Utroe Tjenere Hos Posten??????

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 29
    Active R&R sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Utroe Tjenere Hos Posten??????

(Vet ikke helt hvor jeg skal plassere denne tråden, men antar moderator flytter den til passende kategori )

For halvannen uke siden var jeg på posten for å sende noen kabler jeg har solgt. Kjøper ønsket å betale i oppkrav, og for å gjøre dette billigst mulig for kjøper, spurte jeg Posten om billigste alternativ. Jeg fikk i svar at det var brevoppkrav. Eneste uting med dette, var at jeg ikke fikk et sporingsnr. Prisen på det ble ca 100 kr, + 1500 kr for kablene, så oppkravsbeløpet ble 1600 kr. Eneste jeg har er en kvittering som forteller hva jeg har betalt, og oppkravsgebyret. Pakken har SELVSAGT ikke kommet frem til mottaker ennå:evil: Sa*** så irriterende. Første gang jeg har brukt brevoppkrav og ALDRI igjen. Tenkte på det i ettertid, skulle jo aldri ha spesifisert i Innholdsfeltet hva pakken inneholdt.

Folkens, STYR UNNA BREVOPPKRAV!!!!!!!!!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lite tvil om at det er mye kriminelle folk i posten. En kompes skulle kjøpe en projector, men leverandøren måtte sende 3 av dem før en til slutt kom fram. De 2 andre ble stjålne.. Men han som dreiv og stjal ble visstnok tatt. Om det var ei trøst..

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skulle selvsagt tenkt deg om 2 ganger før du sendte noe i oppkrav, dette gjelder riktinok bare hvis pakken din ikke er forsikret av posten.

Om du hadde sendt som f.eks Smartpost er jeg rimelig sikker på at posten hadde forsikret innholdet i pakken for inntil xxx kroner.

Jeg vet ikke hva posten forsikrer og ikke forsikrer, men når det man skal sende har en betydlig verdi ville jeg betalt 50,- og forsikret meg om at pakken kommer frem, eller at du får penger tilbake.

Om du vil kan du jo sjekke posten.no og sjekke hva de forsikrer av brev, pakker og post generelt.

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel med posten som all annen distribusjon i dette landet, gjelder både detalj og engross i varehandelen . Svinnet fordeler seg i hele kjeden med en tredjedel i alle ledd ( grossist + transport-detaljist + ansatte -kunder)
    Klønete skrevet men meningen er der ops:

Edit. Lenge siden du sendte ?

Active R&R sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendte pakken torsdag for 1 1/2 uke siden:-(

Active R&R sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se her hva jeg fant på posten.no:
    Sitat:
    Rekommandert brev (ubegrenset oppkravsbeløp, øvre
    ansvarsgrense kr 1000,-)

Betyr det at de dekker evt. tap inntil 1.000,-

Edit: Nei det var jo rekommandert:-(

Active Raven sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Tvedestrand
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta med deg kviteringen og gå til posthuset du sendte pakken fra og se om de kan finne ut av noe der. Eventuelt ringe til servictelefonen til posten.
    De vil jo uansett kunne se om pakken er hentet ut eller ikke. Vil tippe at de kan se om pakken ligger på posthuset til han du sender til, de må jo ha ett slags internt tracking system for å holde styr på oppkravspakkene.

Active R&R sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Raven
    Ta med deg kviteringen og gå til posthuset du sendte pakken fra og se om de kan finne ut av noe der. Eventuelt ringe til servictelefonen til posten.
    De vil jo uansett kunne se om pakken er hentet ut eller ikke. Vil tippe at de kan se om pakken ligger på posthuset til han du sender til, de må jo ha ett slags internt tracking system for å holde styr på oppkravspakkene.
    Skakket nettop med kundeservice, og de sa at det var fult mulig å få erstatning, hvis det skulle vise seg at den har forsvunnet i Postsystemet.
    Kjøper, skal ta seg en tur til sitt lokale postkontor, og se om de kan finne den der. Forhåpentligvis er det heltelappen som er kommet bort.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner du kjøperen ? Kan jo hende han gir f.. i å hente pakken....

Active R&R sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gubben
    Kjenner du kjøperen ? Kan jo hende han gir f.. i å hente pakken....
    Det var han som etterlyste pakken, begynte sikkert å tro jeg ikke hadde sendt den.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei , har det dukket opp noe ??

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg driver nett firma sjølv og desverre er dette vanlig for meg at pakker blir borte. Eg har tapt ca 10000 kr totalt da pakker er blitt borte i posten.
    Desverre erstatter ikkje posten pakkene. Dei går under vegtransport loven. Og denne dekker ingen ting. Varer til ca 4000 kr blir erstatet med ca 200 kr.

Er så forbanna på posten.

Sitat Opprinnelig postet av R&R
    Skakket nettop med kundeservice, og de sa at det var fult mulig å få erstatning, hvis det skulle vise seg at den har forsvunnet i Postsystemet.
    Kjøper, skal ta seg en tur til sitt lokale postkontor, og se om de kan finne den der. Forhåpentligvis er det heltelappen som er kommet bort.

Newcomer balko sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også hatt problemer med posten. Sender en del fra firma og det hender en gang i blant at noen med litt for lange fingre finner noe de syns er litt for fristende..
    Har mistet minnekort, dvs. når det kom frem til den som skulle ha det, var konvolutten kuttet opp og minnekortet tatt ut! Har også mistet noen klokker og briller i posten, som er sendt fra firma.

Sendte også en H/K AVR 85 i sin tid for oppgradering, den ble sendt med Tollpost Globe. Jeg ga klar beskjed om at de måtte snakke med meg før de hentet den, fordi den måtte sendes som verdisending. Men de hentet den uten å prate med meg, og tror du jammen ikke den forsvant hos Tollpost Globe i Oslo. De så til og med at den hadde kommet dit, men at den hadde forsvunnet derifra.
    Hva tror du de ville gi meg i erstatning, 1300.- AVR 85 kostet på den tiden 13500.-
    Koblet inn forbrukerrådet, men kom ingen vei. Tok den tilslutt på uflaksforsikring.
    Har etter dette ALDRI sendt noe med Tullpost Globe.

Sender jeg noe med posten, sender jeg som norgespakke, da er det vel verdiforsikting opp til 10.000.-

Er jo ufattelig surt at det ikke går an å ha ting i fred, uten at folk skal stjele eller ødelegge!

Active
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av balko
    Sender jeg noe med posten, sender jeg som norgespakke, da er det vel verdiforsikting opp til 10.000.-
    Sender også alltid som norgespakke. Det er helt riktig at Posten gir inntil kr 10.000 i erstatning ved tap eller skade på slike pakker, men hvordan dette virker i praksis fremgår ikke. Hvordan kan vi f.eks. dokumentere hva vi har sendt og hva det var verd hvis det er blitt borte? Og hvordan beregner Posten verdien? Det kan vel tenkes at deres regnstykke ikke er det samme som mitt? Noen som vet noe om dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    40 bærbare pcer som var bestilt på jobben. "forsvant" på posten. Så ja, er nok noen utro tjener der, som mange andre steder.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Posten, Tollpost og alle andre transportselskaper forholder seg på ordinære forsendelser til vegrafikkloven, som begrenser deres erstatningsansvar oppad til maksimum pt ca 150 kr/kg i erstatning (17 SDR).

Posten har ett produkt de kalle SmartPost, disse ferdigdefinerte eskene har forsikring inkludert på inntil 10.000 av vareverdien.

Smartpost esker

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sykt dette med posten og sine erstatninger på dette
    Det er riktig at dei har forsikring i Smartpakke og norgespakken problemet er at vi som sender 2-10 pakker kvar dag så er det tungvint og dyrt å bruke desse løsningene. Eg bruker edisoft med servicepakke og bedriftpakke dør til dør men må da forsikre i tillegg å dette er dyrt igjen.

Skulle ønske ein kunne ha samlet ein hel gjeng og godt i mot posten på dette.

Sitat Opprinnelig postet av Kollie
    Posten, Tollpost og alle andre transportselskaper forholder seg på ordinære forsendelser til vegrafikkloven, som begrenser deres erstatningsansvar oppad til maksimum pt ca 150 kr/kg i erstatning (17 SDR).

Posten har ett produkt de kalle SmartPost, disse ferdigdefinerte eskene har forsikring inkludert på inntil 10.000 av vareverdien.

Smartpost esker

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Norges pakke egenembalert, har også forsikring inntil 10.000

Norgespakke egenemballert

Active Fattigmann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Tollpost

Hadde et annen varient fra dette selskapet for ca. 1 år siden. Solgte mine Grant G200AMS rørmono ( en liten kuriositet). Disse ble solgt til en kar i Bergen som var veldig interessert i å høre dem.
    Pakket de ned etter alle kunstens regler og sendte dem med kona da de har mye distrubusjon i hennes jobb ( pakken veide nesten 100 kg).
    Toget sporet av på Voss, tror jeg det var, og kontaineren med forsterkerne ble helt knust.
    Hva skjedde?? Jo Tollpost eller Jernbanen erklærte force majour ??
    Forsikringskrav var uaktuelt og å få ut pakken var uaktuelt da kontaineren ble plombert..
    Det er vel ikke force majour at et tog sporer av på Bergensbanen, det skjer jo flere ganger i året ??

Siden jeg kom på å skrive dette nå skal jeg sjekke med distrubusjonsansvarlig på konas jobb om hun har hørt noe mer. Jeg vil jo tro at evntuelle vrak er mine ??

Active Raven sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Tvedestrand
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med og kontakte avis/media ang. dette, pleier og få fart på diskusjonen hvertfall.

Har selv ikke hatt noe problemer med posten bortsett fra at de har vært litt trege av og til.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •