Audio forhandlere i Oslo

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Audio forhandlere i Oslo

Hei.

Jeg sitter og ser etter nytt stereoanlegg inklusive alt.
    Bor i Kristiansand og her har vi ikke all verdens av butikker. Skal til Oslo i helgen og håpte på å få besøkt de bedre butikkene der borte. Hvilke butikker anbefales? Dem må være i sentrum da det gjør det mye lettere for meg.

Skriv gjerne adresser til de forskjellige så skal jeg klare finne dem på kartet

Har hørt 683 på thule på hifiklubben i Grimstad, men da var det dårlig satt opp med tanke på plassering (inntil en vegg i butikken). Så jeg kunne gjerne tenke meg å få hørt dette i skikkelig rom.

Edit: Jeg hører på rock og metal om det er noen hjelp for hvilke butikker som er å anbefale.

På forhånd takk for hjelpen.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg reklamerer ikke umiddelbart for hifiklubben hvor nesten alle kjøber utstyret sitt, så ja, skeptisk.
    Gå du hellere inn til Tor på Lyric hifi og be om å få høre ProAc med Creek eller noe i den stil.
    Husk dog at rommet han har er veldig stort, så det vil spille mye bedre hjemme hos dig selv.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lyric
    oslohificenter
    norskaudioteknikk
    stereofil
    hifisenterkjeden
    hifiklubben
    og en del til , altså mye å velge i.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for hjelpen, da sjekker jeg ut de butikkene.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    stereolab og kontrapunkt og da;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg rakk innom Lyric, Stereofil og hifiklubben.

På Lyric skulle han til å stenge da jeg kom, hadde visst jobba 25t i strekk Men jeg fikk likevel lov til å inn og høre. Hørte på Creek sammen med proac høytalere. Dette systemet lå vel til 40K eller noe slikt, men skulle få det til 30. Lyden var flott og behagelig, men bassen var litt vel "boomete". Da jeg var ferdig med å lytte lurte han på om det var nok bass Litt i meste laget svarte jeg. (Dette kan sef ha med rommet å gjøre, men ga meg ikke noe bra inntrykk hvertfall).

På Stereofil fik jeg høre Klipsch 82 var det vel. Men dette paret koblet dem til en rørforsterker på 25w. Jeg har ikke peiling på rørforsterkere i forhold til watt og slikt, men dette spilte puslete, dog pent. En helt annen opplevelse enn jeg trodde jeg skulle få.

På hifiklubben fikk jeg et dedikert lytterom med 683 sammen med Thule ia150b og dva250 digitII. Dette oppsettet var skyld i at jeg ikke rakk flere butikker! Det spilte heilt fantastisk!
    Jeg hadde egne cder jeg spillte og var meget fornøyd med det. Men da selgeren satt i lyttecdene sine ble jeg solgt på flekken. Makan til lyd! Hørte en låt av yellow, vet ikke hvilken, men det var lyder der som minte om gnisningen som oppstår i trikkekablene i byen Altså meget bra hehe. Spilte videre et trommespor og akkustiske spor. Jeg satt bare og lo, dette var nydelig og akkurat det jeg ville ha. Hissige og kontante trommelyder, som får med seg hvert eneste slag, og et lydbilde som ellers passet meg perfekt. Fikk til og med hele rommet til å riste med disse høytalerne, da ble jeg stum et øyeblikk og lurte på om noen over oss satt og spilte
    Eneste jeg kunne utsette på dette oppsettet var da jeg hørte Masterplan med Jørn Lande. S-lydene hans kunne være i spisseste laget. Selgeren mente dette kanskje kunne hjelpe ved bruk av kobberkabler istedenfor sølv.

Det som var ekstra moro var at selgeren selv ikke var klar over hvor bra Thule spilte på 683. spesielt ikke med 150w, han trodde i utgangspunktet ikke det var nok. Tror han hadde det like gøy som meg der vi satt og bytta plater, lytta, smilte og nikka Han måtte til og med få med en annen selger til å høre på hvor bra det var.

Leste forresten et sted på forumet at slike s-lyder jeg hørte, muligens kan ordnes med en enda kraftigere forsterker. Er dette en mulighet?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •