Obs tilbud

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25

Tråd: Obs tilbud

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Obs tilbud

Denne uken har obs kampanje................

-Eltax Millennium 500 svart 995,-

-Eltax Universe Lys bøk (front,senter og bakhøgtalere) 995,-

komplett feks. skal ha 1766,- for Millennium 500.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var billigggggg

Intermediate Oban sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Obs tilbud

Sitat Opprinnelig postet av jolly
    -Eltax Universe Lys bøk (front,senter og bakhøgtalere) 995,-
    Muligens noe å sette på gutterommet til 10-åringen som ønsker seg surround til Playstation? Hvilken forsterker passer i tilfelle her?

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er specsen på systemet, så er det lettere å sjå kva reciever som trengs. Ser ikkje så aller værst ut heller det systemet der

http://www.eltax.com/products/salgel...p?varenr=01425

Intermediate runar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig? Får man alle 5 høytalerne til kr 995? Hvordan er kvaliteten? Det mååå da være en hake ved ett eller annet her

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Låter faktisk helt OK (...og husk alt er relativt, dette er gjerne ikke noe jeg ville satt opp i stuen for å si det slik!), og prisen er helt vannvittig... De selger til kost eller under...

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fann ein pris i utlandet på 159 € (ca. 1400,-), så er ingen tvil om at dette er eit godt kjøp til den prisen obs skal ha.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, men hva er problemet med disse høytalerne i forhold til noen bedre? Er det watt eller kvalitet på komponentene som ikke er bra nok?

Tenkte kanskje å oppgradere min hjemmekino, men hvis jeg får myye bedre høytalerpakke til noen par tusen mer så kjøper jeg ikke dette for å si det slik.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runar
    Ok, men hva er problemet med disse høytalerne i forhold til noen bedre? Er det watt eller kvalitet på komponentene som ikke er bra nok?

Tenkte kanskje å oppgradere min hjemmekino, men hvis jeg får myye bedre høytalerpakke til noen par tusen mer så kjøper jeg ikke dette for å si det slik.
    Trur nok feks. Eltax Liberty er ein del hakk bedre, har vært anbefalt på forumet tidligere. Meiner dei koster ein plass mellom 3 og 4 tusen.

http://www.eltax.com/products/salgel...p?varenr=01874

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trur nok feks. Eltax Liberty er ein del hakk bedre, har vært anbefalt på forumet tidligere. Meiner dei koster ein plass mellom 3 og 4 tusen.
    Ok...da bør jeg nok heller legge meg på 3-4 tusen når jeg skal oppgradere...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eg har eltax 500 på data rommet!!! lyden er ikke bra. men ok til data høytaler spill mm. mye rar bass, og siklige papp lyd. ikke noe og ha!!

testa senter høytaleren i stua. siklige cola boks lyd

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eg har eltax 500 på data rommet!!! lyden er ikke bra. men ok til data høytaler spill mm. mye rar bass, og siklige papp lyd. ikke noe og ha!!
    Takk for tips Dansken....skal styre unna disse

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gulvstående høyttalere koster mer, fra 3-4.000 kroner for et godt par og oppover... Lytt før du kjøper og husk at høyttalerne skal passe til forsterkeren - og rommet ditt. Selv om en høyttaler er liten, betyr det ikke nødvendigvis at den ikke har bass. Og omvendt. Det lønner seg derfor å ta en titt på fabrikantens spesifikasjoner og deretter lytte på høyttaleren med den forsterkeren du har tenkt å benytte.

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jolly
    Her er specsen på systemet, så er det lettere å sjå kva reciever som trengs.
    Kom gjerne med forslag til passende receiver (billig, men godt nok) til dette settet. Det at det står "viderekommen" under nicket mitt henspeiler dessverre ikke på min tekniske kompetanse på forsterkere og høyttalere.
    Forklar gjerne hvordan man kommer frem til en grei match.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Oban
    Kom gjerne med forslag til passende receiver (billig, men godt nok) til dette settet. Det at det står "viderekommen" under nicket mitt henspeiler dessverre ikke på min tekniske kompetanse på forsterkere og høyttalere.
    Forklar gjerne hvordan man kommer frem til en grei match.
    Jeg er tilhenger av følgende fremgangsmåte hvis man skal starte fra scratch med høyttalere og forsterker, men har f.eks DVD-spiller fra før (har du ikke det, får du sikkert lånt av noen):

1. Lytt til ulike høyttalersett i butikkene. Bestem deg for et du liker lyden i. Kjøp det.
    2. Finn ut hvor kraftig forsterker du trenger for å drive høyttalerne. Finn din pris og begynn å lete. Deponer på en forsterker som virker grei, og ta den med hjem for prøvelytting. Hvis den ikke er bra til høyttalerne, gjenta dette punktet. Ellers kan du kjøpe den.

Poenget mitt er at det lønner seg å begynne med høyttalerne, siden det er de som varierer mest. Her teller din personlige smak mye. Det er sjelden vanskelig å finne en forsterker som matcher høyttalerne (det fantes jo minst en i butikken man prøvehørte i )
    Lyden kan så korrigeres noe med riktig valg av forsterker. En forsterker er også mye lettere å frakte til og fra hjemmet enn to eller flere høyttalere.

Det motsatte er mye vanskeligere: Hvis du har en forsterker og skal finne høyttalere som matcher, så er det ikke sikkert at de høyttalerne du liker er en god match til din forsterker. Det blir dermed mer prøving og feiling, og vanskeligere å optimalisere lyden.

Så for det ovennevnte Eltax-settet ville jeg forsøkt å få prøvehørt det. Hvis det faller i smak, kjøp det!
    Etterpå er det ikke så vanskelig å finne en rimelig forsterker som passer... Men styr unna de billigste Eltax-forsterkerne. De er IKKE bra.

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    No får du sikkert ikkje hørt på desse hos obs, men til ein 10-åring er nok desse veldig gode høgtalere da han antakelig ikkje er så veldig kresen (enda) Og dette er jo meget billig surround sett til ps2 og eventuelt viss han har noen venner over for å sjå film.

Reciever til dette settet kommer neppe på mange lapper, du kan jo feks. sjekke kjøp/salg trådene her på forumet.

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Riktig, Jolly. Dette er på ingen måte mitt "hovedanlegg", men en 10-åring som sikkert har blitt påvirket av sin far, ønsker seg veldig surround-høyttalere på rommet. I denne sammenheng tenkte jeg at dette tilbudet kunne være midt i blinken (han har allerede talt opp sparepengene, og hadde nok til dette høyttalersettet).
    Normalt har jeg brukt en selger i Hifi-butikk til å anbefale matchende utstyr til eget bruk, men i denne prisklassen er det nok å skyte over mål å lytte til forskjellige komponenter.

Jeg takker også deg, Roffe, for et fornuftig og ikke minst grundig svar. Men du har nok misforstått situasjonen litt. Her har man i utgangspunktet en Playstation 2 spiller koblet til en 14" på gutterommet. Og mest av alt ønsker han seg surround-lyd til dette. Altså i første omgang spill og film fra Playstation2.
    Men Eltax-forsterker er altså ikke å anbefale.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Oban
    Men Eltax-forsterker er altså ikke å anbefale.
    Nei, en kamerat kjøpte en fra komplett. Den hadde grei lyd, men ved lave lydnivåer kom det en "klikkelyd" som han antok var et eller annet rele som skrudde seg av og på. Tydeligvis en eller annen autodetekteringskrets for lydnivået som skrudde seg av og på og som gav hørbar støy inn i lydsignalet.

Har ikke misforstått helt, tror jeg. Poenget mitt er at "små gryter har også ører". Jeg ville vel brukt samme metodikk ved rimelig utstyr som ved dyrere utstyr for å få mest mulig optimal matching for pengene. PS2 er faktisk en av norges (verdens?) mest brukte DVD-avspillere også...

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må si at et slikt anlegg som dette heller vil jeg anbefale enn de som går å kjøper komplett hjemmekino til 2000.
    Som regel er det 5 yoghurtbeger som står for lydbildet og en sub som veier mindre enn 1 kg som skal fylle ut "det som mangler" i det lave registeret.

Nei, da støtter jeg heller Eltex-anlegget til 995,- men for meg blir det hele uinterresant. Blir som å velge mellom pest eller kolera.

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har vi slått til og rasket med oss en pakke med Eltax-høyttalere hjem. Vi har nettopp pakket ut av esken, og det ser imponerende bra ut til bare å koste en tusenlapp.
    Da gjenstår bare å finne en passende receiver, og i den forbindelse kommer jeg til å starte opp en ny tråd i riktig kategori.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •