Leveringstid ved kjøp fra Fyndbørsen

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Leveringstid ved kjøp fra Fyndbørsen

Er det noen her som har erfaring med kjøp fra Fyndbørsen?

Jeg har bestillt et par høyttalere, XTZ 99.26. Jeg fikk beskjed om at disse var på lager, og antatt leveringstid i Sverige var oppgitt til 1-3 dager. Ettersom jeg bor i Oslo vil naturligvis leveringstiden bli noe lengre.

Da jeg etter to uker fortsatt ikke hadde sett noe til høyttalerne sendte jeg mail til Fyndbørsen og spurte om status. Jeg fikk da til svar at leveringstiden til Norge var "avsevärd" (eller noe i den duren) lengre.

Nå er det gått over tre uker og høyttalerne glimrer med sitt fravær og jeg har heller ikke mottatt noe sporingsnummer eller fått oppgitt hvilket spedisjonsbyrå som benyttes.

Er dette normalt, eller er det bare jeg som har vært uheldig?

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    avsevärd = betydelig

Hvorfor sendte du de ikke til strømstad og hentet de der?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pesnp
    avsevärd = betydelig

Hvorfor sendte du de ikke til strømstad og hentet de der?
    Skulle nok gjort det ja, men tenkte vel ikke på det fordi det er første gangen jeg handler der.

Ja bortsett fra da jeg i desember i fjor bestilte noen høyttalere som "skulle komme om to måneder" som fortsatt ikke er på lager, så disse ble avbestillt i vår en gang.

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom de ikke har dette på lager, så er jo det jo produksjonstid + ca 8 uker shipping og transport videre fra xtz...mao det kan ta tid

Og det er vel ikke første gang de er treige, med oppfølging og leveringer..

Newcomer altec sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes de har ødelagt skikkelig for seg selv med den nye websiden også. Ikke fungerer den, og ingen norske priser oppgitt lengre.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvs Surround.no. Fører også XTZ.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor kjøpe det derifra da du kan få det i norge en ting er viss du drar å henter det i svergie et sted. Men å få det sendt til norge tar tid ja..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NoiseThaMan
    Hvorfor kjøpe det derifra da du kan få det i norge en ting er viss du drar å henter det i svergie et sted. Men å få det sendt til norge tar tid ja..
    Fordi Surround.no ikke hadde disse høyttalerne på lager da jeg bestillte, men det hadde Fyndbørsen. Hadde jeg visst at surround.no skulle få disse på lager i løpet av bestillingstiden hadde jeg jo selvfølgelig bestilt derfra.

Newcomer altec sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er 2 år siden jeg handlet derfra sist, kan ikke huske at jeg hadde noe å utsette på leveringstiden da.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av altec
    Det er 2 år siden jeg handlet derfra sist, kan ikke huske at jeg hadde noe å utsette på leveringstiden da.
    Ja da får jeg bare smøre meg med tålmodighet og satse på at de kommer en av de nærmeste dagene. Er utrolig kjedelig å gå og vente i evigheter på utstyr som både er bestillt og betalt.

I tillegg til disse høyttalerne går jeg og venter på en effektforsterker jeg bestilte i februar. Her sa leverandøren at leveringstiden var ca. en måned. Dette ble etterhver til "i løpet av mai", og denne uken fikk jeg melding om at selger ikke har noen formening om når den kommer, men han skulle gi beskjed når han visste noe mer.

Det virker som om hi-fi-bransjen opererer med helt andre normer for hva som er akseptabel leveringstid enn hva andre bransjer gjør. Det siste halve året har jeg gjort tre bestillinger, en i desember, en i februar og en i mai. Ingen av produktene har jeg mottatt enda :cry:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •