kjøpe bilstereo fra usa?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

kjøpe bilstereo fra usa?

er det noen som har erfaring med å kjøpe bilstereo fra usa? lurer på å kjøpe pioneer spiller derfra med tanke på at det er mye billigere der enn å kjøpe i Norge. Er tilkoblingene de samme, og vil radioen fungere normalt? Har sett at det er satelitt radio på de spillerne, mens de i Norge har rds radio.

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bør ikke kjøpe spiller da de bruker ett annet FM-band enn i norge. De søker bare på partallsnummer i frekvensene. Litt upraktiskt ettersom mange kanaler her til lands er på oddetalsfrekvenser. effektforsterkere og slikt er det bare å kjøpe, men husk frakt og toll, moms osv. blir fort veldig dyrt.

Active Panasync sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke toll på slike varer, kun norsk mva på varene og frakten..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for hjelpen, regner med jeg kjøper spilleren i norge da, greit å få skikkelig radio med på kjøpet

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Panasync
    Er ikke toll på slike varer, kun norsk mva på varene og frakten..
    Man får jo i tillegg ett gebyr på en fin sum, pluss at de rekner momsen av nermeste hele tall, dvs kjøper du noe til 3600 i en utenlandsbutikk, så rekner de moms for 4000kr. Ganske surt.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cowboy bebop
    Man får jo i tillegg ett gebyr på en fin sum, pluss at de rekner momsen av nermeste hele tall, dvs kjøper du noe til 3600 i en utenlandsbutikk, så rekner de moms for 4000kr. Ganske surt.
    De beregner moms på det nøyaktige beløpet du handler for. Eneste gebyr er vel toll klareringen og det varierer iforhold til hvem pakken sendes med.

Har tidligere kjøpt bilspiller fra usa, fungerer utmerket

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fungerer radioen bra også?
    dersom man får avsender til å sende pakken som "gift" slipper man jo unna toll og mva

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hrambjør
    De beregner moms på det nøyaktige beløpet du handler for. Eneste gebyr er vel toll klareringen og det varierer iforhold til hvem pakken sendes med.

Har tidligere kjøpt bilspiller fra usa, fungerer utmerket
    Dem runder oppover.

Sitat Opprinnelig postet av stone13
    fungerer radioen bra også?
    dersom man får avsender til å sende pakken som "gift" slipper man jo unna toll og mva
    Det går litt an. Så lenge tingen koster under tusen kroner og er sendt fra en privatperson. Om et firma sender den som gift må du betale like mye moms.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å ødelegge tråen men Tollvesenet runder ikke oppover når de skal beregne moms på varer du handler. Det er enkelt å regne på hva prisen blir tilslutt. (pris+frakt) x 1.25 + evt gebyr.

Dersom du har opplevd at en vare du betalte 3600kr for ble tollet inn for 4000kr er det nok fordi du har betalt 400kr i frakt.

Når det gjelder gaver er det riktig at du ikke betaler moms for gaver med verdi opptil 1000kr. Seriøse firmaer vil nok ikke sende deg en bilspiller som gift, men dersom du kjøper privat på feks e-bay vil det kunne være mulig. Men vil ikke anbefale å tøye grensene for langt, dersom de tollvesenet sjekker pakken grundig og de finner ut at "gaven" helt klart er verdt mer enn 1000kr vil du få litt forklarings problemer.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eksempel

Pioneer AVH-P5700DVD
    Norsk AVH-P5700DVD Pioneer AV Displayer og hovedenheter - Bilunderholdning
    USA Pioneer Electronics - Sound. Vision. Soul

Pris i norge (prisguide.no) 8395kr
    Bil-CD/-radio - Pioneer AVH-P5700DVD - Finn beste pris hos Prisguide.no

Ebay 650$
    eBay: AVH-P5700DVD Pioneer in-dash DVD CD with 6.5" monitor (item 120124946118 end time May-29-07 16:04:28 PDT)

Samme modell betegnelse og uten å ha finlest spesifikasjonene vil jeg si at det er nøyaktig samme modell.

Ca pris levert på ditt postkontor
    (Spiller+frakt)x 1,25= (650x6.0+500)x 1,25= 5500kr

Edit: prisen inkluderer alle gebyrer etc, forutsetter at pakken er under 5 kilo
    NB kun 1 års garanti på de fleste produkter fra usa

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Har prøvd nå i lengre tid å bestille forsterkere og høytalere ikke minst subber, som det det er mest å hente på, så er det umulig å kjøpe. De godtar ikke Utenlandske kort visa mastercard osv. Og når de ikke godtar paypal heller er det umulig, Nå om noen har funnet en nettbutikk i Usa som sender til norge og godtar visa master eller paypal hadde det vært greit om de skrev opp hvilke.

Har selv vært i kontakt med
    www.millinonbuy.com
    Og en del andre som ligger på ebay. og hver gang jeg henvender meg å spør om de er intresert i å sende til norge er svaret NEI.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Jeg slet med det samme en stund. Fikk oppleve negative svar opp til flere ganger.
    Det jeg vet er at sonicelectronix.com sender til Norge, men jeg har ingen personlige erfaringer. Ble litt forvirret av betalingsmåten deres, så jeg sendte en mail med noen spørsmål til de, men svaret jeg fikk var en copy/paste fra FAQ-en deres (som jeg hadde lest). Dermed var den butikken utelukket for min del.

Etter videre leting så fant jeg det jeg trengte via AMAZON. Riktig nok fra to forskjellige butikker, men jeg fant det jeg trengte til en billig penge.
    Her fikk jeg betale med visa, og alt gikk smertefritt.
    Det jeg gjorde var at jeg opprettet en mailbox-adresse (jetcarrier.com) i USA som jekk fikk varene sendt til. Deretter sendes varene videre til Norge med meget greie priser.

Les litt på jetcarrier. Det er absolutt noe du bør ta opp til vurdering!

edit: du har også megabillig.com

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •