effektforsterker fra USA!??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Intermediate svensken sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

effektforsterker fra USA!??

hei.
    har tenkt å kjøpe en yamaha p2150 til slik at jeg får mer effekt til frontene. har en fra før, men det er ikke nok.
    har leita en stund etter en tilsvarende i norge uten hell. har bare finni en tilsalgs på ebay.com men da er den 110 V. hvor får jeg kjøpt omformer?
    blir det noen forskjell på effektene når den ene er 230 V og den andre 110 V?
    blir det ikke mer A siden det er midre spenning?? :-?

takker på forhånd :-D

mvh jonas

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svensken
    hei.
    har tenkt å kjøpe en yamaha p2150 til slik at jeg får mer effekt til frontene. har en fra før, men det er ikke nok.
    har leita en stund etter en tilsvarende i norge uten hell. har bare finni en tilsalgs på ebay.com men da er den 110 V. hvor får jeg kjøpt omformer?
    blir det noen forskjell på effektene når den ene er 230 V og den andre 110 V?
    blir det ikke mer A siden det er midre spenning?? :-?

takker på forhånd :-D

mvh jonas
    Siden du klarte å søke frem forsterkeren på ebay klarer du sikkert å finne omformer på google. Alt fra Biltema til Siemens selger omformere.
    Virkemåten påvirkes ikke av driftspenningen. Forsterkeren er en AB variant uansett. Hvorfor insisterer du på å benytte nettopp denne forsterkeren?

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Siden du klarte å søke frem forsterkeren på ebay klarer du sikkert å finne omformer på google. Alt fra Biltema til Siemens selger omformere.
    Virkemåten påvirkes ikke av driftspenningen. Forsterkeren er en AB variant uansett. Hvorfor insisterer du på å benytte nettopp denne forsterkeren?
    oki takk for det! :-D
    fordi jeg har en fra før og hadde ikke tenkt å legge så veldig mye penger i en ny. derfor tenkte jeg jeg kunne prøve å finne en til. desuten er jeg veldig fornøyd med den jeg har. :-D

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror vel egentlig at det beste hadde vert å byttet effektforsterkeren i en annen litt kraftigere. Du får mye bra effekter på bruktmarkedet til en ok pengesum.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Tror vel egentlig at det beste hadde vert å byttet effektforsterkeren i en annen litt kraftigere. Du får mye bra effekter på bruktmarkedet til en ok pengesum.
    ok? hadde tenk å brokoble disse. da leverer de 300 watt med en strømforsyning på 800 watt. trodde det holdt? jeg ga 1600,- for den jeg har. hadde ikke tenkt å bruke no mer en 2000,- siden jeg er student og er stramt med penger fortia:-|

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok? hadde tenk å brokoble disse. da leverer de 300 watt med en strømforsyning på 800 watt. trodde det holdt? jeg ga 1600,- for den jeg har. hadde ikke tenkt å bruke no mer en 2000,- siden jeg er student og er stramt med penger fortia:-|
    Har du ikke så mye penger vil du heller ikke finne så mye bra effektforsterkere til den prisen. De laveste prisene ligger på rundt 2500,- for NAD 216 mener jeg og litt mer for 218. Andre merker er sjelden nede i slike priser, selv for brukt.
    Problemet er at NAD 216 ikke gir så voldsomt med effekt heller, så kanskje løsningen din er grei likevel?

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lurer
    Har du ikke så mye penger vil du heller ikke finne så mye bra effektforsterkere til den prisen. De laveste prisene ligger på rundt 2500,- for NAD 216 mener jeg og litt mer for 218. Andre merker er sjelden nede i slike priser, selv for brukt.
    Problemet er at NAD 216 ikke gir så voldsomt med effekt heller, så kanskje løsningen din er grei likevel?
    jeg kan legge mer penger i det, men veit ikke om jeg gidder. har brukt veldig mye penger på denne hobbyn de siste månedene. men liker ikke helt lyden i nad 216. synes yamaha'n er mye bedre.
    men har sett på biltema, clas og elhandel.no, ingen av de hadde omformer fra 110v til 230v
    fant en på ebay for 80 dollar, men det koster 100 dollar å få den hjem :-?
    synes det var litt drøyt.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må også passe på at omformeren gir nok effekt til forsterkeren du ønsker å koble til.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av elcomp
    Du må også passe på at omformeren gir nok effekt til forsterkeren du ønsker å koble til.
    veit. fant en på ebay som ver på 1000 watt. effekten er på 800 watt så det bør vel ikke være no problem?

DE-LUXE 1000 W TRANSFORMER 110 240 VOLT V UP DOWN PLUG - (eBay item 300168202046 end time Nov-10-07 11:15:35 PST)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du er opptatt av lyd så holder du deg unna å kjøpe en 110 volts forsterker fra USA. For at du skal få en transformator som ikke ødelegger transienter i musikken så må du betaler mye mer enn du betaler for forterkeren og den veier sikkert over 20 kilo... E-bay varianten holder desverre ikke.

Sats heller på å finne noe på bruktmarkedet i Norge...

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Hvis du er opptatt av lyd så holder du deg unna å kjøpe en 110 volts forsterker fra USA. For at du skal få en transformator som ikke ødelegger transienter i musikken så må du betaler mye mer enn du betaler for forterkeren og den veier sikkert over 20 kilo... E-bay varianten holder desverre ikke.

Sats heller på å finne noe på bruktmarkedet i Norge...
    oki. tusen takk for svar! var det jeg var redd for, men får vente en stund da til det kommer en tilsalgs her i landet. eller i sverige da :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Evt kan du koble om transformatoren som sitter inni 110V forsterkeren alternativt rive den ut og bytte den ut med en som gir korrekt spenning ut med 230V.

Hvis ikke det går an å koble om transformatoren ville jeg personlig sett meg om etter noe annet forsterkeri.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    774
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Ringradiatoren
    Evt kan du koble om transformatoren som sitter inni 110V forsterkeren alternativt rive den ut og bytte den ut med en som gir korrekt spenning ut med 230V.

Hvis ikke det går an å koble om transformatoren ville jeg personlig sett meg om etter noe annet forsterkeri.
    tror nok jeg finner en brukt her i norden. så er jeg sikker ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror nok jeg finner en brukt her i norden. så er jeg sikker ;-)
    Lurt valg...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •