Komplett.no selger Denon recivere. - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 8 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 160
    Newcomer espengundersen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av shakudu
    Lurer mest på om noen blir å endre mening om hvor "bra" denne receiveren er nå som den er blitt så billig
    Nå er den selfølgelig helt ræva:-)

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shakudu
    Lurer mest på om noen blir å endre mening om hvor "bra" denne receiveren er nå som den er blitt så billig
    Skal ikke forundre meg det nei...

Hadde vært greit om de har tatt inn flere produkter fra Denon også.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Skal ikke forundre meg det nei...

Hadde vært greit om de har tatt inn flere produkter fra Denon også.
    Prisforskjellen var jo større på den dyrere modellen Komplett hadde, lurer på om de blir enda større hvis komplett tar inn de største modellene.

Newcomer rodrik sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Farlig billig

Dette lukter det restlager av etter min mening, og jeg tror ikke at PB på de nye modellene vil være mulig.
    Prisene på KOmplett er nesten kunstig billig når man ser hva Denon koster rundt om i Europa (i Tyskland er det ofte høyere veil priser enn på HFK men med større mulighet for rabatt).
    Mest sannsynlig har Komplett kjøpt et restlager fra en stor aktør i tyskland (hovedlageret til Denon ligger i Hamburg) som ikke vil brenne inne når de nye modellene kommer.

Når det er sagt så er det morsomt for de som kjøper receiver hos komplett i disse dager, de gjør definitivt noen virkelig gode kjøp.

Vet litt om hva Hfk tjener på Denon (jobbet der for noen år siden) og skulle de solgt til disse prisene så ville de gitt dem bort og litt til. Dette er bortimot rundt innpris.

En annen ting er service, hvordan skal Komplett få deler, tviler på HFK er interessert i å selge deler til komplett.

Newcomer Orbitize sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lenge vurdert mellom H/K AVR 245 (5K) og Marantz SR4001(5.5K) til et par Klipsch RF52 (skal bli surround etterhvert), men nå burde jeg kanskje legge til 2307 og 2807 til denne vurderingslista. Hva tror dere? Har hørt at H/K er god match til Klipsch + at den har masse kraft, mens Marantz er mest musikalsk, og Denon den med flest tekniske finesser. Nå er det bare en ukes tid til jeg skal kjøpe stæsj....og jeg klarer bare ikke å bestemme meg....*sukk*. Forslag?

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rodrik
    Dette lukter det restlager av etter min mening, og jeg tror ikke at PB på de nye modellene vil være mulig.
    Prisene på KOmplett er nesten kunstig billig når man ser hva Denon koster rundt om i Europa (i Tyskland er det ofte høyere veil priser enn på HFK men med større mulighet for rabatt).
    Mest sannsynlig har Komplett kjøpt et restlager fra en stor aktør i tyskland (hovedlageret til Denon ligger i Hamburg) som ikke vil brenne inne når de nye modellene kommer.

Når det er sagt så er det morsomt for de som kjøper receiver hos komplett i disse dager, de gjør definitivt noen virkelig gode kjøp.

Vet litt om hva Hfk tjener på Denon (jobbet der for noen år siden) og skulle de solgt til disse prisene så ville de gitt dem bort og litt til. Dette er bortimot rundt innpris.
    Restlager er godt mulig. Men billigste nettpris i Tyskland jeg fant var ca 5200,-
    (det er ikke normalpris i Tyskland, men viser bare hvor billig det kan være)
    Dvs 3800,- billigere enn HFK.

Digital Home > DVD/Home Cinema > AV-Receiver

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er litt rart når et godt tilbud Norge fra en anerkjent nettbutikk på et anerkjent AV-produkt kan diskuteres på en slik måte at dette fremstår som en dårlig deal. :? Produktet er jo ikke endret og prisen er lavere, så hvorfor klage.

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Det er litt rart når et godt tilbud Norge fra en anerkjent nettbutikk på et anerkjent AV-produkt kan diskuteres på en slik måte at dette fremstår som en dårlig deal. :? Produktet er jo ikke endret og prisen er lavere, så hvorfor klage.
    Om det er meg du sikter til, så var dette bare for å vise ett eks. på innpris. (da en påsto at HFK sin innpris var over 7000kr på det aktuelle produktet) At Komplett i Norge selger for 1800 "dyrere" enn absolutt billigste nettbutikk i ett helt annet marked, med andre lønninger og lavere mva gjør meg ingenting.
    Det er helt naturlig. Synes det er genialt at Komplett kommer på banen med en veldig god pris. Tipper det var andre her du siktet til

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Om det skulle være et restlager gjør jo ikke det produktet dårligere.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av poppiuz
    ...Tipper det var andre her du siktet til
    Jepp.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Hmm... skal en tur til Munchen i slutten av september.. kunne det vært en ide å handle der?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av espengundersen
    Komplett er et internettbasert selskap uten særlig kompetanse og viten om produktene.
    Hfk er en butikk med ansatte med høy kompetanse og entusiasme om produktene.
    På hfk kan man rådføre seg, man kan prøvelytte. låne produktet hjem osv.( Var det noen som sa at service ikke koster?)
    Hvis man kjøper denon på nett og dette produktet har\ får feil eller deffekter hva da?
    På hfk får man hjelp på stedet,enten ved at ting blir utbedret der å da eller at man får låne med seg et tilsvarende produkt hjem.(for meg er det faktisk like viktig som 2-3000kr fra eller til)

For folk flest som kanskje ikke er sikkre på hva de skal kjøpe får man mao råd og vink i en hfk butikk. Service og sakkynndig hjelp betyr faktisk en del for folk flest,men dessverre det "koster" litt ekstra.
    Så for de av dere som dritter i god service,råd,hjelp og en hyggelig betjening,kjøp på nett. For oss andre, kjøp på hfk.:-)
    Høy og høy....

Jeg fikk beskjed om at 2807 var mer enn nok kraft for å drive 2x 604s3, centerhøyt og 2 stk bakhøyt...

kyndig og kyndig..

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brage
    Høy og høy....

Jeg fikk beskjed om at 2807 var mer enn nok kraft for å drive 2x 604s3, centerhøyt og 2 stk bakhøyt...

kyndig og kyndig..
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Active MF24 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høy og høy....

kyndig og kyndig..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det ble gitt et eksempel på pris i Tyskland, kan du ikke sammenligne prisen med en nettbutikk.. Sjekk prisen til Mediamarkt.. De omsetter for MANGE millioner mer en hfk gjør. Og likevell så selger de denon dyrere. Når det gjelder at klubben er en dyr butikk så er jo det litt komisk.. Da ser man kun det man vil se. Sjekk opp prisene på B&W i England i butikk i forhold til på klubben.. samme med Dali og NAd.

Når det gjelder at klubben annbefaler sine produkter er vell ikke det rart? Du går ikke inn i en volvo butikk og forventer å bli annbefalt en Ford?

Det er veldig bra at Det blir priskrig på produkter, men å gå helt bananas når en nettbutikk selger 14stk utgående Denon forsterkere billigere enn klubben så er klubben grisedyre. Vent til de er utgående på klubben og se hva de gjør med prisene da..

lettere irritert*

Newcomer espengundersen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Høy og høy....

kyndig og kyndig..
    ÅÅÅÅ var den ikke krafig nok til å drive 2 x 604s3? Har du prøvd med kun 1 da?

Fra spøk til alvor. 2807 er målt til 7 x 110w 8ohm, hvor mye den gir i 4 ohm husker jeg ikke, men det er en strømsterk amp. 604s3 har så vit jeg husker en følsomhet på 90db. Så dette burde jo funger til "normalt" bruk og lydnivå.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dreamphaze
    ...Vent til de er utgående på klubben og se hva de gjør med prisene da.
    Tipper de få de har da selges på såkalt ryddesalg, og med 350 kroner i rabatt...

Newcomer LiNK sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og nå har også HFK satt ned prisen til 7k. Restparti, begrenset antall, og kun sølv!

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker jo nesten som folk tviler på at den er så bra lenger nå som den koster litt mindre. Recieveren er SKITBRA, og her snakker jeg av erfaring og så kan dere titte litt på tester også. Tell hvor mange den har vunnet!

Og få denne til 6998 kr er et kupp. Rett og slett!

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, NÅ jeg jeg forbanna! HFK har altså redusert prisen med to lapper på 2807 knappe tre uker etter at jeg ble forsikret om at den ikke ikke skulle utfases eller selges med redusert pris i nærmeste framtid, og jeg måtte altså ha en god del is i magen om jeg skulle vente på dette. Ut fra mailen jeg fikk fra HFK fikk jeg inntrykk av at dette ikke ville skje før tidligst utpå høsten.

Og receiveren rekker altså ikke stå to uker i stua før prisen blir satt ned med to tusen. SÅ mye er servicen og kompentansen verdt der.

Når dette innlegget er postet skal jeg forfatte en mail - høflig sådan - hvor jeg takker for meg som kunde. Får være måte på å villede kundene sine.

EDIT: Her screenshot av mailen - håper jeg ikke var for krass...

http://farm2.static.flickr.com/1393/...e380244f_o.jpg

Side 6 av 8 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •