Avslag/Pruting hos Hifiklubben?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 31
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Avslag/Pruting hos Hifiklubben?

Når jeg var innom og kikket på høytalere ble opplyst av mannen i klubben at de hadde Nazi priser og at det derfor ikke var noe avslag, rabatt, prutings grunnlag...

Stemmer dette? Eller har noen dere ute fått avslag? Og evt. har dere noen gode argumenter å komme med?

Når man skal kjøpe høytalere til 20-25' synes jeg godt man kan få litt rabatt :)

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror det går mer på kameraderi.. kjøpte utstyr der engang for mellom 40 og 50k. fikk så vidt prutet med noen kabler, så jeg handler andre steder hvis jeg kan på grunn av dette. alle butikker har prosenter å gå på. kanskje man må legge en slagplan først? si at man har tilbud på noe annet tilsvarende etc. problemet er at de fleste produktene de selger ikke fåes andre steder. så slutt å være trofaste mot klubben, det lønner seg ikke.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    prøv å gå andre steder få tilbud der, og bruk det litt som en "trussel". De er nok redde for å miste et evt. godt salg

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne vært intresangt med å prøvd en powerbuy på HiFi klubben!
    Feks på B&W 604S3 eller ASW650!
    Noen mods som kan sjekke opp dette kanskje?

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såvidt jeg har forstått er det policy å ikke gi bra priser på hifiklubben. Har noen eks-kolleger som jobber der. At det er skikkelig nazi stemmer nok, de får knapt nok kjøpt billigere til seg selv uten intern gransking.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, Vega! påstår han fikk 1000 kroner i avslag på et sett B&W høyttalere til veil. pris 11.000 kroner, så det er vel personavhengig det som så mye annet her i verden :wink:

Intermediate mg_martin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en jeg vet om jobber der. han sier at det er mulig å få opptil 40-50% avslag...vet ikke om jeg skal tro på det jeg, men.

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmm... kanskje det er helt avhengig av hvem som er daglig leder i de ulike avdelingene?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det meste jeg har fått av rabatt på hifiklubben er 33%. Det var på Grensen i Oslo. Jeg gikk først på Marcus Thranes gate, der fikk jeg 15%. Men jeg bestemte meg for å stikke innom Grensen for å se om jeg ikke kunne få litt mer der og det virket faktisk.

På Marcus Thranes gate måtte selgeren spørre sjefen før jeg fikk rabatt, mens på Grensen så fikk jeg rabatt uten å måtte hinte noe særlig engang. Jeg nevnte bare at jeg hadde vært på Marcus Thranes gate og at jeg ble tilbudt rabatt der. Jeg nevnte derimot ingen ting om hvor mye rabbat jeg ble tilbudt.

Intermediate Moho sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte sub der, og fikk med noen kabler. Dett var dett. Men det var jo bedre enn ingen ting!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres svært villedende ut... (jeg er forøvrig ikke trofast mot klubben, har aldri kjøpt der før - gjør det neppe igjen - men jeg vil svært gjerne ha Dali ... :-/)

Var det ikke noe som stod i en sånn AV blekke om 10% rabatt for klubbmedlemmer i en eller annen tåpelig dvd-filmklubb de kjørte?

Får vel ta meg en prat med den mannen... eller kanskje kjøre til Sverige :) I Trondheim er det nok bare en Hifiklubben forretning så å krangle pris dem imellom funker dårlig...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mg_martin
    en jeg vet om jobber der. han sier at det er mulig å få opptil 40-50% avslag...vet ikke om jeg skal tro på det jeg, men.
    Dette er rabatter selv de ansatte kan se langt etter på de fleste produkter der, så kunder kan bare glemme dette...

Sitat Opprinnelig postet av Whoppass Cheese
    Det meste jeg har fått av rabatt på hifiklubben er 33%. Det var på Grensen i Oslo. Jeg gikk først på Marcus Thranes gate, der fikk jeg 15%. Men jeg bestemte meg for å stikke innom Grensen for å se om jeg ikke kunne få litt mer der og det virket faktisk.
    Hva var dette på? Jeg har vanskelig for å tro at du fikk 33% avslag på en helt ny vare på HFK. Ofte slår de ikke av så mye på demobrukte ting en gang.. (Noe som er helt uforståelig for meg, og som ofte gjør at de brenner inne med demo-produkter. F.eks. er Denon AVP-A1-forsterkeren som selges i Oslo II nå vært forsøkt solgt forholdsvis lenge... :? )

Egentlig skjønner jeg ikke helt hvorfor folk synes det er teit at HFK ikke gir rabatter på ting. Jeg synes det er utrolig irriterende hvis naboen min får en bedre pris på en var enn hva jeg får, bare fordi han er krangler og sutrer og pruter med betjeningen. Er det ikke bedre at alle får den samme prisen?

Det jeg synes kunne vært et poeng er at man kan få avslag hvis man kjøper mye (legger igjen mye penger). Men det tror jeg som regel man får også, selv om det nok kan være litt personavhengig og avhengig av om man "prøver seg" eller ikke. Kanskje det kunne vært et poeng med et fast avslag ved visse grenser, som f.eks 5% ved 10.000, 10% ved 25000 ol...?

(Forøvrig er det mye mer vanlig å gi med noe ved siden av enn å gi direkte avslag. Dette gjelder i de fleste bransjer. Da jeg jobbet i klesbutikk gav vi aldri rabatt, men vi kunne gi med sokker el. I HiFi bransjen er det vel kabler som har fått "sokke-rollen"... :-) )

Hågen

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var en sub. Begge sjappene hadde bare et par igjen og de ville bli kvitt dem siden det hadde kommet en ny modell. Den kostet 5000kr i utgangspunktet, begge hadde satt ned prisen til 4500kr siden det var kommet en ny modell. Det ene stedet fikk jeg pruta ned til 3800kr og det andre stedet ned til 3000kr.

Newcomer ZoraX sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg fekk 60% på min nad t741

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fader'n var og kjøpte fult utstyr der, det kosta vel ca15000,- men han fikk
    det for vel 11.000,-.... noe demo vare da :lol:

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Om de ikke kan gå ned på pris, så sørg for å få kastet inn noe kabel, spikes, film eller annet i den eksisterende prisen.

Har ikke hatt noe problemer med det, og har stort sett alltid fått det jeg spurte om, men spør med måte.

Intermediate Vega! sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk 1000 kr i avslag på B&W DM 604 S3, i tillegg fikk jeg 4 m Van Den Hul kabel.. totalverdi for meg; 1600,-

Du må snakke deg til en rabatt hos Hi-Fi Klubben, og det tar gjerne 10-15 minutter, men lar seg absolutt gjøre.

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går sikkert ann å være litt "frekk" også å bare si: "må få med noe slikt også." osv. Da er det vanskelig for selgeren å si nei.
    Funker fint det iallefall på de fleste butikker.
    eller du kan prøve med en slik replikk som: "litt i overkant av mitt budsjett de der.."

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Triste greier.

Kompissen min har svidd av nermere 250000kr i gjennom 2 år på Hi-Fi Klubben. Han har ikke fått en "kabel-stubb" på kjøpet. Det er trist det. Siden den gang, så har han ikke vert innenfor dørene til dem..

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Seriøst??