Komplett.no selger Denon recivere. - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 160
    Active MF24 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Denne tråden begynner å handle altfor mye om hva enkelte medlemmer her synes om HFK ! Ja da de tar seg betalt, hvorvidt man er villig til å betale ekstra for service,prøvelytting og diverse annet får være opp til hver enkel.
    Men vi kan vel alle være enig i at det er bra at HFK ikke er den eneste butikken som tilbyr Denon lenger.

En ting jeg derimot lurer på:

Sitat Opprinnelig postet av Sonus
    Skal banne på at HFK har kjøpt ett eks fra Komplett.no og holder på å spore hvor partiet kommer fra ved bruk av serienummeret. Den forhandleren som har solgt til komplett.no kommer nok til å få en lite hyggelig telefon fra Denon. Dette vet jeg at HFK har gjort flere ganger når det har dukket opp partier av Denon hos andre norske butikker. HFK beskytter markedet sitt med nebb og klør og har stortsett sine leverandører med på laget.

Hilsen tidligere ansatt på klubben
    Det skjønner jeg ikke helt. Har HFK eneretten på Denon i Norge ? Og i såfall
    gjør komplett.no noe ulovlig ved å selge disse produktene ?
    Eller er det bare sånt at HFK er den ofisielle distributøren av Denon i Norge og ikke liker parallelimport ?

Newcomer espengundersen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Sitat Opprinnelig postet av Ratata
    Har vel opplevd det stikk motsatte som du her forteller. Jeg kjøpte forsterker (Denon) hos HFK som streiket etter noen dagers bruk. Forsøkte å forlange ny (DOA) men de insisterte på retten til å utbedre feilen. Forsterkeren var på "service" i flere uker og jeg fikk den tilbake med samme feil. Durte inn igjen og forlangte ny, denne gangen gikk det igjen noen dager men da jeg omsider fikk den tilbake var den endelig brukbar.

Hjelp/servicenivået hos HFK er ikke noe jeg har bemerket som eksepsjonell (og verdt prisnivået), om enn heller som middelmådig hvor selgere bruker tynne salgsargumenter og virker tydelig gira på provisjon fremfor kundeservice. Sist jeg ble avfeid som "dott" forlot jeg sjappa med pengene trygt i lommeboka og handlet over nett istedet (ikke komplett.no i dette tilfellet...) Alltid litt moro å høre på argumentene på hvorfor man bør kjøpe dyre kabler, og hvorfor det er forskjell på vanlig signalkabel og signalkabel til subwoofer... Noen andre som husker revolusjonen til HFK med grønn penn som man tegnet rundt kanten på CD-platene? Og om jeg ikke husker feil solgte de og en tid en "balanseringer" til cd-plater...!? Nei, HFK får styre på uten meg ja...

Komplett.no har overrasket meg positivt mht. reklamasjon, har handlet en del derfra og fikk problemer med ett DVD-drev over 2 år ett kjøpsdato. Fulgt reklamasjonsprosedyren og sendte inn spilleren, noen få dager senere fikk jeg en utbetalingsblankett i posten og brev med forklaring på at produktet var utgått og fikk hele kjøpssummen refundert. Kanskje unødvendig å si men pengene var fort tilbake hos komplett.no
    Nå har det seg slik at selger har rett til 3 "forsøk" på å utbedre feil før du kan heve kjøpet.Tiper du fikk tilbud om å låne et tilsvarende produkt til lån mens dette ble utbedret? Selgere på hfk jobber ikke på provisjon.At det fokuseres på gode kabler på hfk skulle bare mangle da dette utgjør en stor forskjell på resultatet. At du blir avist som "dott" er lite profejsonelt.
    Reklamasjon gjelder i 5 år så at du fikk refundert et beløp etter 2år er ikke så rart.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Tja, jeg rekker å høre relativt mange kombinasjonr i løpet av et år. Fra billig, bilig til relativt dyrt. Det er vel noe av det denne hobbyen går ut på ;-)

Og hvorvidt de på eksempelvis HFK ha nok kunnskap om andre merker enn de de selger selv skal ikke jeg si noe om, men det kan hende de anbfaler deg et av sine enge produkter mot bedre vitende. Da kan det kanskje være greit at noen har prøvd to produkter sammen, og er du heldig kan du komme på dmo også.

Sersom jeg skal kjøpe et bestemt høyttalermerke vil jeg ikke binde meg til å kjøpe resten av anlegget der fordi jeg ikke får hørt andre komponenter sammen med mine høyttalere. Og om noe høres himmelsk ut på HFK kan det høres heller tamt ut hjemmehos meg, kan det ikke?
    Sammensetting av komponenter er helt avgjørende for et godt resultat. Det å kun kjøpe anbefalte produkter fra hist og pist, sette dette sammen å tro at da må det jo spille bra stemmer skjeldent.

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Seriøst Espengundersen.. medlem på forumet i snart tre år og i en tråd, på under en dag har du skrevet 10% av dine totale innlegg.. En smule paraniod mot netthandel og ser Denon på Komplett som en trussel kanskje?. Man må jo ha lov å tenke den tanken.

Active Sonus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MF24
    Det skjønner jeg ikke helt. Har HFK eneretten på Denon i Norge ? Og i såfall gjør komplett.no noe ulovlig ved å selge disse produktene ?
    Eller er det bare sånt at HFK er den ofisielle distributøren av Denon i Norge og ikke liker parallelimport ?
    Komplett gjør ingenting ulovlig. Parallell import er fullt lovlig, men forhandleren som har solgt disse receiverne til komplett.no har brutt forhandler avtalen de har signert med Denon. Denne sier nemlig noe om at forhandleren ikke kan videreselge sine produkter til "profesjonelle aktører" slik som andre butikker i andre markeder. Dette bruker så HFK for å stoppe den lovlige parallellimporten. Denon kan nemlig spore hvor produktene er solgt i henhold til serienummeret som står på apparatet. Jeg vet at på begynnelsen av 2000-tallet var det en tysk forhandler som ble tatt på dette. Han hadde solgt til avhifi.no eller noe slikt. Mener å huske at han tapte retten til å selge Denon.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å gå tilbake på topic?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av espengundersen
    Sammensetting av komponenter er helt avgjørende for et godt resultat. Det å kun kjøpe anbefalte produkter fra hist og pist, sette dette sammen å tro at da må det jo spille bra stemmer skjeldent.
    Er det større sjanse for at det skjer i en butikk? Det er det det handler om.

Jeg er i den situasjonen at jeg mpå bestille over nett dersom jeg ikke vil handle på Elkjøp eller Expert, og da handler jeg gjerne der det er billigst.

Og om jeg stoler mer på "massene" her på forumet enn en som skal selge meg noe, og har betalt for det, ingen tvil. Det finnes kanskje selgere der ute som har oversikt over andre merkerog deres egenskaper, men den selgeren har ikke jeg møtt enda.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Hva med å gå tilbake på topic?
    Skal prøve.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer An-Ro sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper det ikke tar lang tid før HFK har tilbud på 2807 selv siden det er en utgående modell. Skulle helder ikke forundre meg om stuntet til komplett blir ganske kortvarig slik om Sonus sier.

Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det jo slik at det er enda en aktør i Norge som selger Denon-produkter: netonnet.no. De har gjort det i godt over et år nå uten at Hifiklubben har klart å stoppe det (om de har prøvd vet jeg ingenting om...).

De kjører imidlertid de samme prisene som Hifiklubben så det er ikke noe å spare på å handle derfra med mindre de er enklere å overtale til å gi rabatt eller evt. være int. i å gi et powerbuytilbud.

Link: NetOnNet*- Europas første hjemelektronikkbutikk på nettet...

Newcomer rodrik sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Moppen
    Avansen hos HFK variere mye på forskjellige vare typer.
    Har selv mange tilfeller bare stått og siklet og prate litt om et produkt fått avslag før jeg har en gang vist instresse for kjøp.
    Får meg virker det som høytallere er vrient mens forsterkere og kabler er det mye og gå på.
    Du har rett i at det er mest avanse på kabler og stæsj, men elektronikk er definitivt lavest, høyttalere er mye bedre butikk enn forsterkere og spesielt dvd-spillere. I tillegg er det høyere feilprosent på elektronikk (høyttalere har veldig få feil).
    Har jobbet i bransjen tidligere og noe som er interessant er hvordan importørene opererer, opplevde stadig at enkelte "konkurrenter" opererte med lavere ut-priser enn hva vi betalte inn. Da kan man begynne å spørre seg hva inn-prisen til importørene er.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av poppiuz
    Seriøst Espengundersen.. medlem på forumet i snart tre år og i en tråd, på under en dag har du skrevet 10% av dine totale innlegg.. En smule paraniod mot netthandel og ser Denon på Komplett som en trussel kanskje?. Man må jo ha lov å tenke den tanken.
    Jeg må jo få skrive på et tema som engasjerer meg.Trussel hvofor det?
    Avforum er for å diskutere og utveksle meninger.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Muffinman
    Etter grundige undersøkelser kjøper jeg 2807 fra HFK for ca. 9 lakser. Uka etter kommer nyheten om at 2808 er på vei. Og nok ei uke etter dukker 2807 opp på Komplett to laken billigere.

Grrr.....
    Som i andre butikker, burde det være mulig for deg å få pengene dine tilbake fra HFK hvis du ikke har mottatt receiveren. Ikke sikkert at det går men det er verdt å prøve. Den receiveren du har betalt for kan selges til en annen kunde uten tap for dem.

Spør de hvorfor så kan du si at du har bestemt deg å kjøpe en annen merke for eks ...

Når det gjelder Komplett så tror jeg vel at det hadde vært veldig sunt med en del konkurranse for HFK. Men at de klarer å selge HFK produktene veldig lenge er jeg ikke sikker på ...

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min har nok stått i stua et par uker nå så det er nok ikke muligheter for retur. Får vel skrive dette kjøpet på kontoen "uheldige omstendigheter".

Når det er sagt er jeg strålende fornøyd med receiveren. Til 7.000 må dette være Norges beste receiverkjøp.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisene til HFK har da ikke vært dårlige, siden Denon er vel et av de mestselgende reciver merkene i norge. komplett sine priser er jo sinnsyke med tanke på anmeldelser av disse produktene, hvor de ofte slår knock out på konkurenter med HFK sine priser.

HFK må jo også tenke økonomisk for å drive slik de driver, gode butikker for det meste, med lyttemuligheter. Prøv det på komplett.no.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    han høye mørke
    Hmmmmm.... Ikke rart du liker HFK

At HFK utskiller seg positivt innenfor service, får være opp til den enkelte å vurdere.Selv synes jeg den er svært varierende. Ikke noe jeg betaler 2- 3000 kr ekstra for ihvertfall. Men å hevde at Komplett ikke har viten eller kompetanse om produktene de fører,er vel litt drøyt. Hvor har du det fra?

Uansett positivt at HFK får konkurranse prismessig. Det kommer oss forbrukere til gode.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kladdn

At HFK utskiller seg positivt innenfor service, får være opp til den enkelte å vurdere.Selv synes jeg den er svært varierende. Ikke noe jeg betaler 2- 3000 kr ekstra for ihvertfall. Men å hevde at Komplett ikke har viten eller kompetanse om produktene de fører,er vel litt drøyt. Hvor har du det fra?

Uansett positivt at HFK får konkurranse prismessig. Det kommer oss forbrukere til gode.
    Butikker/ nettbutikker som selger alt fra a-å har skjeldent dybde kompentanse på produktene. Mulig komplett er et unntak,men jeg tviler.

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Butikker/ nettbutikker som selger alt fra a-å har skjeldent dybde kompentanse på produktene. Mulig komplett er et unntak,men jeg tviler.
    Jeg vil tro de har en eller flere produktansvarlige for lyd/bilde produktene deres...

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer mest på om noen blir å endre mening om hvor "bra" denne receiveren er nå som den er blitt så billig

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kladdn

Nei, jeg spiller IKKE på det rosa laget:-)

Side 5 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •