Returrett Expert

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Returrett Expert

Vet at Elkjøp har 30 dagers returrett, men hva sier kjøpsloven om andre butikker? F.eks Expert? Vil gjerne prøve ut et produkt før jeg bestemmer meg, og det har de kun på Expert. Nettbutikker har vel to uker så vidt jeg vet, men det er vel ikke det samme for vanlige butikker?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Nope, over disk har du ingen returrett med mindre det er eksplisitt avtalt...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Expert har bytterett på alt untatt, data,tele og personlig pleie.
    (Med data/tele menes: mobiler,mp3,pcer)

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rune83
    Expert har bytterett på alt untatt, data,tele og personlig pleie.
    (Med data/tele menes: mobiler,mp3,pcer)
    Bytterett er vel ikke pengene tilbake, er jeg redd. PS3 kan vel også fort bli definert som data, vil jeg tro.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Vet at Elkjøp har 30 dagers returrett, men hva sier kjøpsloven om andre butikker? F.eks Expert? Vil gjerne prøve ut et produkt før jeg bestemmer meg, og det har de kun på Expert. Nettbutikker har vel to uker så vidt jeg vet, men det er vel ikke det samme for vanlige butikker?
    Det var en kompis av en kompis som lærte dette på den brutale måten. Han skulle filme i et bryllup og kjøpte 3 dyre videokameraer for å få filmet fra flere vinkler samtidig. Han hadde jo planlagt å levere alle tilbake, så han kunne liksom ikke "kjøpe" alle i samme butikk... Dermed ble det ett i en Elkjøp butikk, og to i to andre butikker...

Det ble en dyrekjøpt (og etter min mening, fortjent) lærepenge...

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Det var en kompis av en kompis som lærte dette på den brutale måten. Han skulle filme i et bryllup og kjøpte 3 dyre videokameraer for å få filmet fra flere vinkler samtidig. Han hadde jo planlagt å levere alle tilbake, så han kunne liksom ikke "kjøpe" alle i samme butikk... Dermed ble det ett i en Elkjøp butikk, og to i to andre butikker...

Det ble en dyrekjøpt (og etter min mening, fortjent) lærepenge...
    Enig, men her er det jo snakk om å prøve et produkt før an bestemmer seg, og det syns jeg man burde hatt anledning til.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner at mange her ikke har peiling på hva det vil si å drive butikk. Skal du låne ut en masse varer med den lille fortjenesten en har i elektrobransjen i dag, for så å få det tilbake ferdig testet. Så må du selge det billigere fordi det har vært åpnet. Ikke mange som vil betale full pris for et produkt sim ar vært åpnet.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plasmaboy
    Skjønner at mange her ikke har peiling på hva det vil si å drive butikk. Skal du låne ut en masse varer med den lille fortjenesten en har i elektrobransjen i dag, for så å få det tilbake ferdig testet. Så må du selge det billigere fordi det har vært åpnet. Ikke mange som vil betale full pris for et produkt sim ar vært åpnet.
    Tjah... skal vi tro alle historiene med "nye" mobiler fulle av diverse osv. , så er det vel ikke alle kunder som får vite at produktet de kjøper er åpnet...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Over disk er ingen butikker i Kongerike Norge pliktige til å tilby returrett, slik angrefristloven gir kjøp over nett/telefon/postordre (14 dager). Spesielt Elkjøå kjører en opplyst returmulighet, der du uten noen form for avtale, kan komme tilbake med et hvert produkt (-dataprodukter tror jeg).

Hva angår Expert har de en "impisitt" retur mulighet, men den gies til kunder som spør om det er mulig, som tilleggstjeneste ved salg og om kunde er veldig misfornøyd. Skal varen da returneres FORVENTES det at produktet ser ubrukt ut og har ALL embalasje. Det finnes situasjoner der jeg har opplevd at kunden har blitt avskrevet for en viss sum fordi det mangler eske etc. Det er høyst uaktuelt å utnytte denne muligheten hos Expert. Du kan låne produktet med deg hjem, om du virker interresert nok, men dette må avtales på forhånd. Dette er ting som går under servicebegrepet .

Selvfølgelig finnes det en slags DOA tid på bortimot alle produkter, og denne må ikke forveksles med returrett... Fungerer ikke produktet slik det skal når kunden får det med seg hjem, har butikken mulighet for å reklamere inn en DOA til produsent og bytte produktet for kunde. Av slikt har Sony Ericsson og Nokia de mest fastlagte rutinene, 7 dager evt x antall timer tale. Samsung byttes også i de fleste tilfeller innen 7 dager. Hva angår andre merker må det undersøkes.

edit: endret iht. reglement

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Enig, men her er det jo snakk om å prøve et produkt før an bestemmer seg, og det syns jeg man burde hatt anledning til.
    Enig. Jeg hadde et problem med akkurat dette her for en stund siden.

Jeg har en 2002 mod Galaxy og mediaanlegget i bilen er basert på en - hold dere fast - VHS-spiller . Skulle tro det var en bil fra midten av 90-tallet... men nok om det. I bilen er det en skjerm i hver nakkestøtte. Jeg har 3 under, altså manglet jeg en skjerm (for å unngå krangling (som jo er hele poenget med mediaanlegg i bilen i utgangspunktet...)) og en litt mer moderne avspiller.

Jeg hadde i utgangspunktet tenkt meg en PSP Slim, siden denne var billig og kunne kombineres med spilling.

Så til saken. Elkjøp hadde den ikke (kranglet med Sony), men Spaceworld hadde den. Problemet med PSP er at den bare sender NTSC på videoutgangen. Dette visste jeg ikke om anlegget i bilen taklet. Derfor måtte jeg prøve en PSP for å finne ut dette. Det var dessverre bare en kar i butikken så han kunne ikke bli med meg ut og prøve. Jeg foreslo at jeg kunne betale for PSPen og prøve selv, og komme igjen om 5 minutter hvis det ikke fungerte, men det var helt umulig.

Det er greit at de ikke har 30-dagers returrett, men jeg irriterer meg likevel over så liten fleksibilitet.

Nå viste det seg at PSPen var ubrukelig til formålet allikevel, så de gjorde meg kanskje en tjeneste... ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Nope, over disk har du ingen returrett med mindre det er eksplisitt avtalt...

JO du har 30 dagers full retur rett på nesten alle Expert Butikker og

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Guerreror
    JO du har 30 dagers full retur rett på nesten alle Expert Butikker og
    Hvor har du dette fra?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Jobber hos expert i Stavanger, og vi kjører full returrett på alle varer utenom personlig pleie og ting med abbonemang.

Dette gjelder da innen 30 dager og forpakning må følge med.

Selvfølgelig er det enkelte varer forpakningen ikke går ann å ta vare på, og dette aksepteres jo. Man kan velge å få pengene igjen, gavekort eller et nytt produkt.

Dette er ingen problem for oss.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DEt må understrekes at kvitteringen MÅ tas vare på !!! når du returnerer varer til Expert.
    Slik var det vertfall når jeg var innom og jobbet der på utplassering

Intermediate frippsi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    510
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt dette er fiksa på nå ;-)
    men for drøyt ett år siden da denne tråden ble startet, kjørte ikke Expert 30 dager returrett

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    DEt må understrekes at kvitteringen MÅ tas vare på !!! når du returnerer varer til Expert.
    Slik var det vertfall når jeg var innom og jobbet der på utplassering

Jobber i Expert eg og, og vi har alle varer inne i system, så skal ikke trenge og ta med kvitering.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •