Bose Lifestyle NY modell NÅR? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 51
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har en Projectiondesign One Mk II-prosjektor. (http://www.projectiondesign.com/Default.asp?CatID=1179), og denne har dvi-inngang. Vil dette da funke med den nye BOSE-modellen? Etter som jeg har forstått finnes det gode DVI-HDMI-overganger.

Om det er 1.2 eller 1.3 har jeg ingen formening om;-)

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det vil den.

Intermediate MAXcpu sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg har misforstått noe her, men de nye versjonene er altså LS V30 og V20? For med et kjapt søk på Ebay etter LS 48 IV dukker det opp en modell med det gamle designet, men med HDMI?

Prisene i Norge er uansett helt på trynet, så systemet må importeres selv. Er imidlertid litt skeptisk til 110/220V omformer, samt sone. Kan noen gi noe godt svar på dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lifestyle IV er som det var før, men det følger med en ekstra boks som heter VS-2; som har en del utganger/innganger bl.a. HDMI. Vet ikke hvordan dette funker. Høres litt Reodor-aktig ut.

NED MED BOSEPRISENE!!! KILL SNOBBERIET!!! VI ER IKKE SÅ DUMME SOM DE TROR...

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svenne
    NED MED BOSEPRISENE!!! KILL SNOBBERIET!!! VI ER IKKE SÅ DUMME SOM DE TROR...
    Problemet er at enkelte av Bose-kundene er "snobber" i ordets rette forstand (inget negativt ment, jeg kan være litt snobb selv). Det er tydligvis den kundegruppen Bose ønsker å nå med prisene deres. Folk med romslig økonomi, som ikke bryr seg spesielt om lyd og har en kone som er husets egen interiørsjef. Selv i USA går Bose Lifestyle for å være overpriset, og der prisen halvparten av her.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ble nok grepet av digresjonsspøkelset der. Enhver kan være litt snobbet i blandt. Og her er jeg vel i tillegg min egen interiørarkitekt; jeg ønsker et nærmest usynlig anlegg som låter ok.
    Men de nye V30-anleggene finner jeg særs lite info om. Det er uten harddisk, etter som jeg har forstått...

Det åpner en ny Bose-sjappe i sandvika Storsenter 17. oktober. I Budstikka er det annonser hvor Bose reklamerer med gode åpningstilbud. Gudene vet om Bosenissen står der med americanske priser i sekken sin...

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har gode svar på dette med strøm og DVD-sone? Skjønner at jeg må bruke en omformer, men spørsmålet er jo da hvor tilgjengelig en passende omformer er, og hva man må regne med å betale for denne. Videre regner jeg med at spilleren kan gjøres sonefri, men hvor finner man mer informasjon om dette, og når kan det forventes en slik løsning til de nye modellene?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Omformer er vel en smal sak hvis man ønsker å bruke en ekstern boks. Bare å passe på at omformeren greier nok watt. (Kanskje Clas Ohlson har noe slikt)
    Men soneproblemtikken er kanskje verre?

En annen sak er jo at den kloke Anders_O fortalte at Bose-prisene skulle ned; og sannelig, etter noen dager gikk jo Lifestyleprisene ned!!! Anders_O er synsk
    Ikke så mye ned, men noe.
    Og rett etter dette igjen, kom de foreløpig halvhemmelige V-20 og V30 anleggene.
    Det er jo mulig disse presser fjompeprisene på LS 48 osv. enda mer ned.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De nye V20/V30 har ikke dvd eller harddisk, men mer som en vanlig reciver.
    Bose har satt ned prisene på Lifestyle modellene nå ja, husker i farten at LS 48 koster nå 44.000kr inkl. den HDMI tilkoblingen og LS Roomate. Dvs. de har senket prisen med 6000kr og gir med utstyr til 2000 + 5000 kr, så det lover jo bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss og bevares; HDMI og ingen dvd-spiller...?

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trodde først V30/20 hadde CD/DVD, men da kan jeg jo like så godt gå for en LS 48 IV. Allikevel, er det "skikkelig" HDMI på denne enheten? Som andre har påpekt så kan det virke litt "jalla" med en slik ekstern boks.. Det blir iallefall lettere å skjule kabler i det minste!

LS 48 koster 43995 hos OHC, men mon tro om den er III eller IV, jeg får ta en telefon når det begynner å haste!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg ikke testen den tilkoblingsboksen selv, men jeg fikk den demostrert.
    Den hadde 3 sett med innganger, hvorav ene er fra selve LS'en. Og et sett med utganger til tv osv.
    Så to HDMI inn og en ut ja. Aner ikke hvilken versjon, men spiller vel ikke så mye rolle. Alt kontrollerer man via RF kontrollen, som også kan styre tven osv. ved at selve LS'en tar imot RF-signal og sender videre IR til tven osv

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men blir det slik at HDMI,en på jallaboksen konverterer fra analog til HDMI...
    Slik at det egentlig er bare tull..?
    Hvordan koples boksen til LS 48?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, boksen oppskalerer til 1080p. Husker ikke helt ledningene den kobles til med, er vel komponent ut fra LSen inn i den pluss styreledning og strøm.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det er altså ikke slik at den først konverterer fra analog til digital....?
    Slik at det egentlig er bare juks?
    (Siden ikke LS 48,en har digi out/hdmi i utgangspunktet)

Newcomer fmorris sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

slettet

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var også i Sandvika Storsenter. Men de hadde bare tilbudet i sort utgave. Jeg må ha hvitt. Det skal være i min nye kjellerstue og så usynlig som mulig.

Og jeg synes fremdeles det murrer litt; På Elkjøp hadde de en plakat hvor det stod "BOSE LS-48 kr. 50000,-."
    Men anlegget koster ikke lenger!!!! Det koster 44000,- med et par bokser ekstra!
    Er det BOSE som påtvang dem en slik plakat slik at folk skulle gå tilbake BOSE-butikken og kjøpe der?

Men tilbudet i Bose-butikken var som sagt dessverre kun i "svart"-som Bose kaller modellen i sin brosjyre.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har fått Bose v30

Tenkte jeg bare skulle informere om at jeg har fått v30 fra usa nå, det kommer med 110-230 volt! Helt konge. Men har for sikkerhetsskyld levert det til sentrum tv service i oslo. De gjør amerikanske annlegg om til norsk standard. Tar du med kviteringen beholder du bose sin 1 års garanti fra usa.
    Gleder meg som en unge til å få det montert. Kostet 3000 dollar. Fikk det sendt med jetcarrier.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

regnestykket

Sv: Bose V30

--------------------------------------------------------------------------------

Ja, modellen kom med dual voltage. Men du må skaffe kablene selv. Men det beste er som jeg gjordet, tok kontakt med centrum tv service i trondheimsveien. De er boses offesielle service center i norge. De tok 1800 for å gjøre alt om til norsk standard. Bildesignal, radio frekvenser osv. De gjordet det på en dag for meg. Og da beholder du 1 års garanti fra usa. Jeg bestilte alt fra amazon.com, men det kommer rett fra bose corp. De sender ikke til norge, men brukte jetcarrier. Gjennom de betalte jeg ca 1000kr i frakt og 25% moms. De brukte en uke på å sende det til meg.

Regnestykket ble omtrent:

Bose v30 3000$
    Frakt 1000 kr
    Moms 5000kr
    Omgjøring til norsk standard 1800kr

Vet jo ikke enda hva det kommer til å koste i norge, men regner med jeg sparte rundt 20000,-

Anbefaler dette på det sterkeste.

Bare spørr hvis det skulle være noe mer.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

frakt til Norge

Hvordan gjorde du med frakt til Norge, du bestilte alt fra amazon.com, men de leverer ikke til Norge. Ordet de med Jetcarrier?

mvh Normann

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •