Klipsch vs Audiovector

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 26
    Newcomer bulle17 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Klipsch vs Audiovector

Noen som vil driste seg til å si noe om forskjeller mellom disse to høyttalermerkene? Vurderer gulvstående fronter og center fra et av merkene i hjemmekino-oppsettet, hvor jeg fra før av har Audiovector KX som bakhøyttalere. SKal brukes både til musikk og film, muligens med overvekt på film.

Active Dr. Hi-Fi! sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir som og sammenligne en SUV og en sedan uten noe mer informasjon en akkurat det.

Du må i det minste oppgi hvilke modeller av disse merkene du vurderer før du kan få noen matnyttig hjelp.

Klipch og audiovector er jo forsåvidt vidt forskjellige høyttalere.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er to ytterpunkter du sammenligner her.
    Begge med meget gode kvaliteter.

Ville satt en knapp på klipsch til film, men til musikk så er det fint mulig AV tipper vektskåla i sin favør ja. Ekstremt behagelig og detaljert og høre på.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsjellen er som sagt STORE... hvilken modeller/prisklasse hadde du tenkt å innvestere i da?

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dr. Hi-Fi!
    Dette blir som og sammenligne en SUV og en sedan uten noe mer informasjon en akkurat det.

Du må i det minste oppgi hvilke modeller av disse merkene du vurderer før du kan få noen matnyttig hjelp.

Klipch og audiovector er jo forsåvidt vidt forskjellige høyttalere.
    Joda. Ser at utgangspunktet var vidt fra min side, men jeg antar at både Klipsch og AV har noen lydmessige signaturer, uansett modell. For å bruke din bil-digresjon. mange sier driftssikkerhet om Toyota, og det gjelder stort sett alle modeller, ikke sant? Ellers ville nok de fleste si at oppløst diskant gjelder Dali, og at Cerwin-Vega er bøllehøyttalere for dem som foretrekker tung rock'n'roll foran musikk av Puccini og Vivaldi...

Anyway: Når det gjelder Klipsch ville jeg trodd at at RF-82 eller RF-62 er mest aktuelle for min del. Rett og slett fordi rommet mitt ikke er større enn ca 16 m2. Innbiller meg da at de større modellene blir overkill.

Når det gjelder Audiovector kjenner jeg ikke de ulike modellene så godt. Men for å ta samme prisgruppe som nevnte modeller fra Klipsch snakker vi muligens om K3 Signature eller gjerne Mi3 (eller enda bedre: en pent brukt Mi3 Super/Signature )

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bulle17
    Joda. Ser at utgangspunktet var vidt fra min side, men jeg antar at både Klipsch og AV har noen lydmessige signaturer, uansett modell. For å bruke din bil-digresjon. mange sier driftssikkerhet om Toyota, og det gjelder stort sett alle modeller, ikke sant? Ellers ville nok de fleste si at oppløst diskant gjelder Dali, og at Cerwin-Vega er bøllehøyttalere for dem som foretrekker tung rock'n'roll foran musikk av Puccini og Vivaldi...

Anyway: Når det gjelder Klipsch ville jeg trodd at at RF-82 eller RF-62 er mest aktuelle for min del. Rett og slett fordi rommet mitt ikke er større enn ca 16 m2. Innbiller meg da at de større modellene blir overkill.

Når det gjelder Audiovector kjenner jeg ikke de ulike modellene så godt. Men for å ta samme prisgruppe som nevnte modeller fra Klipsch snakker vi muligens om K3 Signature eller gjerne Mi3 (eller enda bedre: en pent brukt Mi3 Super/Signature )
    Ser det ligger et par Klipsch RF35 ute på AVtorget til 5500kr

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får prøve om du kan få hørt noen av de aktuelle kandidatene da

Intermediate maddie sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    582
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei, vill bare si att RF 63 og 83 har en god del bedre lydkvalitet ( merkes spesielt på musikk ) . Enig i att RF 83 blir litt stort for rommet ditt men RF 63 er bare 3x 6,5" og du vurderte jo RF 82 som er 2x 8 tommere.

Dersom lommeboken rekker er RF 63 lydmessig en del bedre enn RF 82 og 62.

Kaster du på skikkelig elektronikk på RF 63 ( eller 83 ) har du ekte high end lyd mener nå jeg. ( Sjekk ut "leifen" sitt stereo oppsett f.eks . Elsker lyden hos han. ( håper dama ikke planlegger tur til neste år så jeg kan bruke feriepengene på noe slikt , men det er nå en annen historie )

Oppgraderingene fra de forige modellene er slik :

RF 35 = RF 82
    RF 5 = RF 63
    RF 7 = RF 83

Når det er sagt så har jeg bare hørt Audiovektor på butikker. Uten att det falt helt i smak for meg da. Ble litt for kjedelig for min del, men de er nok bedre på jazz og klassisk musikk vs klipsch.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pitchyou
    Du får prøve om du kan få hørt noen av de aktuelle kandidatene da
    I know. Klipsch har jeg hørt, men nærmeste forhandler av Audiovector er i Østersund i Sverige, 6-7 timers biltur unna (

nå har jeg Audiocvector XK som bakhøyttalere, men fronter blir liksom en helt annen greie...

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av maddie
    Hei, vill bare si att RF 63 og 83 har en god del bedre lydkvalitet ( merkes spesielt på musikk ) . Enig i att RF 83 blir litt stort for rommet ditt men RF 63 er bare 3x 6,5" og du vurderte jo RF 82 som er 2x 8 tommere.

Dersom lommeboken rekker er RF 63 lydmessig en del bedre enn RF 82 og 62.

Kaster du på skikkelig elektronikk på RF 63 ( eller 83 ) har du ekte high end lyd mener nå jeg. ( Sjekk ut "leifen" sitt stereo oppsett f.eks . Elsker lyden hos han. ( håper dama ikke planlegger tur til neste år så jeg kan bruke feriepengene på noe slikt , men det er nå en annen historie )

Oppgraderingene fra de forige modellene er slik :

RF 35 = RF 82
    RF 5 = RF 63
    RF 7 = RF 83

Når det er sagt så har jeg bare hørt Audiovektor på butikker. Uten att det falt helt i smak for meg da. Ble litt for kjedelig for min del, men de er nok bedre på jazz og klassisk musikk vs klipsch.
    Takker for matnyttig svar. Joda, RF63 er absolutt innenfor ønskesonen min, ja, selv om de også fysisk vil ruve godt i rommet mitt. Men da må jeg eventuelt komme over et par brukte (ligger forsåvidt et par på avtorget i skrivende stund).

Når det gjelder elektronikk, kjører jeg Yamaya RX-V1800 receiver. Og det var også grunnen til at jeg begynte å lukte på Klipsch. Ifølge Klipsch-importøren bruker Yamaha selv Klipsch når de demonstrerer. Og det trenger ikke være det verste tegnet.

Til film vet jeg at Klipsch er suverene. Eventuell skepsis går på musikkgjengivelse. Nå hører jeg på alt fra Joss Stone til AC/DC, men ønsker både trøkk på rock og oppløst lyd på Katie Melua. Det er vel først og fremst på sistnevtne ønske at Klipsch eventuelt slås av Audiovector...

Vrient dette. Men du verden, så moro...

Active mons_ivar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har selv RF-62 i stua og RF-82 i kinoen, og jeg må jo si at dem varter opp med nydelige toner, avslappet og detaljert diskant med trøkk i bunn...mine fordommer for klipsch ble knust fra første sekundet jeg hørte dem....husk bare at det er lang innspillingstid på dem...regn gjerne med minimum 100 timer

å kjøpe Klipsch er noe av det beste jeg har gjort, og jeg føler på ingen måte at dem mangler noe..

ser at det også er flere her inne som anbefaler RF-63/83, men det blir i mange tilfeller som å ønske seg en Audi A3 men blir anbefalt Audi A8. jeg sår overhodet ingen tvil om at RF63/83 faktisk er fantastiske høytalere, men dem er ugunstig dyre sammenlignet med RF62/82 (som jeg har sagt spiller utrolig bra)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå vet ikke jeg hvordan Audiovector fungerer med yamaha, men det er veldig kresne høyttalere. Og det kan fort bli veldig skarpt og skrikende med "feil" elektronikk. Mine erfaringer er at Arcam og Primare er det som virker best.
    Må legge til at Audiovector spiller rock/pop/techno like bra som jazz blues og slikt.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mons_ivar
    jeg har selv RF-62 i stua og RF-82 i kinoen, og jeg må jo si at dem varter opp med nydelige toner, avslappet og detaljert diskant med trøkk i bunn...mine fordommer for klipsch ble knust fra første sekundet jeg hørte dem....husk bare at det er lang innspillingstid på dem...regn gjerne med minimum 100 timer

å kjøpe Klipsch er noe av det beste jeg har gjort, og jeg føler på ingen måte at dem mangler noe..

ser at det også er flere her inne som anbefaler RF-63/83, men det blir i mange tilfeller som å ønske seg en Audi A3 men blir anbefalt Audi A8. jeg sår overhodet ingen tvil om at RF63/83 faktisk er fantastiske høytalere, men dem er ugunstig dyre sammenlignet med RF62/82 (som jeg har sagt spiller utrolig bra)
    Kjekk lesing
    Snakka med en kar på Oslo Hifi Center nettopp, og han mente RF-62 var den mest aktuelle i serien med tanke på mitt rom. RF-63 kunne også gå, mente han (men da må jeg komme over et bruktsett...). Det samme rådet fikk jeg forsåvidt også fra Tonart i Trondheim, selv om han også frista med stativhøyttaleren RB-81, som har 8-tommeren fra storebrødrene sine, men som trenger en ok sub i samspill.... Absolutt noe å tenke på det også

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pitchyou
    Nå vet ikke jeg hvordan Audiovector fungerer med yamaha, men det er veldig kresne høyttalere. Og det kan fort bli veldig skarpt og skrikende med "feil" elektronikk. Mine erfaringer er at Arcam og Primare er det som virker best.
    Må legge til at Audiovector spiller rock/pop/techno like bra som jazz blues og slikt.
    Oki. Samtidig har jeg hørt at Audiovector til gjengjeld er takknemlig å plassere... Det teller også litt

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vil driste seg til å si noe om forskjeller mellom disse to høyttalermerkene? Vurderer gulvstående fronter og center fra et av merkene i hjemmekino-oppsettet, hvor jeg fra før av har Audiovector KX som bakhøyttalere. SKal brukes både til musikk og film, muligens med overvekt på film.
    Hei

Tenkte jeg skulle hjelpe deg litt på vei her. Jeg kjenner begge disse merkene godt, kanskje best AV, da jeg spiller på Mi 3 selv Disse skal forøvrig ganske snart byttes ut, da jeg skal ta steget videre i pris, etter at min økonomi har forbedret seg betraktelig etter jeg har begynt å jobbe. Ser ikke bort fra at det kommer en ny AV inn i hus, etter at det er en av topp 3 av det jeg har testet.

Men til dine spm.. Enkelt å greit:
    Klipsch er nok en go del bedre på skikklig fartsfylte action spekkede go filmer, selv om jeg syns Audiovector også spiller ganske så bra viss de får noen watt på kanalene. Klipsch rocker også skikkelig på musikk som metall,hardrock og den slags. Men viss du tar hele bilde i betraktning.. Syns jeg AV gir deg mer for pengene, da disse takler alle musikk sjangre enormt bra, og de spiller så rent og du klarer aldri å vrenge dem! Go film høytaler, og en vannvittig go allrounder til musikk

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Hei

da jeg spiller på Mi 3 selv Disse skal forøvrig ganske snart byttes ut, da jeg skal ta steget videre i pris, etter at min økonomi har forbedret seg betraktelig etter jeg har begynt å jobbe.
    GI meg et kanontilbud da, så hjelper du meg enda mer

Men takk for erfaringene. Alltid kjekt! For øvrig selges Mi3 Super på kampanje for 13.000 nå...! KAnskje ikke den beste tida å legge ut dine Mi3 på...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem har kampanje på AV ?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    GI meg et kanontilbud da, så hjelper du meg enda mer

Men takk for erfaringene. Alltid kjekt! For øvrig selges Mi3 Super på kampanje for 13.000 nå...! KAnskje ikke den beste tida å legge ut dine Mi3 på...
    Mi3 mine kostet meg 14.000 Kr da jeg kjøpte dem nye, får de vel for 13 nå til den nye S serien kommer, så stiger de vel igjen til 14-15.

Men kanontilbud, hva pris ser du for deg da ?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frankh
    Hvem har kampanje på AV ?
    Kampanje? Før solgte HCK og OHC AV, nå er det vel bare OHC som har de. Ellers må du handle brukt eller bestille fra Danmark Kanskje, når jeg tenker meg om.. Kan HCK enda skaffe til deg!

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KentOve
    Mi3 mine kostet meg 14.000 Kr da jeg kjøpte dem nye, får de vel for 13 nå til den nye S serien kommer, så stiger de vel igjen til 14-15.

Men kanontilbud, hva pris ser du for deg da ?
    Hakke peiling egentlig - på hvilken pris jeg ser for meg...
    Men når jeg leser sån som dette på svenske Hifihuset:

HiFi Huset tycker till:
    RF 62 har i vårt tycke ingen direkt konkurrent i prisklassen, faktiskt. Du kanske inte kommer att tro på det vi nu skriver, men vi har vid flera tillfällen ställt RF 62 mot Audiovector Mi3 Super, som kostar ca 13.000 kronor mer!!, och det sjuka är att RF 62 bjuder på en mer levande, dynamisk och stor ljudbild, dessutom med kraftfullare bas. Båda högtalarna är väldigt snarlika i lådstorlek och båda har ju dubbla 6.5" basar. Ställer man sedan Klipsch RF 63 för ca 18.000 kronor mot Mi3 Super så blir skillanden ännu större. Skandinaviens mest sålda High End-högtalarserie blir mer eller mindre krossad.

Så får jeg iallfall ikke lyst til å betale mye mer for et par brukte Audiovector med en del år på baken, framfor den nyere - og tilsynelatende mer spreke - Klipsch Reference-serien...:wink:

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •