Nye høytalere, maks 20.000!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 71
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nye høytalere, maks 20.000!

Har nå funnet ut at jeg ønsker å bytte ut mine fronthøytalere, og trenger i den forbindelse noen råd om hva jeg skal velge. Jeg har et veldig variert bruk av høytalerene, så det er viktig for meg at de har gode allround egenskaper, men kanskje viktigst av alt er diskant og mellomtonen, at den er luftig og klar.
    Av musikk, så hører jeg på alt fra listemusikk til jazz, og det er spesielt til sistnevnte type musikk jeg ønsker forbedringer.
    Av elektronikk, så har jeg 2stk Abrahamsen V4,0 som er brokoblet til frontene. Til musikk, så kobler jeg dette direkte til Cd spilleren til Avbrahamsen med en balansert kabel, og til film, så går lyden gjennom min Pioneer VSX-AX2 reciver.
    Jeg har sett meg ut noen alternativer i prisklassen, og er svært interessert i å høre deres synspunkter på desse.

Sonus Faber Grand Piano Domus, som jeg kan få til 19.000,-.
    Yamaha Soavo 1 til 19995,-
    Triangle Antal Ex til 15900,-
    (Triangle Celius Esw til 22900,-)

Av desse, så har jeg kunn fått hørt Triangle høytalerene, og det hørtes meget bra ut synes jeg.

Newcomer 3e1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av larsenkje
    Har nå funnet ut at jeg ønsker å bytte ut mine fronthøytalere, og trenger i den forbindelse noen råd om hva jeg skal velge. Jeg har et veldig variert bruk av høytalerene, så det er viktig for meg at de har gode allround egenskaper, men kanskje viktigst av alt er diskant og mellomtonen, at den er luftig og klar.
    Av musikk, så hører jeg på alt fra listemusikk til jazz, og det er spesielt til sistnevnte type musikk jeg ønsker forbedringer.
    Av elektronikk, så har jeg 2stk Abrahamsen V4,0 som er brokoblet til frontene. Til musikk, så kobler jeg dette direkte til Cd spilleren til Avbrahamsen med en balansert kabel, og til film, så går lyden gjennom min Pioneer VSX-AX2 reciver.
    Jeg har sett meg ut noen alternativer i prisklassen, og er svært interessert i å høre deres synspunkter på desse.

Sonus Faber Grand Piano Domus, som jeg kan få til 19.000,-.
    Yamaha Soavo 1 til 19995,-
    Triangle Antal Ex til 15900,-
    (Triangle Celius Esw til 22900,-)

Av desse, så har jeg kunn fått hørt Triangle høytalerene, og det hørtes meget bra ut synes jeg.
    Synes alle disse er gode kandidater. Om du legger til dali mentor 6 til listen så har du fått med noen av de beste i prisklassen etter min mening, så er det bare å ta turen ut og høre på de som tiltaler deg mest..

Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt Dali på Abrahamsen men jeg legger inn noen godord for Dali Ikon 8, vel verdt en lytterunde iallefall :-)

Høyttaler - Gulvhøyttaler | Hi-Fi Klubben: DALI IKON 8 Høyttalere

Hadde selv Triangle Altea tidligere og var kjempefornøyd med mellomtone/diskant, savnet dog punch og byttet dem med Ikon 8

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil absoutt anbefale deg å teste Monitor Audio GS20
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da anbefaler jeg:
    Høyttaler - Gulvhøyttaler | Hi-Fi Klubben: B&W DM683 Høyttalere

Som med FST-mellomtonen har en nydelig musikkgjengivelse all over.

Høyttaler - Gulvhøyttaler | Hi-Fi Klubben: B&W CM7 Høyttalere

Som kanskje passer enda bedre til musikken du spiller.
    Men litt mindre trøkk en førstnevnte.

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte selv et par Dali Mentor 6 og er strålende fornøyd med disse.

Nå fant jeg et par på finn.no til 13.000 som bare var et halvt år gamle, så da var det aldri tvil om at dette var et sjeldent kupp.

Kunne nok klart meg med Mentor 2 eller 5 hvis jeg skulle kjøpt nye, siden jeg kommer til å bruke subwoofere sammen med Mentor 6 og dele på rundt 80Hz.

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med den prisrammen du nevner, og ditt lydfokus, ville jeg så absolutt sett og hørt på MartinLogan Source, de ligger i rett prisleie.

Fikk hørt disse på messa her i Trondheim i helga, og de har stor gåsehudfaktor. Dette gjelder da spesielt mellomtone og diskant, men de leverte også godt basstrykk - imponerte mange på messa. Noe av det bedre jeg har hørt.

Les noen av erfaringene vedr. disse HT her. Inntrykkene fra messa starter fra og med post #91.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for gode svar. Har vært en liten tur på byens hi-fi butikker i dag, og lyttet til litt diverse høytalere på anbefaling fra betjeningen. Har blandt annet fått sammenligne Triangle og Sonus Faber høytalerene, samt at jeg har hørt Dali Ikon 7, B&W CM7. Om det var elektronikken eller lokalene som utgjorde den store forskjellen vet jeg ikke, men synest helt klart at Triangle og Sonus Faber høytalerene var de beste.
    Så også meget interessante ut de nye Martin Logan høytalerene. Noen som vet hvem som kommer til å selge desse, samt pris?

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Vil absoutt anbefale deg å teste Monitor Audio GS20
    Uten tvil!!!!!!!!

Med det forsterkeriet du har, blir det drømmematch. TRO MEG:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kjenner til noen butikker i stavanger området som selger Monitor Audio der jeg kan få testet de?

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så også meget interessante ut de nye Martin Logan høytalerene. Noen som vet hvem som kommer til å selge desse, samt pris?

Ta deg en "prat" med eieren av denne tråden. Han har vært i kontakt med leverandør og vurderer sterkt å anskaffe disse. (starter fra post #182)

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Oslo hificenter selger ML. Kommer til å ligge på rundt 20K. Hørte disse på messa i Trondheim, faktisk sammen med Globe. Fyttirakkern for en lyd. Ekstremt bra mellomtone og diskant. De spilte på den integrerte forsterkeren til Abrahamsen. Skal si vi var inponert. Annbefales på det sterkeste. Noe av det beste på messa.

Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Har du noen komentarer til åssen Abrahamsen V4,0 funker. Ser meget lovende ut. Blir de varme på tomgang? Vurderer ML Source. Kan jo være en topp match siden det spilte utmerket på den integrerte modellen til Abrahamsen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det beste er vel å prøve å få låne et par av hver av dem, å teste dem ut hjemme i din egen stue. Det du hører på en hifibutikk er ikke så representativt for lyden du får hjemme, den kan bli veldig annerledes, avhengig av hvordan rommet/stuen din er. Abrahamsen er særdeles oppskrytt spør du meg, hørte noen elektrostater nettopp der alt først ble spilt på Abrahamsen, deretter Elektrokomapniet DP forsterker og forforsterker. Sistnvente knuste Abrahamsen fullstendig.
    Prøv å lån med hjem som sagt, og test på ditt utstyr og dine kabler, da finner du hva du liker best.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Har du noen komentarer til åssen Abrahamsen V4,0 funker. Ser meget lovende ut. Blir de varme på tomgang? Vurderer ML Source. Kan jo være en topp match siden det spilte utmerket på den integrerte modellen til Abrahamsen.
    Abrahamsen blir ikke så varme. Hvis du ser i tråden min, så har jeg ikke så mye luft over, men bra til siden og bak. Aldri noe problem. De blir jo litt varme, men du kan slettes ikke steke egg på de.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken av Abrahamsen forsterkerene var det de spillte på der? V2,0?
    Når det gjelder lyden på V4,0, så vil jeg si at den har en varm lydsignatur som ikke er veldig ulik elektrocompaniet slik som de var når Per Abrahamsen styrte skuta. Jeg har brokoblet 2 stk av de til frontene hos meg nå, og merker at her er det mye krefter i sving. De blir helt klart litt varm, men ikke noe mer enn det som er vanlig føler jeg.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Difool
    Det beste er vel å prøve å få låne et par av hver av dem, å teste dem ut hjemme i din egen stue. Det du hører på en hifibutikk er ikke så representativt for lyden du får hjemme, den kan bli veldig annerledes, avhengig av hvordan rommet/stuen din er. Abrahamsen er særdeles oppskrytt spør du meg, hørte noen elektrostater nettopp der alt først ble spilt på Abrahamsen, deretter Elektrokomapniet DP forsterker og forforsterker. Sistnvente knuste Abrahamsen fullstendig.
    Prøv å lån med hjem som sagt, og test på ditt utstyr og dine kabler, da finner du hva du liker best.
    Smaken er som baken. Hjemme hos meg ble Electrocompaniet regelrett GRUSET av Abrahamsen. Da snakker jeg om 180 watts-blokkene, kontra V4.0 brokoblet.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Difool
    Er vel snakk om prisforskjell på disse produktene du nevner da.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Vet ikke hva de het, men tror de kostet 10k stykket. Forsterker og kilde.
    Se på vedlagt bilde om det hjelper.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De som ble spillt på der i følge bildet er integrert forsterkeren i den serien som jeg har effekt trinn fra. Og at det låt så bra med denne hørest veldig lovende ut for min del da.

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •