Hi-Fi Klubbens prisjustering..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Intermediate Vega! sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hi-Fi Klubbens prisjustering..

Flere som ikke er helt med på prisjusteringen til Hi-Fi Klubben? De har jo alltid kjørt monopolpriser, så jeg er litt uenig i prisøkningen..

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisøkning? Hva sikter du til?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke si jeg liker det...nå er det enda mindre sannsynlig at jeg kjøper en 272.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk høre i dag fra en Hi-Fi klubb ansatt at grunnen til at de sluttet med monstercable er at de hadde så lite fortjeneste på det.

Hvis det er lite fortjeneste så tør jeg ikke tenke på hvilke kalkyler de har ellers.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hifi-klubben slutter å føre produkter de ikke har monopol på.. Dette har vist seg flere ganger..

Mvh

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja fordi da har de konkurranse. Egentlig er Hi-Fi klubben mye værre enn elektroforhandlerne når de er slik. De har nu i det minste noen produtker som selges andre plasser.

Det som er geniale med Hi Fi klubben er at de har klart å overbevise mange om at de har de produktene de har fordi de er best, ikke fordi det er kun de som har de.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har jo ikke økt prisen på hjemmekinoproduktene fra NAD, så hvorfor skal de øke prisen på f.eks. C272? Tror de kundene er dumme?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var innom og kikket litt rundt idag, og de eneste produktene jeg kunne se økte priser på var C272 og hele Dali Blue.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Jeg var innom og kikket litt rundt idag, og de eneste produktene jeg kunne se økte priser på var C272 og hele Dali Blue.
    Det stopper desverre ikke der..kikk litt på DENON. Noen av deres forsterkere har hoppet 1k i pris. Dette er jo produkter som ikke kjøpes inn i Euro! Litt teit å gjemme seg bak "ÅÅåå, Euroen er så dyr, åååÅ".

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mest sinnsyke prisjusteringen jeg har sett. Dali subwooferen min (15") har gått opp 3000!!! fra 6998 til 9998. 3000 er mye!

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og så vidt jeg vet bruker de ikke Euro i Danmark ennå heller.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe av problemet for de som importerer er at NOK har depresiert i forhold til mange valutaer.. Sommeren 2003 var Nok og Dkr tilnærmet likestilte.. Nå må man gi 117 Nok for 100Dkr.. Nok er omtrent like mye verdt som Sek (95 nok for 100 sek, før måtte man gi 80)

Mvh

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet med hifi klubben er at i Stavanger så er service instillingen og kunnskapsnivået ikke så mye å skryte av. Og når man spør om en god pris på ett totalkjøp på 40.000 så gir de deg 2000 kroner.

Blir ikke noe hifiklubb kjøp på meg i fremtiden :? .

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hovedproblemet er vel kanskje ikke at HFK setter opp prisene, men grunnen de gir; ie euroen er sterk. Dette henger ikke på greip med prisøkning på NAD, Denon og DALI. Som nevnt tidligere har de heller ikke satt ned prisen når krona er sterk, og jeg tviler på at de kommer til å nedjustere prisene igjen når ting er som før.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor henger det ikke på greip med en økning i pris pga på NAD, Denon og DALI?

Ble litt feil, poenget er at alle valutaer har styrket seg mot NOK så det burde bli en prisøkning på alle importvarer.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er det jeg mener. HFKs unnskyldning er ikke at krona er svak, men at euroen er sterk.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Hi-Fi Klubbens prisjustering..

Sitat Opprinnelig postet av Vega!
    Flere som ikke er helt med på prisjusteringen til Hi-Fi Klubben? De har jo alltid kjørt monopolpriser, så jeg er litt uenig i prisøkningen..
    Først en liten disclaimer: Ja, jeg har jobbet i HiFi Klubben.

Jeg blir litt oppgitt av å lese tråder som denne. Det er greit nok at man kan synes at HiFi-Klubben ikke er verdens beste butikk, men jeg synes argumentene som kommer her ikke holder helt mål..

Hva er poenget med å synes og slenge dritt om ting man ikke har noen som helst forutsetning for å vite noe om? Kontraktene HiFi-Klubben har med sine leverandører kan like gjerne være spesifisert i Euro som i en annen valuta for alt vi vet. Selv om Dali er et dansk firma er det veldig godt mulig at de inngår kontrakter i Euro, på samme måte som mange norske bedrifter bruker dollar eller euro, og ikke kroner, i sine kontrakter. Det vi utenforstående derimot kan uttale oss om, er fakta som er tilgjengelige for alle. Og et slikt fakta er, som tidligere presentert i denne tråden, at den norske krona har blitt betydelig mindre verdt i forhold til andre valutaer i det siste. Hvorfor er det da så urimelig at HiFi-Klubben setter opp sine priser?

At HiFi-Klubben "alltid har kjørt monopolpriser", så du er litt "uenig i prisøkningen" er en uttalelse totalt uten historisk perspektiv. Ja, Hi-Fi Klubben er alene om å selge mange av (de fleste) produktene de har. Men betyr det at de er urimelig dyre? (Som jeg antar monopolpriser skal bety.) Vel, tidligere var HFK veldig billig, da de kom var det jo sensasjonelt. Det er det overhodet ikke lenger, og HFK er nå en butikk på lik linje med mange andre i mine øyne. Men at de alltid har kjørt monopolpriser henger virkelig ikke på greip..

(Et lite sidespor: Å kjøpe DVD-filmer hos Play i Euro er ikke så fett lenger, men den kanadiske dollaren har holdt seg bra, så DvdSoon burde være et fett alternativ..)

Forøvrig er service og kunnskapsnivå et annet tema igjen. Min erfaring som kunde har veldig ofte vært bedre på HiFi Klubben (i Oslo) enn i andre butikker. Service-innstillingen har vært kjempebra, i motsetning til den arrogans jeg har møtt andre steder. Og kunnskapsnivået var også høyt. Dette er dog mange år siden. Min erfaring fra senere år (delvis som ansatt) er at HFK ikke legger like mye vekt på å trene opp sine ansatte lenger, og at kunnskapsnivået dessverre ikke er like høyt. Personlig får jeg fremdeles utmerket service der, men jeg er nok litt inhabil i denne saken, da jeg alltid snakker med folk jeg kjenner mens jeg er der. Da jeg jobbet der (i Marcus Th. gate, før butikken ble gjort om) var service det jeg prøvde å legge mest vekt på. Hvis det ikke er sånn lenger (ref andres opplevelser av HFK i Stavanger) er det definitivt noe HFK bør gjøre noe med.

HFK har også fjernet seg betraktelig fra den bakgrunnen de hadde, og er ikke lenger like "folkelige". Bilstereo, fleksible demo-rom og harry-faktor (positivt ment fra min side!) er byttet ut med design-TV'er, mini-anlegg og mye høyere vestkant-faktor. Jeg synes dette ikke er spesielt positivt, men det er en bevisst handling fra konsernets side for å tjene penger. Og det respekterer jeg.

Mitt hovedpoeng (dette begynner å bli alt for langt) er at Hi-Fi Klubben må få lov til å drive butikk, og at det er meningsløst å slenge dritt om forhold man ikke vet noe om.

Hågen

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...og det var forklaringen HFK skulle gitt oss, ikke "euroen er sterk, vi må sette opp prisene."

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,042
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    ...og det var forklaringen HFK skulle gitt oss, ikke "euroen er sterk, vi må sette opp prisene."
    Du tror vel virkelig ikke at en selger gidder og si dette om og om igjen hele dagen? eller?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, selvfølgelig ikke. Men de kunne hatt noe i retning av dette på nettsiden. Det var tross alt der de fleste av oss fikk vite om prisøkningen.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •