som har noen formening om EKKJ vs supra ply?

MrG

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrG
    Dette er sannsynligvis et dumt spørsmål men jeg forsøker likevel.

Dersom man kjøper den EKKJ kabelen skal man velge 4 lederen som Gorm sier. Kobler man da dette som biwire eller 2 ledere inn i + og 2 ledere i minus??

Jeg skal straks flytte og ønsker å kunne koble opp anlegget mitt samme dag som jeg flytter inn, så jeg orker ikke å gå igjennom en lang prosess med å høre på ulike kabler. Har vurdert sterkt supra ply 3,4s, men dersom denne EKKJ kabelen er så god vurderer jeg og gå for den istedenfor. Noen som har noen formening om EKKJ vs supra ply?

MrG
    ekkj er mye bedre enn supra`n. har begge.
    skal du bruke bi-wiring blir dette stygt! heh...d blir 4 stk 4x 2.5kvadrat. altså 4 hageslanger til hver høyttaler.
    da trenger du 20m rull for å få et sett på 2.5meter.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mulig jeg er helt på bærtur her men har ikke denne kabelen allerede 4 ledere, altså mulig og koble den i biwire med en kabel til hver høyteler?!?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrG
    mulig jeg er helt på bærtur her men har ikke denne kabelen allerede 4 ledere, altså mulig og koble den i biwire med en kabel til hver høyteler?!?
    joda, funker det...har ikke prøvet selv men du får nok mere ut av den om du bruker alle lederene til hver pol.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    joda, funker det...har ikke prøvet selv men du får nok mere ut av den om du bruker alle lederene til hver pol.
    Du er syk mann.
    Fire sånne kabler liggende ut på hver side av anlegget. :shock:
    Er ikke det overkill, er det ingen ting som er det. Du vil jo ende opp med kabelkvadrat nok til å fore hele nabolaget ned strøm.
    Jeg synes to var uhåndterlig, fire hadde tatt livet av meg.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morro med kabler...omtrent 3 like diskujonstråder. Detta er morro :lol:

Active Terminator sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe! Kanskje eg burde finne fram kveilen med 35 kvadrat RK som ligger i garasja. Da blir det vel enda bedre? :lol: :lol:

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Du er syk mann.
    Forsiktig med personkarakteristikkene, Hi-Fil. Jeg vet du mener det som en spøk (takket være smilefjeset), men det KAN virke støtende hvis noen ikke tar spøken.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Du er syk mann.
    Fire sånne kabler liggende ut på hver side av anlegget. :shock:
    Er ikke det overkill, er det ingen ting som er det. Du vil jo ende opp med kabelkvadrat nok til å fore hele nabolaget ned strøm.
    Jeg synes to var uhåndterlig, fire hadde tatt livet av meg.
    klarer du å lese? har aldri sagt at jeg bruker bi-wiring...bi-wiring er uansett rip-off. jeg bruker 2stk 4x2.5.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Terminator
    hehe! Kanskje eg burde finne fram kveilen med 35 kvadrat RK som ligger i garasja. Da blir det vel enda bedre? :lol: :lol:
    kanskje de som bruker kabelen skal skrive her og ikke du?
    selvsagt er 4x 2.5 bedre enn 2x 2.5... [støtende retorisk spørsmål fjernet av moderator]

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne kabeldiskusjonen er i ferd med å ta litt av, og som moderator har jeg begynt å ta tak i kommentarer som ikke tilfører noe til den tekniske diskusjonen.

Jeg synes alle har krav på respekt for sitt syn, selv om det kan være uvanlig. Derfor ber jeg om at dere holder dere borte fra personkarakteristikker (som inkluderer å kalle andre for "syke" eller "dumme"). Å ha bastante meninger om de tekniske tingene er greit, men å slenge kommentarer som kan være støtende er ikke greit.

Jeg tror alle her er i stand til å se den forskjellen.

Med vennlig hilsen
    roffe (moderator for "Kabler")

Intermediate Moho sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Roffe. Dårlig språkbruk her ja. Flink moderator!

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lol
    hadde en av de andre skrevet det hadde du ikke fjernet det! så...nei, dårlig moderator.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    klarer du å lese? har aldri sagt at jeg bruker bi-wiring...bi-wiring er uansett rip-off. jeg bruker 2stk 4x2.5.
    Joda, tror jeg fikk med meg det meste. Jeg reagerte heller ikke ut i fra at du hadde denne enorme kabelfloka selv, men at du anbefalte den (bruk av 4 kabler for bi-wire). Titt litt lenger opp i tråden, så ser du hva jeg mener.

Sitat Opprinnelig postet av Roffe
    Forsiktig med personkarakteristikkene, Hi-Fil. Jeg vet du mener det som en spøk (takket være smilefjeset), men det KAN virke støtende hvis noen ikke tar spøken.
    Det var som du selv skriver ikke ment som en personkarakteristikk, men som en spøk.
    Selv om det blir litt hett i disse diskusjonene tror jeg ikke einis tar skade av det. Tror han liker det litt. Eller hva einis?
    Jeg synes i hvert fall bare at det er gøy. Skal dempe meg nå, så ikke Roffe får hjerteinfarkt i ung alder.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei jeg skjønner ikke...
    anbefaler den ja, men anbefaler også den audio magic kabelen.
    skal man ta bi-wiring bør man vel bruke 4hele kabler til hver høyttaler. eller en lask imellom kanskje?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker disse til fronthøyttalerne mine. Det er en kabel med fire ledere, slik som Bi-Wire kabler flest er bygget opp. Skjønner ikke helt hvorfor du skal ha hele kabelen som en leder.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha fått noen korrekser på egne postinger fra site admin, så innser jeg at denne tråden slik den startet egentlig er formulert som en klassisk Produkt og prisjakt. Hele tråden flyttes derfor til riktig kategori.

Beklager at jeg som uerfaren moderator ikke så dette tidligere.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •