Refusjon av svensk mva ved innførsel av varer < 3000 kr ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Refusjon av svensk mva ved innførsel av varer < 3000 kr ?

Heisann!

Har et spørsmål angående tilbakebetaling av svensk MVA på varer som er brakt ut av Sverige:

Hvis jeg kjøper et produkt hos et svensk firma (feks Fyndbørsen) hvor verdien på produktet er for eksempel 3400 SEK (tilsvarer cirka 2860 NOK ) og får dette sendt poste restante til et svensk postkontor, kan jeg så reise på "rød sone" i den norske tollen og få dokumentasjon på at jeg har ført varen ut av Sverige og deretter sende denne stemplede dokumentasjonen fra den norske tollen til den svenske butikken og få refundert den svenske momsen?

(i dette tilfellet vil jeg jo ikke betale noen norsk moms til norske tollmyndigheter siden varen har verdi < 3000 NOK. Men vil jeg allikevel kunne få tilbake svensk moms? )

Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vidt meg bekjent så må du betale norsk MVA på alle varer med tollverdi over kr. 200,-. Det finnes vel noen varer som er untatt, men ikke brunevarer ihvertfall.

Active uncle sid sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du skal ha tilbake den svenske momsen, så må du betale norsk moms.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Det er en guide på forumet angående dette. Har prøvd å sette inn en link under:

http://avforum.no/forum/generelle-gu...alkulator.html

Håper det er til hjelp

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vsonerud
    Heisann!

Har et spørsmål angående tilbakebetaling av svensk MVA på varer som er brakt ut av Sverige:

Hvis jeg kjøper et produkt hos et svensk firma (feks Fyndbørsen) hvor verdien på produktet er for eksempel 3400 SEK (tilsvarer cirka 2860 NOK ) og får dette sendt poste restante til et svensk postkontor, kan jeg så reise på "rød sone" i den norske tollen og få dokumentasjon på at jeg har ført varen ut av Sverige og deretter sende denne stemplede dokumentasjonen fra den norske tollen til den svenske butikken og få refundert den svenske momsen?

(i dette tilfellet vil jeg jo ikke betale noen norsk moms til norske tollmyndigheter siden varen har verdi < 3000 NOK. Men vil jeg allikevel kunne få tilbake svensk moms? )
    1. Du må være ute av landet av en gitt varighet før du momsfritt kan innføre varer til Norge. Å svippe over til den andre siden går ikke.

2. Det foreligger en avtale mellom bl.a. Norge og Sverige som fastsetter at moms skal betales enten i kjøpslandet eller innførselslandet. Du kommer mao. ikke utenom.

3. Kjøp fra et land utenom skandinavia...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •