Hjelp til valg av høytalere, ca 3k, gulvstående (LØST)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Active tore_v1 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    423
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Red face Hjelp til valg av høytalere, ca 3k, gulvstående (LØST)

Hei

Jeg har følgende anlegg per nå:

Acurus L10 preamp
    Dynamic Precision Number One Power Amp
    Audiolab 800 DAC
    Audiolab 800 CDM
    Høytalere: Mission 751

Høytalerene har etter mine ører helt kurant lyd, men det mangler litt føler jeg. Problemet mitt er at jeg er student, og har begrenset med plass på hybelen. Dog, jeg vil ha mer trykk og et mer levende lydbilde. Føles som noe mangler med Mission høytalerene. Jeg er nok primært på jakt etter noe brukt, da man får mer for pengene slik jeg ser det.

Hybelen er som sagt ikke større enn 14-15m2, men det er ikke gulvplass jeg mangler, det er rom-plass, så jeg har ikke plass til høytalere som må stå alene og de bør helst tåle å stå ganske nærme veggen. Kan sikkert plassere de opptil 20-30cm ut, men ikke mer.

Utfordringen min er at jeg ikke er veldig informert om høytalere, og selv om jeg liker god lyd, vet jeg ikke hva som passer inn med mitt anlegg slik det er nå.

Jeg har sett på følgende:
    NHT 2.5i
    HREF Design høytalere

Jeg har lagt linja på omtrent 3000, men om det er snakk om mye bang-for-bucks kan jeg gå litt over. Jeg vil ha høytalere som fungerer til film, men musikken er viktigst for meg. Det går mye i alt fra Pink Floyd, rap og hip hop, rock, klassisk.. Mye rart med andre ord. Jeg vil ha høytalere som leverer trykk, men som ikke er helt Cervin Wega..

Setter veldig stor pris på alle innspill...!!

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

mhm