Nye høytalere, maks 20.000! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 71
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Til dere som har hørt denne høytaleren. Hvordan spiller den på musikk som rock og annen litt hardere musikk? Da jeg har svært variert musikksmak, samt skal bruke den til hjemmekino, så er jeg avhengig av at den skal ha gode "allround" egenskaper.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av larsenkje
    Til dere som har hørt denne høytaleren. Hvordan spiller den på musikk som rock og annen litt hardere musikk? Da jeg har svært variert musikksmak, samt skal bruke den til hjemmekino, så er jeg avhengig av at den skal ha gode "allround" egenskaper.
    Det er jeg litt usikker på. Men de andre ML som Vista foreks, spiller tung rock og metal meget bra. Hører på slik musikk selv. Har en kompis (MrMyagi) her på AVF har Vista. Har tetst mye slik musikk hos han med meget godt resultat.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter en lang dag med lytting, og søking etter informasjon på nettet, så har jeg fått mlitt andre høytalere på min liste. De som jeg nå forfølger, og som virker meget interessante er;
    Sonus Faber Grand Piano Domus
    Martin Logan Source
    Monitor Audio GS 20

Så da gjenstår det å få testet de 2 sistnevnte. Må ta meg en ringerunde til de lokale forhandlerene å sjekke om det er noen av de som fører de respektive høytalerene. Retter en stor takk til de aktive medlemmene på denne siden for gode råd og tips.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Keep us posted. 1 av de 3 er aktuelle for meg også.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av larsenkje
    Etter en lang dag med lytting, og søking etter informasjon på nettet, så har jeg fått mlitt andre høytalere på min liste. De som jeg nå forfølger, og som virker meget interessante er;
    Sonus Faber Grand Piano Domus
    Martin Logan Source
    Monitor Audio GS 20

Så da gjenstår det å få testet de 2 sistnevnte. Må ta meg en ringerunde til de lokale forhandlerene å sjekke om det er noen av de som fører de respektive høytalerene. Retter en stor takk til de aktive medlemmene på denne siden for gode råd og tips.
    ML Source er vel relativt nye. Ring til Audiocompaniet å hør hvordan ting ligger ann.

Untitled Document

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ML Source på Abrahamsen syntes jeg låt bra. Litt frodig og mørkt men engasjerende. Kanskje ikke 100% match, imo, men ikke dårlig. ML fortjener høy kvalitet på elektronikken.

Sonus Faber Conserto Domus har noe av samme signatur så jeg er skeptisk til en slik match. De er noe lukket i mellomtonen synes jeg. MA GS har bare skuffet meg og er ganske sikker på at ML gruser dem. Hør med Ton Art i Trondheim. De selger ML Source. Har du hørt Dali M 6?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    ML Source på Abrahamsen syntes jeg låt bra. Litt frodig og mørkt men engasjerende. Kanskje ikke 100% match, imo, men ikke dårlig. ML fortjener høy kvalitet på elektronikken.

Sonus Faber Conserto Domus har noe av samme signatur så jeg er skeptisk til en slik match. De er noe lukket i mellomtonen synes jeg. MA GS har bare skuffet meg og er ganske sikker på at ML gruser dem. Hør med Ton Art i Trondheim. De selger ML Source. Har du hørt Dali M 6?
    Hadde vist bare Purity inne. Men de skaffer de nok.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke fått hørt noe på Mentor serien til Dali nei, men var langt fra imponert over ikon serien som jeg hørte i dag. Var også ganske skuffet over servicen som jeg fikk ved hfk. Selgeren ville absolut selge meg ikon 7 eller CM7 fra B&W.
    Hva med å balangsere med kabler med en litt lys lydsignatur på Abrahamsen sammen med ML/Sonus Faber? Kan det være en løsning, og hvilke kabler kan det eventuellt være?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei....... kabler skal ikke filtrere lyden, imo. Sørg for god match heller. Kabler utgjør bare små endringer uansett. Forresten så har Ton Art ML Source (de spilte jo på messa). Var innom i dag.

EC sin egen høyttaler synes jeg har overbevist hvis man liker klangen.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men Respons i Stavanger selger da også ML. I allefall hadde de Vantage oppsatt i høst.

De beste jeg har hørt i prisklassen er trolig Magnepan 1.6. Også ProAc Studio 140, Dynaudio Focus 220 og sikkert også nevne ML S (men det var første gang med A).

I TAS var det Magnepan som gikk igjen da alle skribenter skulle nevne beste HT i to klasser. En nevnte også Dali M6.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da må jeg nesten ta meg en tur innom de å høre om de har denne modellen også. Meget god service der, samt gode muligheter for å få testet produktene hos meg selv siden de holder til i samme by som meg. Der får jeg også da eventuellt testet de opp mot Grand Piano Domus.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Nei....... kabler skal ikke filtrere lyden, imo. Sørg for god match heller. Kabler utgjør bare små endringer uansett. Forresten så har Ton Art ML Source (de spilte jo på messa). Var innom i dag.

EC sin egen høyttaler synes jeg har overbevist hvis man liker klangen.
    Det var Abrahamsen som hadde lånt et par av Audiocompaniet. Det var ikke Ton Art sine. Med de skaffer de nok.
    Det var Purity som sto nede hos Ton Art på messa. Der er identiske utsendemessig.

Newcomer TrondSB sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er i samme posisjon selv og ser på høytaler, med en ca pris på 20 000 for frontene. I tillegg kommer resten av 5.1 systemet.

Jeg har så vitt lyttet på Monitor Audio sine GS 20 og de var bra. Skal ned til AV Prosjekt i Sandnes og ta med egen musikk/DVD'er. Jeg skal også lytte til Klipch.

Så langt jeg vet er det kun AV Prosjekt som har Monitor Audio høytalere. Kan nås på 90016111.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var i kontakt med Audiocompaniet i dag og fikk opplyst at Martin Logan Source vil ha en veiledende pris på 18-19.000 kroner og vil kunne kjøpes av Resonans eller Apis Elektro i Stavangerdistriktet.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan nok bli en ny storslager på forumet dette. Er det noen som kan si noe om bassen i disse. Mellomtone og diskant ser jeg får mange lovord, men ingen som sier noe om hvordan de leverer nedover i dypet. Anyone?

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Anyone?
    Nesten like bra som MA?

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Nesten like bra som MA?
    Det blir i såfall bare veldig nesten:-D Er mildt sagt sjokka over hvor dypt GS 60 går sammen med Abrahamsen. Kan ikke tenke meg at Source holder følge.

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    GS60 går nok like dypt sammen med en liten Nad.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville tatt en liten titt på Dynabel 2.5S ELTEK AS det er en meget god og velspillende høytaller. Les testen i Hjemmekino og Fidelety, de har bare varme ord og si om den.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Var i kontakt med Audiocompaniet i dag og fikk opplyst at Martin Logan Source vil ha en veiledende pris på 18-19.000 kroner og vil kunne kjøpes av Resonans eller Apis Elektro i Stavangerdistriktet.
    Heldig for de som bor der da
    Pratet med Oslo hificenter i dag. Og som vanlig så viste de ingen ting om Source. Verken pris og leveringsdato.

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •