Vil Parasound Halo fra USA fungere i Norge?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Vil Parasound Halo fra USA fungere i Norge?

Jeg er på utkikk etter ny forsterker for tiden og har etterhvert funnet ut at det er store penger å spare ved å importere fra usa, og med litt hjelp fra JetCarrier så tror jeg det skal gå smertefritt.

Jeg vurderer å kjøpe Halo A21 eller A23. Men jeg må vite om de helt sikkert vil fungere på strømnettet her i norge før jeg handler.

A23 har en bryter på baksiden hvor man kan velge 115V eller 230V, så da er det vel ikke noe problem? Bilde her

A21 har ikke denne bryteren, men på baksiden ved strøm inntaket står det både AC115V~60Hz og AC230V~50Hz. Bilde her. Betyr det at den ordner begge deler automatisk?

Er det noen som har god greie på dette?

Intermediate hamtor sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Username
    Jeg er på utkikk etter ny forsterker for tiden og har etterhvert funnet ut at det er store penger å spare ved å importere fra usa, og med litt hjelp fra JetCarrier så tror jeg det skal gå smertefritt.

Jeg vurderer å kjøpe Halo A21 eller A23. Men jeg må vite om de helt sikkert vil fungere på strømnettet her i norge før jeg handler.

A23 har en bryter på baksiden hvor man kan velge 115V eller 230V, så da er det vel ikke noe problem? Bilde her

A21 har ikke denne bryteren, men på baksiden ved strøm inntaket står det både AC115V~60Hz og AC230V~50Hz. Bilde her. Betyr det at den ordner begge deler automatisk?

Er det noen som har god greie på dette?
    A21 har ikke stømforsyning som skifter voltstyrke automatisk, men det er en smal sak å for en kyndig person å koble om trafoen fra paralell til serie, flytte noen "jumpere" fra 110V til 220V og tilslutt bytte hovedsikring.
    Det er langt enklere med A23, som du sier så er det bare å trykke på en bryter på bakplaten.

Lykke til, det er mange penger å spare.:-D

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som hamtor sier så varierer det fra modell til modell. Noen produkter kan kobles rett i støpselet, andre produkter må man inn i forsterkeren og koble om en jumper, det er visst nok en smal sak. send en mail til Parasound, så er du på den sikre siden.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker... da er det jo ikke noe problem

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers så ligger det en brukt a21 på lyd og bilde sine bruktbørs sider til 15k, så da ville jeg vel heller vurdert det?

Active
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    400
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt OT. Jeg har også sett på A21 men til 25k kan man heller kjøpe 2 stk A23 og spare mere enn 5k, samt dessuten få 400 W i brokobling. Dette må da være et bedre valg, eller er det en catch her? De spiller bra i alle fall, men det finnes jo mye annet bra også for samme eller mindre penger. Med A23 er det jo en enkelt sak å skifte spenning også, = enda et problem mindre.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    A23 inneholder andre komponenter. Watt sier lite om kvalitet .

Newcomer Steiner sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Parasound "konvertering"

Har selv ingen erfaring med A21 eller A23, men jeg sto ovenfor samme problemstilling før jeg kjøpte en A51. Søkte litt på nettet og fant ut at jeg måtte omkoble to jumpere og bytte en sikring. Jeg ville bli svært overrasket om andre forsterkere i Halo serien skulle kreve ytterligere modifikasjon.

Prismessig så jeg en A23 gå for drøyt 2000 NOK på ebay her om dagen. For min egen del angrer jeg ikke på min A51 til en pris av 10 000 (+mva og frakt)...:-D

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av edding
    Litt OT. Jeg har også sett på A21 men til 25k kan man heller kjøpe 2 stk A23 og spare mere enn 5k, samt dessuten få 400 W i brokobling. Dette må da være et bedre valg, eller er det en catch her? De spiller bra i alle fall, men det finnes jo mye annet bra også for samme eller mindre penger. Med A23 er det jo en enkelt sak å skifte spenning også, = enda et problem mindre.
    Du har jo ett godt poeng,for min del betyr det att jeg skal avbestille JC1ene som er på vei og selge A21en og så skal jeg kjøpe 10 A23 !! det er 4000watt det :lol:

Nei da,det var ikke meningen og erte deg,sorry.
    Det er bare ikke sånn det fungerer,A21 gir feks 750w i 8ohm ved brokobling,det betyr ikke att den er bedre enn feks JC1 som "bare" gir 400w i 8ohm.
    Det er en grunn til att en JC1 koster 4 ganger mer en A23 selv om de gir fra seg like mange watt.
    Det er ikke vrient og koble om A21 og det er flere her som kan hjelpe deg,men att du får noe svar fra Parasound tviler jeg på.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •