Avslag/Pruting hos Hifiklubben? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 31 av 31
    Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jepp, det er seriøst. Begynte i 98, og avsluttet i 2000. Nøyaktige summen er 278000. :roll:

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi oi, det hørtes fælt ut.
    Tror nok ikke jeg heller hadde tatt et eneste skritt inn der engang til hvis jeg ikke hadde fått noe rabatt.
    Men han må jo ha passe bra med utstyr han der da..

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han har prøvd mykje løge, men nå er det ikke et komponent i hus som er fra Hi-Fi Klubben. Nå er det Rotel og JMlab. Går an å få "rabatt" når man skal invistere i dyrere ting..

Intermediate Vega! sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Triste greier.

Sitat Opprinnelig postet av Electra
    Kompissen min har svidd av nermere 250000kr i gjennom 2 år på Hi-Fi Klubben. Han har ikke fått en "kabel-stubb" på kjøpet. Det er trist det. Siden den gang, så har han ikke vert innenfor dørene til dem..

Hmm..merkelig. Jeg har fått rabatt på flere ting... det gjelder naturligvis å formulere seg riktig. Å overumple selgeren er en kunst, men det hjelper kanskje litt å være selger selv

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det stemmer, men dette var jo i år "tusen" skifte. Kan hende dem bestemte seg for gje rabatt i et nytt år-tusen.

Intermediate Vega! sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Electra
    Ja det stemmer, men dette var jo i år "tusen" skifte. Kan hende dem bestemte seg for gje rabatt i et nytt år-tusen.

Mulig, men de har jo de stygge skålene med "rabatt-drops" stående fremme... det taler forsåvidt for seg selv med tanke på hva slags prispolitikk HFK kjører..

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det god smak på dem mon tro.. Det er sikker rabatt å få visst du lar dropsa ligge.

Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I utgangspunktet er jeg enig med prinsippet til HiFiklubben, om null rabatt.
    Bare se på dekkbransjen, der alle har prislister mange mange prosent høyere enn prisen det egentlig koster. Trenger ikke nevne rabatt hos mange en gang, de nevner det selv, "og da har du fått 30% rabatt".

Derfor er det greit med faste lave priser, problemet er bare at på HiFiklubben synes jeg ofte at prisene overstiger det produktet burde koste, i forhold til konkurrenter. I tillegg vet jeg at de tjener sinnsykt mye på enkelte produkter/merker.

Det stemmer ikke at ansatte ikke får mye rabatt, men de har begrenset antall kjøp, men vet lite om de faktiske "prosedyrene".

Det med rabatt på klubben avhenger i praksis av endel ting:
    -Produktet (er det gammelt, eller demobrukt? samt merke/modell)
    -Selger
    -Butikksjefens policy

Så er du på god talefot med selger, og bruker humør og tid, så kan man få litt rabatt. Om han har lyst å gi endel i rabatt, må han kanskje prate med sjefen. Han sier kanskje nei. Men det kommer helt ann på situasjon, beløp osv. HiFiklubben har heller ikke noen policy om å slenge med kabler/tilbehør, men klar når man kjøper f.eks. fullt surround oppsett, slenger de nok med noen kabler, hvert fall om man er blid og maser litt eller lignende.

Men jeg synes det er for stor forskjellsbehandling fra kunde til kunde, fra butikk til butikk, og i forhold til kjøpesum eller antall produkter. Det er ikke bra. Generelt er det til syvende og sist veldig lite rabatt man får, spesielt på store beløp/kjøp og det synes jeg er litt dårlig, spesielt hvis man er fast kunde, og produktet f.eks. er demobrukt e.l..

Jeg har omtrent bestemt meg for å ikke handle på klubben, men prøver å handle brukt. Eventuelt om jeg får gode priser på demo utstyr handler jeg der. Men om noen år, når økonomi og plass tillater det, blir det stooort/dyrt anlegg, er ikke hifiklubben første sted jeg går til. Selv om produktene er utmerket...

PS! De påstandene jeg kommer med om hifiklubben her og deres policy, er ikke noe jeg har fått offisielt (enten offentlig eller intert i klubben), men er inntrykk jeg har fått av å handle der, samt av å ha snakket med folk jeg kjenner som jobber der. Inntrykkene er også fra flere butikker.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,633
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zamot
    Så er du på god talefot med selger, og bruker humør og tid, så kan man få litt rabatt. Om han har lyst å gi endel i rabatt, må han kanskje prate med sjefen. Han sier kanskje nei. Men det kommer helt ann på situasjon, beløp osv.
    Helt enig !
    Jeg er selv selger på deltid i en annen butikk og må virkelig si humør, takt og tone er rimelig avgjørende hos meg på hva man høster av rabatter og lignende.
    Mange tror at hvis de kommer inn, kjepphøy, brautende og "hør her tjommie" så får de mest.
    Helt feil !

Noen lyser det også rett gjennom at de driver med smisk-smak for å opparbeide rabatt.

Dette er to typer jeg gir det de har krav på, hverken mer eller mindre.
    Varen til annonsert pris !

Sitat Opprinnelig postet av Zamot
    HiFiklubben har heller ikke noen policy om å slenge med kabler/tilbehør, men klar når man kjøper f.eks. fullt surround oppsett, slenger de nok med noen kabler, hvert fall om man er blid og maser litt eller lignende.
    Begge de to siste gangene jeg kjøpte høytalere høytalere hos klubben (frontsettet ene gangen, og baksettet på neste lønnin), så spurte selgeren meg om jeg trengte kabler, på en slik måte at jeg oppfattet det som det var inklusive i prisen.
    Siden kabeloppsettet allerede var lagt takket jeg pent nei, men spurte om andre ting og fikk begge gangene det jeg ba om selv om det ikke hadde noe med de kjøpte høytalerne å gjøre.

I beste/værste tilfelle kan man jo be om en dvd-film eller annet for å få kjørt de nye høytalerne/amp eller annet på.
    Har alltid fått det jeg.

Newcomer basement sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    I beste/værste tilfelle kan man jo be om en dvd-film eller annet for å få kjørt de nye høytalerne/amp eller annet på.
    Har alltid fått det jeg.
    Jøss, har du fått med en DVD når du har kjøpt høyttalere? Spikes og kabler er en ting, men en DVD er jo ikke akkurat et vanlig høyttaler-tilbehør. Hvor mye kostet høyttalerne?

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,633
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av basement
    Jøss, har du fått med en DVD når du har kjøpt høyttalere? Spikes og kabler er en ting, men en DVD er jo ikke akkurat et vanlig høyttaler-tilbehør. Hvor mye kostet høyttalerne?
    Hmmmm.
    Litt over 4000,- for bakhøytalere og jeg fikk med "The Calibrator" samt bananplugger som totalt utgjorde mer enn 10% av prisen.

The calibrator kan jo brukes sammen med høytalere.

(Jøss, den hadde du ikke tenkt på nei!) ops:

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •