Utroe Tjenere Hos Posten?????? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Intermediate pegpisk sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    901
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Fattigmann
    Hadde et annen varient fra dette selskapet for ca. 1 år siden. Solgte mine Grant G200AMS rørmono ( en liten kuriositet). Disse ble solgt til en kar i Bergen som var veldig interessert i å høre dem.
    Pakket de ned etter alle kunstens regler og sendte dem med kona da de har mye distrubusjon i hennes jobb ( pakken veide nesten 100 kg).
    Toget sporet av på Voss, tror jeg det var, og kontaineren med forsterkerne ble helt knust.
    Hva skjedde?? Jo Tollpost eller Jernbanen erklærte force majour ??
    Forsikringskrav var uaktuelt og å få ut pakken var uaktuelt da kontaineren ble plombert..
    Det er vel ikke force majour at et tog sporer av på Bergensbanen, det skjer jo flere ganger i året ??

Siden jeg kom på å skrive dette nå skal jeg sjekke med distrubusjonsansvarlig på konas jobb om hun har hørt noe mer. Jeg vil jo tro at evntuelle vrak er mine ??
    Det må du sjekke. Vrakene ER dine! Så lenge ingen har betalt deg ut, altså. Skriv et brev.
    Skriftlig brev krever skriftlig svar.
    Jeg har ikke satt med helt inn igjen i dette, men dersom du får vrakene dine kan det tenkes at du faktisk må betale din del av bergingen av containeren.
    Ved sjøfrakt er det reglene for felleshavari som gjelder. Ved tog-frakt er jeg ikke sikker, det skal jeg uansett sjekke for "morro" skyld. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Raven.
    Bruker du oppkrav?
    Er så lei nå, nå er det enda ein pakke som er meldt savnet hos posten. Eg har ca tapt nå rundt 10000 kr på varer som blir borte.
    Nå har eg bestemt meg og skal få med meg andre som har samme problem så skal dette opp i media.

Så eg søker personer/Firmaer som kan dokumentere at dei har ein del tap med posten. No må det skje noko snart.

Mvh Vidar

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg handler mye på nett, i månedene før jul ble ikke mindre enn 3 sendinger borte i posten. Litt styr, men posten erstattet det fullt og helt, og utsender sendte ny vare til meg

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av v-lar
    Så eg søker personer/Firmaer som kan dokumentere at dei har ein del tap med posten. No må det skje noko snart.

Mvh Vidar
    Tror du må lete lenge før du finner noen store aktører i netthandelen som vil eventuelt gå til sak mot posten. Det er jo trossalt den billigste måten å sende pakker innad i landet.

Weener: Hvis du handlet på nett, og pakkene ikke kom frem er det vel nettbutikkens ansvar å sende ny?

Jobbet tidligere i en butikk som sendte mye med posten via netthandel.
    Der måtte vi ordne opp med posten hvis det oppstod skader eller tap.
    De erstatningene vi fikk var latterlige. Feks dersom vi sendte en forsterker til 10k som ble skadet ville vi få en fastpris på kr/kilo... uansett hvilken type vare og hvor kostbar den skulle være.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sendt mange norges og smartpostpakker, ikke hatt problemer med dette. Forsikringen her er 10 000 kr som nevnt.
    Sender en dyre ting er bedriftspakke forsikret for 50 000 kr.

Har sendt brevoppkrav en gang(mobiltelefon), og den ble selvfølgelig borte på postkontoret, de påsto at den var sendt til feil kontor for så å si at den var borte. Ingen erstattning......:evil:

IKKE BRUK BREVOPPKRAV!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok riktig som du seier, men faktisk så er Dhl billigere.
    Ca 5-10 kr rimligere. Riktig nok er det ca 1 dag lenger leveringstid men kunden får levert den på døra.

Har begynt å gå meir over til dhl og håper det ikkje blir problemer hos dei. Dei er under vegfrakt lova dei og men håper dei har meir oppegående personer i bedriften.

Sitat Opprinnelig postet av gorg
    Tror du må lete lenge før du finner noen store aktører i netthandelen som vil eventuelt gå til sak mot posten. Det er jo trossalt den billigste måten å sende pakker innad i landet.

Weener: Hvis du handlet på nett, og pakkene ikke kom frem er det vel nettbutikkens ansvar å sende ny?

Jobbet tidligere i en butikk som sendte mye med posten via netthandel.
    Der måtte vi ordne opp med posten hvis det oppstod skader eller tap.
    De erstatningene vi fikk var latterlige. Feks dersom vi sendte en forsterker til 10k som ble skadet ville vi få en fastpris på kr/kilo... uansett hvilken type vare og hvor kostbar den skulle være.

Newcomer Postmannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er best å sende verdifulle ting i posten med sporingsnummer, desverre er det slik at folk flest vil spare penger og tar billigste måten. Det er personer som plukker med seg ting i posten, akkurat som det er ansatte som plukker med seg på Rema og alle andre bedrifter i Norge. Gå på postkontoret og fyll ut en etterlysningsblankett, det er ofte pakker blir skadet og lapper løsner slik at det ikke kan lengere leses hvor de skal. Disse havner i kristiansand på brevpostsentralen som tar vare på de. Når det gjelder brevpostoppkrav så skal er det ofte de blir forsinket med noen dager, da det er postkontoret som må sende ut hentelappene selv(det er normalt distribusjon som gjør dette).
    Som fagmann på dette vil jeg bare si: Ikke send penger eller annet verdifullt som vanlig post(det er ulovlig å sende penger i brev) Send det som rek eller verdibrev eller spander de ekstra kronene på en registrert pakke.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker sporing.
    Bla Servicepakke og bedriftpakke dør til dør.
    Desverre klarer posten å rote desse bort.

Sitat Opprinnelig postet av Postmannen
    Det er best å sende verdifulle ting i posten med sporingsnummer, desverre er det slik at folk flest vil spare penger og tar billigste måten. Det er personer som plukker med seg ting i posten, akkurat som det er ansatte som plukker med seg på Rema og alle andre bedrifter i Norge. Gå på postkontoret og fyll ut en etterlysningsblankett, det er ofte pakker blir skadet og lapper løsner slik at det ikke kan lengere leses hvor de skal. Disse havner i kristiansand på brevpostsentralen som tar vare på de. Når det gjelder brevpostoppkrav så skal er det ofte de blir forsinket med noen dager, da det er postkontoret som må sende ut hentelappene selv(det er normalt distribusjon som gjør dette).
    Som fagmann på dette vil jeg bare si: Ikke send penger eller annet verdifullt som vanlig post(det er ulovlig å sende penger i brev) Send det som rek eller verdibrev eller spander de ekstra kronene på en registrert pakke.

Active R&R sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Postmannen
    Send det som rek eller verdibrev eller spander de ekstra kronene på en registrert pakke.
    Enig, men skulle jo tro at Brevoppkrav var sikkert.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •