Bose Lifestyle NY modell NÅR?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 51
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bose Lifestyle NY modell NÅR?

Noen som har noe info om det kommende Bose Lifestyle?
    Var innom Expert i går og ekspeditøren fortalte om kommende ny model av Lifestyle. (Ser også et bergensfirma på nettet som reklamerer med tilbud på Lifestyle, da det snart kommer ny modell...)
    Noen som har facts rundt dette; Når kjem det og hva det nye vil inneholde?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis de har reklamert med et tilbud så er ikke det noe ekstra godt tilbud, men noe Bose har arrangert og som du kan få hos alle som selger deres produkter.
    Jeg har desverre ingen datoer her på når de kommer, men versjoner med HDMI og slikt er like rundt hjørnet... Prisene har sunket noe på Lifestyle-serien og hvis jeg ikke husker feil så er det vel enda 4.000 kr. i avslag hvis man leverer inn et gammelt anlegg.

Beklager sent svar.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så Bose Lifestyle på IFA messen i Berlin i helgen. Kikket raskt over modellene, men så vidt jeg kunne se var det ingen tegn til nye modeller der.

Det betyr selvsagt ikke at ikke Bose har noe på gang, men andre produsenter var svært flinke til å vise frem prototyper og produkter som var på vei ut til markedet.

Tilbud på Lifestile trenger ikke bety noe som helst. Det skjer av og til, men riktig nok ikke til "dumping-priser" om det er det du har sett. Sjekk om produktene selges billig i USA nå også. Det pleier å være en indikasjon på at noe kan være på gang, men det er lite sannsynlig at slike tilbud kommer før det nye produktet er lansert. (Lifestyle 48 retailes for 4000$, men går vanligvis for 3000$ hos de aller billigste nettbutikkene).

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres moro ut med en slik messe, men dette var ille. Ikkenoe nytt i kikkerten, altså.
    Jeg har forsøkt å kjøpe fra USA (...legge inn bud på Ebay; ca $3200), men firmaene som svarer meg, vil ikke eksportere.
    (Jeg undrer jo også litt mht 110V/60Hz og regionkode I for DVD,en.)
    Jeg venter vel nå på at et brukt/demo-anlegg skal falle ned i hodet på meg.
    Det var en på Etterstad som hadde et 2004-modell-anlegg for 25000,- forrige helg. (Finn.no) Men det var solgt da jeg ringte.
    Og det i Bergen var feil farge. Jeg må ha hvitt. Det skal jo være "usynlig".

På den annen side har jo ikke anleggene Hdmi, og det var dette nye som nå kanskje ikke kommer ennå;-)
    Vanskelig å være voksen. Nærmest umulig.

Newcomer Anders_O sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bose kommer ikke med noen store Lifestyle nyheter med det første. Den store nyheten at prisene sakte men sikkert skal nærme seg prisene i USA, nettop for å forhindre at folk kjøper fra USA. Lifestyle 48 skal bl.a. ned med flere tusen ganske snart.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bose Lifestyle produktene har ikke HDMI-grensesnitt. Utrolig skivebom i den prisklassen. I hvilken som helst prisklasse faktisk...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ojojo, det hadde jaggu vært ok! Forferdelig arrogant og en total mangel på respekt ovenfor kundemassen å ha priser over dobbelt jfr et annet land. (USA).
    Hvor lite opplyst tror de vi er? "Fint ska´r det værra, selv om halve rævva henger uttafor"-er vel et berettiget tanke når vi ser en Bose-medarbeider med litt for fin bil, eller en Rolexklokke på armen:-)
    Å selge et 24000.-kroners anlegg uten HDMI for 50000,- hører ingen steds hjemme!

Men når skjer denne pristilnærmingen, mon tro...

Newcomer Anders_O sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal det sies at Bose sine medarbeidere i Norge er alt annet enn arrogante, og de har til tider vært ganske fortvilet over situasjonen. Dette har vært en bevisst politikk fra Bose sentralt. Bose har nå bestemt seg for å få prisene ned mot USA nivå over hele Europa, og selv om vi med vår vanvittige moms og spesielle garantilover aldri kommer helt ned på samme pris, så blir det nå mere fornuftige forskjeller.

Prisene skal gradvis settes ned, og den neste nedsettelsen fikk jeg forståelse av at skulle skje nå i oktober. Alle LS systemene skal vel etterhvert også leveres med en HD videoprosessor.

Jeg tror nok også at når prisene på dagens anlegg har gått tilstrekkelig ned, kommer det en ny serie toppmodeller som vil legge seg i pris der LS-48 ligger idag.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom i den nye Bose Consept Store butikken i rådhuspassasjen. Knall service! (Oslo)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min erfaring med Bose er at de som har stått på standen på Hifimesse yter svært god service og faktisk gir deg som lytter noe ut av seansen. Andre aktører er litt mer laidback.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke rart de gir god service med sin hinside´ avanse og en visshet om at anleggene skal ned i pris rundt neste hjørne!
    Jeg mener ikke at kundebehandlerne oppfører seg arrogant, men at systemet "BOSE" viser en arroganse ovenfor evt kunder, en idé av at kundene er både dumme, ikke har internet og har altfor mye penger.
    Og at de nå skal sette ned prisene er strålende. Men en dyd av nødvendighet.

Jeg skal nemlig ha meg et slikt anlegg, bare prisene går ned!
    Og det gjør de nå snart!!! Hopla!!!

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Bose Lifestyle produktene har ikke HDMI-grensesnitt. Utrolig skivebom i den prisklassen. I hvilken som helst prisklasse faktisk...
    Enig, det er helt latterlig. De solgte også inntil nylig (og selger kanskje fremdeles?) produkter der S-video er beste videostandard. Åpenbart navnet som selger, i større grad enn kvaliteten.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hvor har dere infoen om kommende HDMI og nedsettelse av overpris fra, mon tro???

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og nå har jo prisene gått ned!!! Om ikke mye, så en del...
    Hjertelig takk for dette tips!!!
    Går de ned mer om litt, eller kommer HDMI-modellen nå??
    Hmmm.
    Jeg bruker ikke å sitte på gjerdet å vente, pleier å dundre til og angre etterpå. Men her irriteres jeg vanvittig over prisforskjellen jfr USA.
    Musikkinstrumenter og annet pleier ikke overstige 10-gangen i forhold til Dollars.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har det altså kommet; BOSE Lifestyle V20 og V30. (hhv.1999 og 2999 US Dollars)

(Men Bose selv har ennå ikke informert om dette anlegget på sin hjemmeside. Og det vil vel koste 50´ og 60000,-. kjenner jeg BOSE rett...)
    Men suverent og på tide at det har kommet en HDMi-modell:-D

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lifestyle V30, V20 systems - New from Bose

Men: Finner ikke ut om mediaboksen dekoder HD-lyd. Ser HDMI versjonen er 1.2a og ikke 1.3

Newcomer KristianP sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Lifestyle V30, V20 systems - New from Bose

Men: Finner ikke ut om mediaboksen dekoder HD-lyd. Ser HDMI versjonen er 1.2a og ikke 1.3

Hvordan ser du at det er 1.2a?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1.2 eller 1.3.....spiller det egentlig noe som helst rolle på et slikt system?

Newcomer KristianP sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    1.2 eller 1.3.....spiller det egentlig noe som helst rolle på et slikt system?
    truehd lyd? har 1.2a CEC?
    Samt enda flere farger uten at jeg vet hvor viktig dette er...

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KristianP
    truehd lyd? har 1.2a CEC?
    Samt enda flere farger uten at jeg vet hvor viktig dette er...
    Disse boksene retter seg vel mot et marked som ikke bryr seg nevneverdig om DeepColour eller TrueHD. Siden de ikke nevner noe om slik dekoding, er det vel ganske tvilsomt at den dekoder noen av de nye formatene uansett.

Ang. HDMI 1.3 blir det diskutert en del i denne tråden:

http://avforum.no/forum/generell-vid...dmi-1-3-a.html

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •