Komplett.no selger Denon recivere. - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 8 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 160
    Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Muffinman
    OK, NÅ jeg jeg forbanna! HFK har altså redusert prisen med to lapper på 2807 knappe tre uker etter at jeg ble forsikret om at den ikke ikke skulle utfases eller selges med redusert pris i nærmeste framtid, og jeg måtte altså ha en god del is i magen om jeg skulle vente på dette. Ut fra mailen jeg fikk fra HFK fikk jeg inntrykk av at dette ikke ville skje før tidligst utpå høsten.

Og receiveren rekker altså ikke stå to uker i stua før prisen blir satt ned med to tusen. SÅ mye er servicen og kompentansen verdt der.

Når dette innlegget er postet skal jeg forfatte en mail - høflig sådan - hvor jeg takker for meg som kunde. Får være måte på å villede kundene sine.
    Har en svoger som var ut for omtrent det samme med 2803, den ble satt ned en måneds tid etter at han kjøpte. Han fikk faktisk tilbake differansen. Prøv.:-)
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi får se hva HFK svarer på mailen. Jeg har ingenting mot å betale 9000 for denne glimrende receiveren, det er korrespondansen i forkant som provoserer meg grenseløst. Sist jeg kjøpte receiver der (2105) henvendte jeg meg for å få tips til en som passet høytalerene mine og budsjettet mitt - da fikk jeg faktisk tips om at 2105 kom til å bli satt ned i pris og dermed komme innen rekkevidde. Da valgte jeg å følge rådet og ventet et par uker. Ligger forresten en edit med scrhot av mailen min i forrige innlegg.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mailen var bra den sybes jeg. Greit å spare kruttet til senere om det er nødvendig...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte du den via nettbutikk? Da skal du vel ha 30 dagers angrefrist?

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi får se hva HFK svarer på mailen. Jeg har ingenting mot å betale 9000 for denne glimrende receiveren, det er korrespondansen i forkant som provoserer meg grenseløst. Sist jeg kjøpte receiver der (2105) henvendte jeg meg for å få tips til en som passet høytalerene mine og budsjettet mitt - da fikk jeg faktisk tips om at 2105 kom til å bli satt ned i pris og dermed komme innen rekkevidde. Da valgte jeg å følge rådet og ventet et par uker. Ligger forresten en edit med scrhot av mailen min i forrige innlegg.
    Syns mailen var saklig og grei, men personlig ville jeg droppet den siste linja, og ventet og sett hva HFK svarte.

Det kan jo hende at prisnedsettelsen deres nå er en direkte følge av stuntet til Komplett, og at de ikke visste om dette for to uker siden.

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisnedganger er det aldri noen garanti for. Du skriver "Ut fra mailen jeg fikk fra HFK fikk jeg inntrykk av at dette ikke ville skje før tidligst utpå høsten"

I mine øyne er høsten her veldig straks (om maks to-tre uker etter min oppfatning).
    Så da var du med andre ord klar over at det ville komme en nedgang snart. Hvis du ikke hadde tid å vente der og da er det ikke HFK sin feil. Selvfølgelig kjipt når man føler produktet blir mindre verdt, men reciveren er ikke blitt noe dårligere av den grunn. Hadde det vært dagen etter kunne jeg kanskje skjønt deg, men kan ikke si jeg har så mye sympati med tanke på ordleggingen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje klubben uansett er bedre tjent uten deg? Å denge løs på de på den måten. Dette er en tap tap situasjon for HFK. Uansett hva de gjør vil noen tape på det.

HVORDAN skal Hi-Fi Klubben vite at Komplett tar inn 14stk denon forsterkere og redusere prisen på de? Og at Klubben nå velger å legge seg etter prisen på de så hyler dere som alt har kjøpt en som f***

Og om de tusenlappene var mye verdt burde du virkelig ha ventet eller bestillt de ifra en online butikk i tyskland!!!!!

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dreamphaze
    Altså er du helt tjukk i hue????
    Nei, det er jeg ikke. Men jeg holder en høflig tone på forumet. Gjør du?

Og om de tusenlappene var mye verdt burde du virkelig ha ventet eller bestillt de ifra en online butikk i tyskland!!!!!
    Må vel bare henvise til mitt forrige innlegg:

Jeg har ingenting mot å betale 9000 for denne glimrende receiveren, det er korrespondansen i forkant som provoserer meg grenseløst.
    HFK orienterte i samme mail om at 2807 var den nest yngste modellen i Denon`s receiverserie, og at den kom til å ha lang levetid enda. Dessverre har jeg slettet mailkorrespondansen siden jeg selvfølgelig ikke hadde ventet dette.

Når jeg får beskjed om at jeg må ha "en god porsjon is i magen om jeg ønsker å vente" forstår jeg mer enn to uker.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det er jeg ikke. Men jeg holder en høflig tone på forumet. Gjør du?

Må vel bare henvise til mitt forrige innlegg:

Du så kanskje at jeg modererte meg? Men, syns du at du har en høffelig tone i mailen din uten at dette skal bli en krangel imellom oss?

et er korrespondansen i forkant som provoserer meg grenseløst. At hfk faktisk fortalte deg slik det var?
    Det å denge løs sånn som det er helt meningsløst.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    syns du at du har en høffelig tone i mailen din
    Det synes jeg i aller høyeste grad. Setter herved punktum for denne diskusjonen fra min side.

EDIT: @ jakv:
    Greit å spare kruttet til senere om det er nødvendig...
    Kommer ikke til å gjøre noe mer med dette, men jeg synes nok at en tilbakemelding var på sin plass slik at kundeservice hos HFK kan fatte tiltak for å informere bedre.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Roger

Jeg personlig syns det er kjipt og vet at jeg kunne blitt grinete over å ha "tapt" 2000 kroner. Men, forståelse for de som jobber i klubben ville jeg også ha hatt. Med tanke på at de alltid har vært ærlige ovenfor meg om prisreduksjoner så ser jeg på dette som uheldig.

=) Nå uansett er det jo mange som kan kjøpe seg en god forsterker på klubben til en enda bedre pris =D

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

=) Nå uansett er det jo mange som kan kjøpe seg en god forsterker på klubben til en enda bedre pris =D
    Komplett selger den fortsatt 3kr billigere enn HK

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    Komplett selger den fortsatt 3kr billigere enn HK
    eller ikke? hva med frakt?

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Komplett tar 142,- men Hifiklubben tar 155,- i frakt. Frakt eller ikke, uansett er varen 3kr billiger hos komplett

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, NÅ jeg jeg forbanna! HFK har altså redusert prisen med to lapper på 2807 knappe tre uker etter at jeg ble forsikret om at den ikke ikke skulle utfases eller selges med redusert pris i nærmeste framtid, og jeg måtte altså ha en god del is i magen om jeg skulle vente på dette. Ut fra mailen jeg fikk fra HFK fikk jeg inntrykk av at dette ikke ville skje før tidligst utpå høsten.

Og receiveren rekker altså ikke stå to uker i stua før prisen blir satt ned med to tusen. SÅ mye er servicen og kompentansen verdt der.

Når dette innlegget er postet skal jeg forfatte en mail - høflig sådan - hvor jeg takker for meg som kunde. Får være måte på å villede kundene sine.

EDIT: Her screenshot av mailen - håper jeg ikke var for krass...

http://farm2.static.flickr.com/1393/...e380244f_o.jpg

Jeg ville da virkelig heller spurt om hvorfor de ikke fortalte dette med en gang, og spurt om muligheten for å angre seg. Det ville da sannsynligvis gi deg en bedre løsning enn å hisse seg opp og "gi de opp" før de har fått sjansen til å ordne opp for seg.
    Men som tidligere nevnt, har du vel 30 dager angrerett hvis du handlet på nett?
    Og hvis du handlet i butikk, hva sa selgeren om prisen fremover?
    Syntes forresten det er rart du føler deg så veldig irritert dersom du visste at den kom til å droppe i pris til høsten (til tross for lite godvær i sommer, så ville jeg nå si vi er på høsten nå). Men ja, "en god porsjon is i magen" høres ut som litt lenger enn to uker.
    Allikevel kan det jo hende at den du snakket med på mail ikke visste bedre på gitt tidspunkt.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mentor1
    Men som tidligere nevnt, har du vel 30 dager angrerett hvis du handlet på nett?
    Det vanlige er 14 dager angrerett (gitt at nettbutikken opplyser om dette og vedlegger angrerettskjemaet. Hvis ikke så har man vesentlig lengre tid), og ikke 30 dager. Sistnevnte er i så fall spesielt for HFK...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Greia her må jo være det at HFK. Hadde planlagt å senke prisen når de nye modellene nermet seg. men, siden komplett har valgt å ta inn et par stk og dumpe prisen på receiverene så flugte klubben med. DOG er klubben ikke en nettbutikk og at klubben da har lagt seg 3 kroner over nå er jo flott for brukeren.
    Føle seg snytt kan man være, men ikke sur p¨å klubben av den grunn. De har jo sagt det de har visst.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det virker som om Komplett er en hund til å karre til seg restlager.
    Var tidligere på utkikk ettter receiver. Sjekket da bla. Harmon Kardon hos Hificenteret
    Prisene deres var sagt å ligge veldig lavt i forhold til andre butikker. Det var helt til Komplett fikk inn et restparti med en HK modell som de priset 2000 under prisen hos Hificenteret. En uke senere satt Hificenteret ned sin pris med tilsvarende og forbannet Komplett som drev med "ulovlig" parallell import.

Newcomer Orbitize sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg den stolte eier av en Denon 2807 Dette var visst den nest siste de hadde på lager hos HFK Trondheim. Jaja, bare å vente en uke, så kan jeg kjøpe høyttalere også..hehe

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fikk telefon fra HFK i dag, og det var tydeligvis samme mann som jeg hadde mailet med i forkant av kjøpet. Han beklaget at de hadde feilinformert, men de visste ikke at dette kom til å skje. Det var ganske riktig det faktum at en annen nettbutikk hadde fått tak i et parti som ble solgt rimeligere som gjorde at de valgte å senke prisen, som andre har antydet i tråden. Siden det var akkurat to uker fra jeg hentet receiveren til jeg sendte mailen min i går var jeg innenfor angrefristen og kunne sende i retur om jeg ønsket.

Om ikke Komplett hadde solgt denne til lavere pris ville 2807 ikke bli satt ned før om en god måned enda, og 2808 er et par måneder unna.

Siden jeg syntes det var veldig redelig av HFK å ringe for å oppklare dette sa jeg at jeg ikke ønsket å bruke angrefristen. Så nå vil de tilbakebetale prisdifferansen.

For min ville jeg godtatt forklaringen jeg fikk og vært fornøyd med bare den, pengene som blir tilbakebetalt er egentlig bare prikken over i`en for meg.

Så kundeforholdet mitt hos HFK fortsetter, og dette gjør at jeg vil sjekke nettbutikken deres en ekstra gang før jeg handler noe fra andre leverandører.

Ganske enkelt knallbra

Side 7 av 8 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •