SVS og Pris hos Lsound, lukter grums! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 51
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Jeg synes at du bør holde deg unna LSound og importere sin SVS sub selv. Da får du den beste prisen i USA og full kontroll på fraktkostnadene. Du trenger ikke å handle i en butikk hvis du mener at den er for dårlig. Du kan også kjøpe en annen sub enn SVS. Lsound selger ikke Velodyne for eks.

Men du må forstår at andre butikker er ikke bedre. Alle som importere varer i Norge (og ikke bare A/V) tar seg veldig godt betalt. De samme sportsartiklene for eks. er ofte dobbelt så dyre her i Norge enn i andre land som Tyskland og Frankrike ...
    Sier ikke at andre er bedre, men jeg har vært ute en hvinterdag før og har flere ganger fått ned pris ved å være kritisk. Så da tenkte jeg at man kunne sette et og annet Q på det men men som Mirage sa jeg leker vel med ilden her

Newcomer Gøffo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det er feil forum å diskutere SVS på. Har inntrykk at veldig mange lovpriser dette her inne. Skjønner ikke hvorfor. Det finnes mange subber som er mye bedre. Noen som tjener på det her inne også??

Intermediate MrMyagi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Jeg synes at du bør holde deg unna LSound og importere sin SVS sub selv. Da får du den beste prisen i USA og full kontroll på fraktkostnadene.
    :???: Jeg har ikke ett vondt ord å si om Lsound. Svarer alltid på mail og telefon, 45dagers service og gode råd og anbefalinger. Så servicen du får her er topp suveren

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mirage
    Dette er helt riktig, spør en representant fra Hifi Center Kjeden hva avansen på en del høyttalere er
    Dette er slikt som gjør en redd Ser jo bare el-kjøp, de dobler pris ut iforhold til inn på en del produkter i 10k-klassen som jeg vet om. Dette gjelder ikke hifi da, der vet jeg ikke innpriser.

Uansett sitter jeg igjen med inntrykket av at Lsound er av de bedre når det gjelder priser.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du for finne ut hvem som tjener minst penger av AV-leverandørene - helst de som taper penger - og handle der. Har jo alltid vært tabu å tjene penger i Norge. Finnes fortsatt noen løsninger for å gå utenom forhandler:
      • Du kan importere selv (taper norsk reklamasjonsretten, problemer med strøm verdier, frakt, toll osv...)
      • Finne andre produkter, gjerne fra selskaper som ikke tjener penger.
      • La være å kjøpe noe og sette pengene på høyrente konto

Beklager på det sterkeste at jeg benytter litt harde ord her, men jeg er lei av at vi nordmenn ikke klarer å fordra at man tjener penger når man har bygget opp selskap og omdømme.

Lsound har utmerket service - bla med 45 dagers returett. Slikt koster, og jeg betaler for det. Handler selvsagt der det er billigst innefor norges grenser. Regnskapsopplysninger er forøvrig offentlig infomasjon i norge (lett å finne ut hva Lsound tjener). Jeg er vannvittig fornøyd med den servicen jeg har fått av Lsound og kan garantere at jeg skal handle der igjen! SVS'en jeg har, ga meg en ny dimensjon hjemme i stua. (PS: jeg har ikke noe med Lsound på noen måte, bare fornøyd kunde).

Lykke til med sub kjøp!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gøffo
    Tror det er feil forum å diskutere SVS på. Har inntrykk at veldig mange lovpriser dette her inne. Skjønner ikke hvorfor. Det finnes mange subber som er mye bedre. Noen som tjener på det her inne også??
    Jeg er enig med deg. AVForum ser ut til å være pro SVS. Men AVforum er mange andre ting. Til slutt spiller det ikke noe rolle hva andre mener så lenge DU er fornøyd med det du har hjemme.

Mange liker SVS suber fordi de er det beste når det gjelder specs vs pris (i Norge). Andre suber er bedre enn SVS men er myye dyrere. Ikke alle har 20k-30k å bruke på en en sub ...

Newcomer SVS - Jan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisene på SVS web sidene er ikke reelle for den norske/europeiske kunden, men kun for den amerikanske sluttforbrukeren. Dette er priser som IKKE reflekterer moms, frakt (dagens rater er langt høyere enn for 2-3 år siden!), gebyrer, CE-godkjenning osv. CE-godkjenning, som ikke er et krav i USA og ikke en kostnadsberegnet utgift i deres web pris, koster ekstremt mye og er en stor kostnad per produkt. SVS betaler dessverre ikke dette fra egen lomme, men sluttforbrukeren som må betale.

Ta andre ting som lagerhus, forsikringer, personallønninger, 24/7 service og support, skandinaviske manualer, 45 dagers returrett, advokathonorarer osv. Alt summer i ekstra kostnader. Om kunder kunne importere et 110V ikke-CE-godkjent produkt direkte fra SVS (noe de ikke gjør) og med dagens fraktkostnader/gebyrer osv, vil man raskt se at L-Sound i de fleste tilfeller er rimeligere enn det SVS kan tilby, og da har de ikke engang tilbudt CE-godkjente produkter.

SVS har sine lagertømminger for utgåtte modeller eller om de har for stort lager av enkelte produkter, er dette noe som er totalt isolert fra L-Sound da vi sitter med eget distribusjonslager i Arendal. Dette er hele ideen med at SVS i det hele tatt eksporterer til Europa. SVS vurderte i 2005 å slutte med eksport til Europa da dette var for tidkrevende og at de ikke klarte å holde den velkjente servicen for amerikanerne og alle andre kunder verden rundt. Forhandlere var da løsningen og målet var å holde så lave priser som mulig men det viktigste var å tilby den samme kvalitetsservicen som SVS er så kjent for. Vi har i noen tilfeller redusert enkelte priser på SVS da vi har ekspandert som resulterer i større innkjøp osv. Det normale er som regel å oppjustere priser.

SVS driver ikke som høyttalerfirmaer flest. De er et "Business To Consumer" firma som allerede har lave marginer på deres produkter (nettsalg) for å konkurrere med lokale fabrikanter innad i USA. Dette sammen med CE-kostander (og mer) gjør at L-Sound samt andre SVS forhandlere sitter igjen med langt lavere margin enn det vi kunne gjort fra andre fabrikanter. Det er et enkelt regnestykke, selv om det er mye som inngår i et slikt regnestykke.

Å sammenligne "SVS webpriser uten moms/frakt osv" vs "L-Sound webpriser som inkluderer moms osv" er dessverre lite reelt.

Jan
    L-Sound

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cherz

Bryr meg i grunnen ikke så mye, men synes det virker suspekt å operere med priser mot privatkunder som er eksklusiv moms...ref Lsound sine nettsider.

Cherz
    Priser er per idag inklusiv moms og nettsidene lar deg ikke gå videre før du har valgt landet du kommer fra. Velger du Norge kommer alle priser opp med 25% moms. Dette er fordi vi eksporterer til hele Europa.

Jan

Newcomer Gøffo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor så rask respons fra SVS?
    Noen som trakket dere på bena?
    Liker ikke lukten.

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pass på nå! :-D

Intermediate MrMyagi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ferdig

:roll:
    Da regner jeg med at trådstarter har fått svar på sine mistanker.
    Foreslår at tråden stenges istedet for flere skepsiser.

Newcomer Cherz sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SVS - Jan
    Priser er per idag inklusiv moms og nettsidene lar deg ikke gå videre før du har valgt landet du kommer fra. Velger du Norge kommer alle priser opp med 25% moms. Dette er fordi vi eksporterer til hele Europa.
    Nye sider til det nye året? Har ikke fått med meg at dere har endret sidene, men det ser bedre ut nå...

Cherz

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cherz
    Nye sider til det nye året? Har ikke fått med meg at dere har endret sidene, men det ser bedre ut nå...

Cherz
    Det ble utviklet for 2-3 uker siden. Dette var absolutt et kjent problem men vi hadde litt problemer med å få et fullgodt system med tanke på flere moms satser fra flere land. Det skal ihvertfall være umulig å få priser opp uten moms nå.

Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liker ikke lukten.
    Vet ikke hva som stinker mest her men det er iallefall ikke SVS/L-sound, dette er n'te gang noen surmuler om prisene og sammenligner appelsiner og agurker.

Gjør en skikkelig sammenligning, at SVS er raskt på pletten er vel langt ifra noe tegn på noe muffens. Vanlige forhandlere hadde neppe svart på en rød dag som det er idag...

Active scanspeak sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    368
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

liten tanke..

HAR IKKE SVS men har hørt dem på en demo i arendal ..de er jo enorme..spilte da i et stoort konferanselokae på et hotell...syyykt trykk...men til mitt poeng..:-D tror dere at svs hadde vært stort billigere om oslohificenter ell. hadde overtatt agenturet ...det tror ikke jeg.... den servicen lassesen driver med i forhold til hva folk opplever hos maaange andre tror jeg faktisk er verdt endel i seg selv..stå på JAN OVE:twisted:
    er jo også stadig mange som lurer på egenimport fra statene men det blir ikke så ofte noe av når alle tall kommer på bordet:???: .....(kjenner heller ikke jan o. personlig så dette er ikke noen form for "reklame". spiller ingen rolle for meg bortsett fra at det er gøy at folk får ting til)

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liker ikke lukten.
    Slapp av nå. Vi trenger ikke gjøre dette til en konspirasjonsteori.
    Det er jo åpenbart at Lsound og et par andre levrandører har støttespillere her inne som går langt utover fanboy og vennetjenester. jeg ha allerede bedt noen av de involverte forklare sitt forhold, det har de beklageligvis enda ikke gjort.
    Så man får heller lese med litt sunn skepsis.

Active scanspeak sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    368
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe dette er ett hett tema her inne ja, svs er hellig for mange her ....
    jeg selger trapper..vet jeg ikke er billigst men gjør det jeg kan for å ta det igjenn på superb service og bedre produkt...hvem slår l-sound på service ... jeg har ikke aning men det er jo skrevet endel bra omtale her inne da..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At prisen for selve produktet er dyrere i Norge en Amerika kan lett forsvares, men at frakt og ekspedisjons gebyret til lsound er helt på trynet høyt klarer jeg ikke å fatte...

Newcomer altec sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skjønner ikke hvorfor,hvilke subber i samme prisklasse er mye bedre? Er det feil med ett stort antall fornøyde kunder både i forhold til pris, ytelse og service nivå?

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liker ikke lukten.
    Absolutt ikke Gøffo. L-Sound er et firma som stadig er i utvikling på mange områder som vi kan forbedre oss på, spesielt service. Konstruktiv kritikk er vi alltid takknemlige for.

Jan

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •