Komplett.no selger Denon recivere. - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 160
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    "Hva med Harman/Kardon da?" "Nei, jeg vil nok heller anbefale NAD"

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit: sorry, dårlig detektivarbeid av meg.

Newcomer espengundersen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KydeX
    Prøvelytte og låne produktet med hjem er jeg enig i er en grei ting, og at det koster penger å ha butikk er vi vel alle enige i. Derimot, når det gjelder å rådføre seg så støtter jeg meg faktisk mer til ekspertene her på avforum enn jeg gjør på de i butikken. Jeg klarer meget godt å gjøre meg opp en mening om hva slags utstyr jeg skal ha gjennom tester på nettet og erfaringer fra folk her på forumet. Jeg "driter" i god service osv. som du sier og kjøper på nett. Jeg får som jeg sa like god hjelp her, og da kjøper jeg gjerne på nettet og spare
    Mao du kjøper kun det andre mener er bra og ikke det du selv opplever som bra?

Det blir litt som å si at 1.0000000000000 fluer ikke kan ta feil, bæsj er godt.:-)

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av espengundersen
    Mao du kjøper kun det andre mener er bra og ikke det du selv opplever som bra?

Det blir litt som å si at 1.0000000000000 fluer ikke kan ta feil, bæsj er godt.:-)
    Vel, har du prøvd bæsj kanskje? Kanskje det er godt :-D

Men fra spøk til revolver, jeg har kjøpt en del forskjellige ting på nettet (som jeg sa i forrige post), og jeg har enda ikke blitt misfornøyd med noe jeg har kjøpt.

Det er klart at dersom jeg hadde gått og lyttet på masse forskjellig oppsett så hadde jeg sannsynligvis endt opp med noe annet, men jeg løper ikke akkurat rundt og hører etter at jeg har kjøpt for å finne ut om jeg gjorde et dårlig kjøp. Så lenge jeg er fornøyd så er det vel greit, bæsj eller ikke bæsj

Newcomer Gøffo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De som jobber på Hifi klubben får ca 30-35% avslag på denon produkter. Dette vet jeg da noen jeg kjenner fikk dette tilbudet via en kompis.

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det er for tidlig til å si at dette er permanent eller kun et resteparti av utgående produkter. Til og med Hifiklubben reduserer prisen nå en modell er utgående!
    Synes forøvrig det er helt greit med faste priser. Kundene får selv vurdere om pris/kvalitet står i forhold.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Tror du skal få problemer med å få ansatte på HFK til å anbefale noe annet enn det de selger også.

Hvor objektive er de?
    Det har du selfølgelig rett i, men de kan i allefall annbefale flere produkter. Thule,nad,denon osv i forskjellige modeller og du har muligheten til å finne den "riktige" høyttaleren til den ampen du ønsker. Ingen privatpersoner på forumet har den muligheten. Så her blir det litt feil å sammenligne.

Active KydeX sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RS
    Tror det er for tidlig til å si at dette er permanent eller kun et resteparti av utgående produkter. Til og med Hifiklubben reduserer prisen nå en modell er utgående!
    Synes forøvrig det er helt greit med faste priser. Kundene får selv vurdere om pris/kvalitet står i forhold.
    Faste priser er greit, men de kunne sikkert vært lavere dersom det ikke var monopol på merket i norge.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gøffo
    De som jobber på Hifi klubben får ca 30-35% avslag på denon produkter. Dette vet jeg da noen jeg kjenner fikk dette tilbudet via en kompis.
    Du må ikke tro på alt du hører :-)

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=

Men fra spøk til revolver, jeg har kjøpt en del forskjellige ting på nettet (som jeg sa i forrige post), og jeg har enda ikke blitt misfornøyd med noe jeg har kjøpt.

Det er klart at dersom jeg hadde gått og lyttet på masse forskjellig oppsett så hadde jeg sannsynligvis endt opp med noe annet, men jeg løper ikke akkurat rundt og hører etter at jeg har kjøpt for å finne ut om jeg gjorde et dårlig kjøp. Så lenge jeg er fornøyd så er det vel greit, bæsj eller ikke bæsj [/QUOTE]

Ren flaks......:-)

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KydeX
    Vel, har du prøvd bæsj kanskje? Kanskje det er godt :-D

Det er klart at dersom jeg hadde gått og lyttet på masse forskjellig oppsett så hadde jeg sannsynligvis endt opp med noe annet, men jeg løper ikke akkurat rundt og hører etter at jeg har kjøpt for å finne ut om jeg gjorde et dårlig kjøp. Så lenge jeg er fornøyd så er det vel greit, bæsj eller ikke bæsj
    Ren flaks...:-)

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av poppiuz
    Vel i slike tilfeller tror jeg at jeg ville tatt en telefon/mail/forum. Ikke koblet ned prosjektoren, tv eller en 20kg tung reciver som allerede var delvis oppe å gå, for å ta den med i butikken igjen. Normale folk gjør ikke det, eller har tid til sånt. Men her tipper jeg vi har en repr. for Hifi klubben Fr.stad gitt

Folk får handle der de føler seg hjemme, men påstanden over her renner for meg ut i sanden.
    Normale folk er ikke "nerder" slik som oss og vet ikke at det finnes forumer ala dette. De fleste som kjøper kino er vanlige folk med lite eller ingen kompetanse på av, derfor er de avhengig av hjelp av leverandøren. Det å ringe hjelper som regel heller ikke da de ikke skjønner hva en prøver å si.

Repr fra hfk... repratør?? svaret er i så tilfelle nei.:-)

Newcomer suprmann sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Normale folk er ikke "nerder" slik som oss og vet ikke at det finnes forumer ala dette. De fleste som kjøper kino er vanlige folk med lite eller ingen kompetanse på av, derfor er de avhengig av hjelp av leverandøren. Det å ringe hjelper som regel heller ikke da de ikke skjønner hva en prøver å si.
    Det er vel nettopp det som er så fint med et åpent marked? Hvis man vil betale for ekstra service og veiledning, så kan man gjøre det hos HFK. Om man derimot stoler på andres omtale og har en viss kompetanse selv, så er det fint med billigere alternativer.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av suprmann
    Det er vel nettopp det som er så fint med et åpent marked? Hvis man vil betale for ekstra service og veiledning, så kan man gjøre det hos HFK. Om man derimot stoler på andres omtale og har en viss kompetanse selv, så er det fint med billigere alternativer.
    Det var vel det jeg skrev innledningsvis, de som verdsetter service og muligheten til å heller stole på sine egne ører en hva andre mener bør handle hfk.

De som vet hva de skal ha eller de som tror de vet, kan handle på nett.

Active Sonus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal banne på at HFK har kjøpt ett eks fra Komplett.no og holder på å spore hvor partiet kommer fra ved bruk av serienummeret. Den forhandleren som har solgt til komplett.no kommer nok til å få en lite hyggelig telefon fra Denon. Dette vet jeg at HFK har gjort flere ganger når det har dukket opp partier av Denon hos andre norske butikker. HFK beskytter markedet sitt med nebb og klør og har stortsett sine leverandører med på laget.

Hilsen tidligere ansatt på klubben

Newcomer royrov sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har noen peiling på når 2808 kommer ? har planlagt å kjøpe 2807 rundt den 20. august.. men om 2808 er like om hjørnet, så må man revurdere..

Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Komplett er et internettbasert selskap uten særlig kompetanse og viten om produktene.
    Hfk er en butikk med ansatte med høy kompetanse og entusiasme om produktene.
    På hfk kan man rådføre seg, man kan prøvelytte. låne produktet hjem osv.( Var det noen som sa at service ikke koster?)
    Hvis man kjøper denon på nett og dette produktet har\ får feil eller deffekter hva da?
    På hfk får man hjelp på stedet,enten ved at ting blir utbedret der å da eller at man får låne med seg et tilsvarende produkt hjem.(for meg er det faktisk like viktig som 2-3000kr fra eller til)

For folk flest som kanskje ikke er sikkre på hva de skal kjøpe får man mao råd og vink i en hfk butikk. Service og sakkynndig hjelp betyr faktisk en del for folk flest,men dessverre det "koster" litt ekstra.
    Så for de av dere som dritter i god service,råd,hjelp og en hyggelig betjening,kjøp på nett. For oss andre, kjøp på hfk.:-)
    Har vel opplevd det stikk motsatte som du her forteller. Jeg kjøpte forsterker (Denon) hos HFK som streiket etter noen dagers bruk. Forsøkte å forlange ny (DOA) men de insisterte på retten til å utbedre feilen. Forsterkeren var på "service" i flere uker og jeg fikk den tilbake med samme feil. Durte inn igjen og forlangte ny, denne gangen gikk det igjen noen dager men da jeg omsider fikk den tilbake var den endelig brukbar.

Hjelp/servicenivået hos HFK er ikke noe jeg har bemerket som eksepsjonell (og verdt prisnivået), om enn heller som middelmådig hvor selgere bruker tynne salgsargumenter og virker tydelig gira på provisjon fremfor kundeservice. Sist jeg ble avfeid som "dott" forlot jeg sjappa med pengene trygt i lommeboka og handlet over nett istedet (ikke komplett.no i dette tilfellet...) Alltid litt moro å høre på argumentene på hvorfor man bør kjøpe dyre kabler, og hvorfor det er forskjell på vanlig signalkabel og signalkabel til subwoofer... Noen andre som husker revolusjonen til HFK med grønn penn som man tegnet rundt kanten på CD-platene? Og om jeg ikke husker feil solgte de og en tid en "balanseringer" til cd-plater...!? Nei, HFK får styre på uten meg ja...

Komplett.no har overrasket meg positivt mht. reklamasjon, har handlet en del derfra og fikk problemer med ett DVD-drev over 2 år ett kjøpsdato. Fulgt reklamasjonsprosedyren og sendte inn spilleren, noen få dager senere fikk jeg en utbetalingsblankett i posten og brev med forklaring på at produktet var utgått og fikk hele kjøpssummen refundert. Kanskje unødvendig å si men pengene var fort tilbake hos komplett.no

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har du selfølgelig rett i, men de kan i allefall annbefale flere produkter. Thule,nad,denon osv i forskjellige modeller og du har muligheten til å finne den "riktige" høyttaleren til den ampen du ønsker. Ingen privatpersoner på forumet har den muligheten. Så her blir det litt feil å sammenligne.
    Tja, jeg rekker å høre relativt mange kombinasjonr i løpet av et år. Fra billig, bilig til relativt dyrt. Det er vel noe av det denne hobbyen går ut på ;-)

Og hvorvidt de på eksempelvis HFK ha nok kunnskap om andre merker enn de de selger selv skal ikke jeg si noe om, men det kan hende de anbfaler deg et av sine enge produkter mot bedre vitende. Da kan det kanskje være greit at noen har prøvd to produkter sammen, og er du heldig kan du komme på dmo også.

Sersom jeg skal kjøpe et bestemt høyttalermerke vil jeg ikke binde meg til å kjøpe resten av anlegget der fordi jeg ikke får hørt andre komponenter sammen med mine høyttalere. Og om noe høres himmelsk ut på HFK kan det høres heller tamt ut hjemmehos meg, kan det ikke?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer royrov sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg kjøpte en denon dvd-spiller på HFK nettbutikk.. når den var ca 10 måneder, så døde den. Gikk da på HFK Trondheim med den, 10 minutter etter var jeg ute av døra igjen, med ny dvd-spiller (som var av nyere versjon).

Intermediate tazzat sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Repararer HFK selv denon?
    Di sender vel bare produktet samme plass du sender det om du har kjøpt det på komplett.
    Legger bare inn en feilmelding hos servispartner så sender di en frakt lapp til deg,eneste minuset er at du må stå for eske selv.
    Behanslings tiden skal ikke være lenger om du er HFK kunde eller komplett kunde.

Men selvølgelig har det sine fordele å ha en fysisk butikk å gå til,men du betaler og for det noe jeg for min del ikke gjør.

Side 4 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •