XTZ og/eller SVS - er det bra? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 50 av 50
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Skal jo ha et 5.1 oppsett, ser at både receiver og høyttalere har bi-amping. Bør jeg da benytte dette på front høyttalerne, noe som da blir mulig?

Tok forresten med en Yamaha DVD-S1800 i samme slengen, har ikke noen blu-ray plater på lager så det holder med vanlig spiller som spiller brukbar musikk.

Bjørn

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjørnto
    Skal jo ha et 5.1 oppsett, ser at både receiver og høyttalere har bi-amping. Bør jeg da benytte dette på front høyttalerne, noe som da blir mulig?

Tok forresten med en Yamaha DVD-S1800 i samme slengen, har ikke noen blu-ray plater på lager så det holder med vanlig spiller som spiller brukbar musikk.

Bjørn
    Det ville jeg absolutt gjort Bjørn, jo mer power jo bedre

Newcomer SjefR sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kontaktet surround.no angående XTZ 99 W12, og fikk da tilbud om å kjøpe W12S til samme pris, og siden jeg er ganske utålmodig, bestemte jeg meg for å slå til.

Kjøper da en "W12S Right" med sidemontert element, men tror jeg vil plassere den til venstre for venstre fronthøytaler, i og med at jeg har god plass der, og kanskje vri den 45 grader.. da spiller elementet ut mot midten av rommet. Eller høres det lite lurt ut?

Regner med jeg blir fornøyd i alle fall

Active Torro sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fikk samme tilbud av surround jeg også, så i dag var jeg innom og tok med meg 35,5kg veldig blank og sidemontert.

Den passer i allefall stua mi perfekt, kjapp og stram og veldig fleksibel. Det samme må sies om surround, flott service!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Det ville jeg absolutt gjort Bjørn, jo mer power jo bedre
    Igjen, takk for svar!!

Ser at Yamaha RX-V1800 har høyttalerterminaler kun for blank ledning. 99.25 kan ta både spade, banan og blank ledning. Kablene fra Better Cables har spade i ene enden og banan i andre. Noe råd for optimal kobling?

Bjørn

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjørnto
    Igjen, takk for svar!!

Ser at Yamaha RX-V1800 har høyttalerterminaler kun for blank ledning. 99.25 kan ta både spade, banan og blank ledning. Kablene fra Better Cables har spade i ene enden og banan i andre. Noe råd for optimal kobling?

Bjørn
    Hei Bjørn!

Du skal kunne ta ut midterste del av terminalene, da får du plass til bananpluggene på høyttalerkablene :-D

Bruk gjrne en skrue til å skru inn i terminalen for så å dra med seg ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Hei Bjørn!

Du skal kunne ta ut midterste del av terminalene, da får du plass til bananpluggene på høyttalerkablene :-D

Bruk gjrne en skrue til å skru inn i terminalen for så å dra med seg ut.
    FANTASTISK! Nå blir det bra! :-D

Siste praktiske spørsmål. Ser ut som at det er de to fronthøyttalerne som kan bi-amp'es og ikke center og bak. Jeg har Better Cable bi-wire kabler også til bakhøyttalerne. Hva tror du beste løsning vil være;

1. Koble sammen kablene ved receiver terminalen og koble separat til de fire terminalene på høyttalerne, ingen kobling av høyttalerterminalene
    2. Koble sammen kablene ved receiver terminalen og koble separat til de fire terminalene på høyttalerne, kobling av høyttalerterminalene
    3. Koble sammen kablene ved receiver terminalen og koble på samme terminal par på høyttalerne pluss kobling mellom hyttalerterminalene
    4. Kun bruke ett par ledninger med kobling av høyttalerterminalene

Bjørn:

Newcomer korp_mo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Jeg lurte på om du er fornøyd med 99.25- RX-V 1800- SVS- comboen?
    Jeg har RX-V1800 selv, og lurer på å kjøpe 99.25...Spiller dette som du hadde forventet syns du?
    Jeg har klipsch RC64 senter, men er nok litt usikker på om denne står i stil til XTZ.....?:-?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av korp_mo
    Hei!
    Jeg lurte på om du er fornøyd med 99.25- RX-V 1800- SVS- comboen?
    Jeg har RX-V1800 selv, og lurer på å kjøpe 99.25...Spiller dette som du hadde forventet syns du?
    Jeg har klipsch RC64 senter, men er nok litt usikker på om denne står i stil til XTZ.....?:-?
    Tør ikke uttale meg om Klipsch'en, men jeg kan i alle fall anbefale oppsettet med 99.25 og rx-v 1800, det spiller utrolig bra. SVS'en justeres kraftig ned til musikk, og guffes opp til film!

Vær obs. på at 99.25 ikke er de høyttalerne som spiller høyest, dersom du liker ekstremt høye volumer, men kvaliteten er suveren!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bakhøyttalere til XTZ oppsett

Lurte selv på å kjøpe XTZ. Lurer da på om 99.25 fungerer som bakhøyttalere på veggen i et 7.1 eller 7.2 oppsett. Tenkte da på 7*99.25 + XTZ W12 koblet med feks. Onkyo 805. Eller blir et slikt XTZ-system overkill om man primært skal bruke anlegget til film? (Kanskje mer langsiktig å hensynta og musikkegenskaper)

Tenkte da alternativt på et system med samme subwoofer, men 7 stk. 93 WMT. Man får hos Fyndborsen tilbud på pakke 6 stk. 93 WMT + 1 stk. W12 for SEK 9.490 som tilsvarer 8 067 norske. Kunne da plukke med dette på vei fra helgetur til Sverige feks.

99.25/99.26 har følsomhet 88 db, mens 93 WMT har følsomhet 89 db. Blir kanskje noe tungdrevent, men jeg har ikke for vane å spille med kjempehøy lyd når jeg ser film. Leser med skrekk om de største SVS-subwooferne som hos enkelte har laget sprekker i vegger etc.

Dersom 99.25 kan stables i front under to stk. W12S (sparer jo da stativ foran og) er kanskje det en tanke.

Ellers må jeg og si at SVS 7.0 Deluxe Surround høyttalere SVS SCS-01 for NOK 9.990 virker veldig interessant. Eventuelt vente på MTS-01 5.0 system som koster ca. 23.000. Kanskje et 7.0 system (naturligvis med tillegg av subwoofer) til 9.990 ville være mer enn bra nok for meg om jeg skulle velge SVS. Kanskje og mer fornuftig enn et mye dyrere 5.0 system, burde man ikke om man velger MTS-01 i så fall uansett finne to vegghøyttalere.

SÅ en tegning for 7.1 system her: Hjemmekino.no - Guide -

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •