Urimelig høye priser i Norge vs. USA? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 45 av 45
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hva i all verden er problemet med å bestille ting fra statene da?
    Mye lettere å gjøre det enn å klage over hvor dyre ting er her..

Gjorde som han med Bmw speilene.

For min del gjaldt det analoge kabler.

I norge koster et par av kablene jeg bestilte fra monstercable ca 1500 kr per par (2m analog kabel) Interlink 800 eller noe slikt het de.. 3000 kr for to par her i norge altså.

Gikk inn på ebay og fant de i nettbutikk fra statene. Kostet meg 89$ eller ca 620 kroner for to par av samme kabel. Inkludert frakt hit.

Måtte selvfølgelig vente to uker på posten. Men har da spart ca 2350 kr...

Ting er billigere i utlandet ja. Både i statene og i andre land, men det har selvfølgelig med lønningsnivået å gjøre.

Ingen i andre land hadde hatt råd til å kjøpe hifi hvis det hadde kostet like mye som i norge.
    De tjener jo halvparten av oss...

Så sett i forhold til lønningsnivå ligger nok hifiprisene her ganske likt med andre land.

Så får vi heller benytte av oss at prisnivået er lavere på ebay, isteden for å syte over at det er det

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    263
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I Norge tjener du 135 kroner timen ved å jobbe på Burger King.
    I USA tjener du 40 kroner på samme jobben.........

Det er noe å tenke på før du begynner å klage på høye priser i Norge! Jeg syntes USA er verdens beste land, og intet er bedre for meg enn å dra på ferie dit & shoppe.. Men en av grunnene til at det er så digg for oss Nordmenn å shoppe der, er jo nettopp fordi prisene er forskjellige, og økonomien er annerledes her vs. der.

For en Amerikaner er det like stress å kjøpe en ny tv som det er for oss. Trolig litt mer også. Men maten der borte er til gjengjeld ekstre mye billigere enn her. Så selv om de tjener mindre der enn her, og maten der uansett er billigere der enn her, så er den ekstremt mye billigere der enn her også. Så man sliter ikke like mye i matveiene der borte, ja, hvis man har lite penger, altså.

Husker jeg var hos en kamerat i San Francisco sommeren 2007. Merk: Nesten 2 år siden. Duden hadde over 500 tv-kanaler. NICE!!! De ligger en god del foran oss på mye der borte. Oh yes.

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    USA, verdens beste land?

Jaja...

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pesnp
    USA, verdens beste land?

Jaja...

Nja... Det er det nok ikke nei Mener faktisk at vi bor i ett ganske så greit land jeg da... Jobbet og bodde en liten halvtime fra svenskegrensa for noen år siden... OG det var var en optimal kombo for noen av mine kollegaer.. De pendla fra Sverige, og jobbet i Norge.. Det var noe skattegreier som slo inn, men det var ikke mye... De kjøpte seg eneboliger til rundt en 3-400k, og ja bilprisene....

Men det kan uansett være mye spennende å kjøpe via utlandet, så får vi heller bo her og betale det det koster å bo her... Og heller handle litt "over there"....

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at eksport av varer medfører at kjøper betaler med sin lokale valuta og at dette bidrar til bedret økonomi for selger-landet.

Så selv om varen er billig, er det lønnsomt for USA at vi handler derfra. Lite å si for den ene handelen, men mye å si i det store og hele.

Hvis kjøper regner seg frem til at det er penger å spare på å kjøpe varen fra utlandet, inkludert frakt og avgifter, så er det en vinn-vinn-situasjon. Også da tatt i betraktning garanti/reklamasjonsrett hvis det er aktuelt.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •