Importere Klipsch RF-63/83 fra USA vs. elkjøp?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 33
    Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Importere Klipsch RF-63/83 fra USA vs. elkjøp?

Noen som kan anbefale seriøse firmaer i Usa som man kan importere Klipsch RF-63/83 ifra? Jeg ser det er flere aktører som blant annet Hifitrader, AVBdirect, audiotronics og NO BULL electronics...

Jeg vil veldig gjerne høre noen anbefalinger/historier fra forumets medlemmer om vellykkede bestillinger, men også mindre vellykkede bestillinger, og hvem man skal holde seg unna.

Hvordan er det med frakt og mva?

Jeg ser også at noen har importert disse ht'er fra tyskland, er det billigere?

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Noen som kan anbefale seriøse firmaer i Usa som man kan importere Klipsch RF-63/83 ifra? Jeg ser det er flere aktører som blant annet Hifitrader, AVBdirect, audiotronics og NO BULL electronics...

Jeg vil veldig gjerne høre noen anbefalinger/historier fra forumets medlemmer om vellykkede bestillinger, men også mindre vellykkede bestillinger, og hvem man skal holde seg unna.

Hvordan er det med frakt og mva?

Jeg ser også at noen har importert disse ht'er fra tyskland, er det billigere?
    Klipsch liker ikke gråimport av denne typen og det er vel få firma i USA som vil sende Klipsch høyttalere til andre land. Hvordan dette er fra Tyskland vet jeg ikke.

Men hva med reklamasjonsrett og 2 hånds verdi. Har du tenkte på dette? Så vidt meg bekjent tar ikke noen av de norske utsalgstedene på seg garanti for høyttalere kjøpt utenom de vanlige import/forhandlerleddene. Da må du ta en eventuell rep av egen lomme.

Bare i desember har jeg sett minst 2 eller 3 komplette sett med Klipsch som du nevner til salgs på bruktbørsen til 50% av nypris. Det høres ut som en langt tryggere måte å få dynamikk inn i heimen

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bamse
    Klipsch liker ikke gråimport av denne typen og det er vel få firma i USA som vil sende Klipsch høyttalere til andre land.
    No Bull Electronics er villig til å sende meg RF-83 for 2200 USD,- inkludert frakt. Dette vil vel tilsvare 12540,- norske kroner, men så må jeg vel regne med mva og noe innlandsfrakt?

Sitat Opprinnelig postet av bamse
    Bare i desember har jeg sett minst 2 eller 3 komplette sett med Klipsch som du nevner til salgs på bruktbørsen til 50% av nypris. Det høres ut som en langt tryggere måte å få dynamikk inn i heimen
    Det høres jo også ut som et alternativ, hvis noen skal selge kan de PM meg forsåvidt.

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om AVtorget er en utmerket plass, finnes det i hvert fall et par RF-83 på HiFi sentralen, se link. RF-83

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, for å prøve å se hva det kan koste å importere RF-83 fra Usa har jeg satt opp dette regnestykket ved kjøp fra No bull electronics:

Et par RF-83: $1,869.99
    Frakt til norge: $329.99
    Mva: 25%?
    Frakt innenlands: 1500-2000,-?

"Wednesday, January 2, 2008

2,200 US Dollar = 11,976.7 Norwegian Kroner"

11,977 NOK,- + 25% + 2000 NOK,- = 16,971 NOK,-

Er dette et noenlunde realistisk regnestykke?

Og så lurer jeg på om man kun betaler ht'ene og frakt til norge via PayPal/Visa, og mva+frakt innenlands når man mottar ht'ene i norge?

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    316
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frakt til norge pleier da å inkludere levering til din adresse.. Iallefall med USPS/FedEx.

Du betaler frakt og ht til selger, moms til staten (kommer vel regning når de blir sjekket i tollen). Moms er vel 25% av prisen samt et lite gebyr på 150 kr for at de utfører tollingen.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Caveman
    Frakt til norge pleier da å inkludere levering til din adresse.. Iallefall med USPS/FedEx.

Du betaler frakt og ht til selger, moms til staten (kommer vel regning når de blir sjekket i tollen). Moms er vel 25% av prisen samt et lite gebyr på 150 kr for at de utfører tollingen.
    Ikke verre??? Da kommer jo RF-83 på rundt 12000,- +mva!

Bare to uker til lønn, to laaaaange uker!!! Hehe...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tviler på du får den fraktprisen der. jeg kjøpte nettopp rf-63 fra samme selger og ventet over to uker før de ble sendt etter to uker med purring fikk jeg endelig svar på at det ikke va mulig å sende disse til norge for prisen jeg fikk opp som var 289 dollar, fikk beskjed om at jeg måtte betale 350 dollar ekstra i frakt for at de skulle være mulig. vanlig ups frakt på diss ville være over 1000 dollar.

Intermediate thunderstorm77 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    677
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fod guds skyld send disse på båt med jetcarrier!

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg vært på elkjøp, og vi skal "skreddersy" en pris til meg og en kompis siden vi allerede har lagt haugevis med penger igjen der. Vi blir begge og gå for RF-63 eller RF-83, en tusenlapp eller to mer per par enn USA-pris men så får jeg 5 års garanti med på kjøpet vs. 7 dagers garanti etter å ha mottatt høyttalerne fra USA...

Så får vi se!

Active boly sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    15000 lange for RF 83 må være historiens beste pris.. Heldig du.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av boly
    15000 lange for RF 83 må være historiens beste pris.. Heldig du.
    Vel, etter å ha vært og snakket med min "faste kontakt" på elkjøp så innså jeg at 15000,- var litt "vel optimistiskt"... Han ringte opp importøren mens jeg var der og de skulle bli enige om en rimeligere innkjøpspris så jeg får RF-83 for 16-17000,- max, eller RF-63 for ca 14000,-

Men jeg har fått "innkasso" fra min far på Nad 272'en siden han er blakk nå så jeg er usikker om jeg får råd til RF-83 denne måneden med den prisen, men bevares, RF-63 er vel greie de å? Jeg har forsåvidt en slags teori om at 6,5" hele veien rundt (front, senter og bak) vil gå bedre overens enn med 8" i front og 6,5" i senter og bak?? Er jeg på bærtur nå eller? :roll:

Newcomer A_hjelme sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    270
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du får de så billig, får du bestille til meg også!

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ljudgarasjen i Arvika i Sverige har RF-83 til 17.500,- Norske kroner. De sa de kunne være hjelplige med tollpapirer, men glemte å spørre om prisen var med eller uten norsk toll.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Importerfaring - Klipsch

Har bestil Klipsch fra usa, har ikke motatt de enda, men tenkte jeg uansett kunne dele erfaring så langt. Klipsch RF-83 koster 25000 pr par i norge og 2000 USD i usa. RC-64 Center koster 9600 i norge og 700 usd. Jeg bestilte disse hos HiFiTrader.com, en liten forhandler som selger via ebay og har masse gode tilbakemeldinger. Disse tre høytalerene betalte jeg 2.717 USD ferdig levert JetCarrier USA, det skulle bli ca 14.700. Pris norge er 34.600,-. Nå er dette riktignok høytalere som kan være demobrukt, men de skal være 100%. Kunne kjøpt fabrikknye til nesten samme pris, men fikk bra tilbakemeldinger fra forhandleren når jeg tok kontakt og det hele virket ryddig.

Skal en spare penger må en sende med båt, dette skal koste ca kr 900, mva = 4000, tilsammen ca 19.600,-. Det bør bli 15.000 spart. Varene er foreløpig kun ankommet JetCarrier USA, så jeg kan ikke gå god for noe av dette enda. Kanskje jeg får 135 kg murstein :?

Tipper dette går greit, jeg får meg billige høytalere samtidig som jeg ikke er med å støtter en imprtør som putter hele valuta gevinsten i lomma nå som dollaren har gått ned.

Newcomer GeirBraaten sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KristianN
    Importerfaring - Klipsch

Har bestil Klipsch fra usa, har ikke motatt de enda, men tenkte jeg uansett kunne dele erfaring så langt. Klipsch RF-83 koster 25000 pr par i norge og 2000 USD i usa. RC-64 Center koster 9600 i norge og 700 usd. Jeg bestilte disse hos HiFiTrader.com, en liten forhandler som selger via ebay og har masse gode tilbakemeldinger. Disse tre høytalerene betalte jeg 2.717 USD ferdig levert JetCarrier USA, det skulle bli ca 14.700. Pris norge er 34.600,-. Nå er dette riktignok høytalere som kan være demobrukt, men de skal være 100%. Kunne kjøpt fabrikknye til nesten samme pris, men fikk bra tilbakemeldinger fra forhandleren når jeg tok kontakt og det hele virket ryddig.

Skal en spare penger må en sende med båt, dette skal koste ca kr 900, mva = 4000, tilsammen ca 19.600,-. Det bør bli 15.000 spart. Varene er foreløpig kun ankommet JetCarrier USA, så jeg kan ikke gå god for noe av dette enda. Kanskje jeg får 135 kg murstein :?

Tipper dette går greit, jeg får meg billige høytalere samtidig som jeg ikke er med å støtter en imprtør som putter hele valuta gevinsten i lomma nå som dollaren har gått ned.
    Hvordan gikk det? har du fått de.?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg skal få søstern min i Atlanta til å kjøpe et par å sende til meg så blir det ingen moms

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KristianN
    Importøren av Klipsch handler med euro fra sentrallageret i Nederland. Så noen valutagevinst i forhold til dollarkursen ser ikke de noe til.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fått høytalerene?

Nei, har ikke fått de enda, båten tar 4 uker så de skal komme i månedsskifte feb/mar. Sitter her i mellomtiden å klør med i hue hvordan jeg skal få et bra lerret på plass, høytalerene er nok kommer før jeg er klar med den biten :?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torro69
    Importøren av Klipsch handler med euro fra sentrallageret i Nederland. Så noen valutagevinst i forhold til dollarkursen ser ikke de noe til.
    Det kan vel stemme det, det er dyrt over hele europa og megadyrt i norge. Hvis flere Europeere importerte selv, ville prisene gått ned.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •