Nybegynner trenger hjelp!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nybegynner trenger hjelp!

Har nå begynt arbeidet med å bygge meg et eget rom til hjemmekino, prosjektor og lerret er allerede bestilt, men jeg trenger litt hjelp med valg av komponenter til lyd...

Det jeg har sett for meg i første omgang er:

Front: Yamaha NS-777
    Center: Yamaha NS-C444
    Bak: Yamaha NS-333
    Receiver: Pioneer VSX1016

Noen som har innvendinger evt forbedringer til oppsettet?
    Er usikker på hvor bra trøkk det er i de nederste frekvensene i disse høytalerene.

På sikt har jeg tenkt til å kjøpe en XTZ 99 W12 i sort pianolakk og, men pengene strekker desverre ikke til nå...

Rommet dette skal brukes i er ca 5m x 3,5m og annlegget vil kun bli brukt til film titting da jeg har ett annet annlegg til musikk.

Håper på tilbakemeldinger!

Mvh
    LITENz

Active B1aR sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    490
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Jeg likte lyden av de høyttalerene på musikk, men ville ikke valgt dem til et hjemmekino oppsett. Litt lite trykk i dem synes jeg.

Jeg var på demo på den nye toppmodellen til Yamaha for en stund tilbake. De hadde også 777 der. Da jeg sammenlignet dem rett etter hverandre med samme musikk forstod jeg virkelig hvor mye de manglet i bunn.

Litt feil å sammenligne de siden prisforskjellen er relativt stor, Soavo-1 koster 23k. Men Soavo er heller ikke spesielt imponenerende ved de dypeste tonene.

Ville kikket på JBL, Klipsch eller noe

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde ikke tenkt å bruke så altfor mye penger på prosjektet mitt da, klipich og JBL er jo en del dyrerer høytalere enn Yamaha, og de er vel mer tunge å drive etter som jeg har forstått.

Ville det ikke blitt bra viss jeg hadde en XTZ subb til å ta seg av de dypeste frekvensene da?

Liker også veldig godt designet på Yamaha høytalerene, kona falt for piano lakken... :P

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hehe

Kjenner til den derfor måtte jeg gå for ns serien også men jeg har 777 i front å 555 bak + 2 svspb12nsd.. med sub trenger du jo ikke høyttalere som går veldig dypt da, men ns serien åpner seg ikke før du får mye watt på dem (dem er ganske tunge å dra). jeg har 2 x nad c272 på dem.. så viss noen sier til deg at dem ikke spiller så dypt eller bra. så har dem garantert ikke hørt dem med mye effekt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

glemte noe

Jeg har en pioneer reciver nå 2014is, var mye mer fornøyd med yamahen jeg hadde før. så viss du ikke har noen så ville jeg tatt yamaha, uten tvil. mye varmere i lyden, å bassen likte jeg mye bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du mener at receiveren er for svak til å drive de? mener å ha hørt at de skal være forholdsvis "lette" å drive...

Nå skal det seies at jeg ikke er så kresen på lyden og har dermed ikke tenkt å bruke en formue med penger på prosjektet. Men, dette skal liksom være en "start" på karrieren min innen for hjemmekino, vil sikkert bli oppgraderinger med tiden...

Har og planer om å kjøpe NS 555 til å ha bak også sette bakhøytalerene på siden. Men, igjen så var det disse pengene da...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tips til 7.1 Yamaha receiver med hdmi i prisklassen rundt 5k da?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •