SVS og Pris hos Lsound, lukter grums!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 51
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

SVS og Pris hos Lsound, lukter grums!

Hei har sikla en stund på SVS sub, og i jakten på priser og info så har jeg googla meg frem til at Lsound må jo ta seg uhyre godt betalt for disse produktene?

PB12-Pluss koster jo 799US for 1 og 1499US for to og dette er sluttbruker, regner jo med at Lsound har forhandler pris (-30 - 40% av liste pris)
    den samme suben koster 9900NOK på lsound.
    Hvis vi regner om prisen så får vi en NOK pris på ca 4400NOK (kurs på 5,5) legger på moms og vi er da 5500,- det er nesten havl pris av Lsound sin pris.

samme ser jeg på de andre produktene også de er laterlig dyre!
    Følger Lsound SVS sine anbefalte priser eller driver de å melker kua?

bare undrer synes ikke dette virker helt fair,
    desuten siden lsound har fått agenturet får vi ikke kjøpt direkte i norge.
    Ser også at SVS har mange tilbud etc som vi ikke ser gjenspeilet på lsound sine sider...

-tlang

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå leker du med ilden En ting man ikke må gjøre på avforum er å stille spørsmål ved SVS og alt rundt

Frakt, moms etc er nok et fordyrende ledd.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg vet ikke helt hvordan dette funker men om SVS produseres i USA så må vel Lsound betale for frakt. kanskje de kjøper containere med subber, men frakt blir en utgift uansett. og så har de vel eneretten på å selge SVSher i norge.. mulig de melker litt ja.. slik er det å drive butikk, de skal jo sitte igjen med litt av fortjenesten.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tull og tøys!!!
    Mange importerte svs selv før L-Sound ble importør av svs, og så vidt jeg husker var prisene stort sett de samme før og etter. Hvilke andre produkter er det som er så latterlig høyt priset da?

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hentet fra SVS: Sunday, 16 September, 2007: PB12-Plus inventory overstock price reductions

A rare double headliner day, and even rarer price reduction. PB12-Plus premium finished subs $799 :

Kanskje de ikke sitter på en kjempelager av denne modellen i Norge?

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan stort sett ta US-priser og gange med 10 for å få norske priser uansett kurs.

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå må vi også tenke på at kursen ikke alltid har vært 5,5. Og forhandler kan jo ikke forandre pris hver gang kursen går opp eller ned.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kan som en regel ikke bare ta en pris og punche inn dagens valuta for å få en idè om prisen. Jeg vil tro mye spiller inn som frakt, lagerplass, CE-godkjenning av produktene osv...

Som andre sier så tror jeg ikke prisene er så mye høyere enn om du hadde importert selv med alt, men lsound skal jo leve de også.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mirage
    Nå leker du med ilden En ting man ikke må gjøre på avforum er å stille spørsmål ved SVS og alt rundt

Frakt, moms etc er nok et fordyrende ledd.
    hehe mye mulig jeg leker med ilden men det må man tåle

men jeg ser jo forklaringen på hjemme siden til Lsound men dog, syns det er noe drøyt påslag. de sier blant annet at de må legge på fordi det koster å drive butikk. Der jeg kommer fra har man som regel grosist priser slik at man skal få dekket drift kostnader og fortsatt sitte igjen med noe etterpå.
    desuten hvrofor skal vi andre kundenen betale for at de dekker frakt utenfor norge? er ikke for velferd på dette nivået.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audiop
    Tull og tøys!!!
    Mange importerte svs selv før L-Sound ble importør av svs, og så vidt jeg husker var prisene stort sett de samme før og etter. Hvilke andre produkter er det som er så latterlig høyt priset da?
    kan være jeg både tuller og tøyser.
    Mye mulig det kostet det samme før, det aner ikke jeg.

ser på PB12-Pluss/2 at de har lager salg (kanskje den er på tur ut så det er et dårlig eks men skit la gå) og at den er ført opp til ca 1100us.

men igjen må jeg understreke at web prisene på svs sine sider er ut pris (ja uten frakt og uten moms etc) men de gjenspeiler en pris som skal være representativ for produktet til sluttkunde. dersom en organsisasjon har distrubusjonsnettverk er det naturlig at distributørene også skal kunne ha samme pris til sine sluttkunder eller så vil distributøren før eller senere tape i markedet.

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så kjøp fra USA da, og gled deg over 110 volt utgaven.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes at du bør holde deg unna LSound og importere sin SVS sub selv. Da får du den beste prisen i USA og full kontroll på fraktkostnadene. Du trenger ikke å handle i en butikk hvis du mener at den er for dårlig. Du kan også kjøpe en annen sub enn SVS. Lsound selger ikke Velodyne for eks.

Men du må forstår at andre butikker er ikke bedre. Alle som importere varer i Norge (og ikke bare A/V) tar seg veldig godt betalt. De samme sportsartiklene for eks. er ofte dobbelt så dyre her i Norge enn i andre land som Tyskland og Frankrike ...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    fikk ikke lov de har forhandler i norge. kunne få den til island men der kjenner jeg ingen.

Newcomer Cherz sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dobbelt posting... sorry...

Newcomer Cherz sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Trodde man kunne velge, ref "Jumper Selectable" på spesifikasjonene på SVS sine nettsider...

Bryr meg i grunnen ikke så mye, men synes det virker suspekt å operere med priser mot privatkunder som er eksklusiv moms...ref Lsound sine nettsider.

Cherz

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såklart et produkt blir dyrere når det kommer en Norsk importør, de skal jo tross alt tjene noen kroner de og. Lsound er langt fra den grådigste i klassen, men jeg er enig i at systemet uten moms hvis du ikke er logget inn har gått ut på dato.

Active mons_ivar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg kan tillate meg å poste svaret jeg fikk fra Lsound da jeg konfronterte dem med "lagersalget" til SVS, og hvorfor Lsound ikke kjøper inn et parti som kan komme oss til gode.....selv om det er litt "bla-bla-bla" svar

Hei Morten,

Det er hyggelig å høre fra deg og vi takker for din interesse rundt våre produkter.

Selv om SVS har lavere pris på disse produktene nå så vil ikke forhandlerprisene være noe lavere grunnet allerede marginale priser (nettkonsept også fra SVS). SVS kjører dette for at de har for mye på lager og at de må gjøre plass til kommende Ultra og MTS produkter.

Prisene du ser generelt på SV sidene er også blendet for all kost som involveres og dette er et produkt som er totalt separert av det produktet vi får inn til Europa. En STOR kostnad er CE godkjenning og om USA trengte denne sertifiseringen for salg (som i Europa), ville du sett prisen var langt høyere. Det er selvsagt også andre faktorer som kommer inn i bildet med tanke på å drifte slik vi gjør med store lager, forsikringer, frakt, 24/7 service, 3 års garanti, 45 dagers returrett, skandinaviske manualer osv. Alt dette koster mange penger.

Du kan ta prisen på SVS sine sider, og tenke dette var billig men regnestykket ditt er dessverre langt fra realiteten. Det kommer mange skjulte gebyrer inn i bildet og ikke minst frakten. Du må fort estimere i dag med dagens fraktpriser på rundt $5-600 på Plus og Plus/2 dør til dør. Legg så på alle gebyrer og moms igjen på dette. Du vil raskt se at våre priser er langt bedre enn ved første øyekast.

L-Sound har aggressive priser og vi er på høyde når det gjelder pris. Dog, vi kan ikke ta høyde for om SVS har eventuelle interne rabattert priser som på Plus1 og Plus2. Det er dessverre helt umulig for oss. Når det gjelder dollarkursen så er også dette en faktor som er mer kompleks enn kun ved å ta dagens kurs. Om vi kunne bestille i dag og få varene i morgen, så er jeg enig, men når vi bestiller mange måneder i forveien (med forskjellige betalingsbetingelser) så går vi alltid ut fra gjennomsnittkursen over lengre tid. Vi setter heller ikke opp prisene om kursen stiger.

Vi har også satt ned (grunnet Europa ekspandering, dermed større innkjøp og lavere pris på enkelte produkter) prisene på PB12-Plus og PB12-Plus ganske kraftig spesielt på premium finishene) så vi er nå enda bedre rustet mot "L-Sound vs SVS pris" diskusjonen. Konseptet til L-sound er å holde så lav og aggressiv pris som mulig samt topp 24/7 service, men om vi i noen tilfeller vil ligge litt over SVS i pris (om det gikk an å importere direkte fra SVS til Europa) så er dette helt nødvendig for at vi skal klare å servere Norge/Europa med produkter i fremtiden. I mange tilfeller i Norge er vi rimeligere for enkelte produkter enn det du kunne tatt inn varene direkte fra SVS (avhengig av hvor du bor i forhold til Arendal). Dog, det er heller ikke noe krav vi setter at vi må ha like eller lavere priser enn SVS, vå må ha en grunnmargin der vi kan forsvare alle utgifter som medfører å drive denne virksomheten.

Du kan også lese mer her om temaet;
    Welcome to L-Sound!

Vi håper å høre fra deg igjen og at du setter pris på våre aggressive priser, selv om vi kan ha litt høyere priser enn det SVS tar (10% maks i noen tilfeller og det mener vi er akseptabelt). Prøv et SVS produkt og vi kan garantere deg tilfredshet! Husk vår 45 dagers returrett.

Ha en fin dag.

Mvh
    Jan
    L-Sound

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tlang
    fikk ikke lov de har forhandler i norge. kunne få den til island men der kjenner jeg ingen.
    Du kan jo ta deg en liten ferie i samme slengen, skal være flott der oppe

I tillegg så har Lsound meget gode villkår og service så jeg tror ikke det er noe å tenke på. Hvis agendaen for hele tråden er at du vil ha SVS, men ikke har råd så er det forståelig, men det finnes rimeligere produkter du kan kjøpe som gir mye for pengene.

Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cherz
    Trodde man kunne velge, ref "Jumper Selectable" på spesifikasjonene på SVS sine nettsider...

Bryr meg i grunnen ikke så mye, men synes det virker suspekt å operere med priser mot privatkunder som er eksklusiv moms...ref Lsound sine nettsider.

Cherz
    Nettsiden deres skal dekke alle land de distibuerer til. legger du inn Norge får du inkl .MVA

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Lsound er langt fra den grådigste i klassen
    Dette er helt riktig, spør en representant fra Hifi Center Kjeden hva avansen på en del høyttalere er

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •