Yamaha hjemmekino-pakke fra Surround.no

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha hjemmekino-pakke fra Surround.no

Hei!

Kikka litt på denne Yamaha hjemmekino pakka hos surround.no
    EISA-vinner Yamaha RX-V659 Yamaha høyttalerpakke i sort pianolakk

Er det andre enn surround.no som selger denne pakka?....

Og noen erfaringer med Yamaha? Vet de fikk EISA prisen 06/07 for denne Reciever'n. Men høytalerene, er de bra?`

Ser også etter en 12" sub som kan passe fint til dette oppsettet.

Takker for alle tips og meninger! :-D

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den høyttaler pakka er fin men den forsterkeren er etter min mening alt for stusselig til å drive 4x 8" med relativt lav følsomhet. En rxv-1600 eller 1700 hadde vært en bedre match men tilgjengjeld vesentlig dyrere.

En annen løsning er å kjøpe pakka og oppgradere med en effekt for frontene senere da 659 har pre-out på alle kanaler. En sub som vil passe bra inn her er jo XTZ sin 12" i samme finnish.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Den høyttaler pakka er fin men den forsterkeren er etter min mening alt for stusselig til å drive 4x 8" med relativt lav følsomhet. En rxv-1600 eller 1700 hadde vært en bedre match men tilgjengjeld vesentlig dyrere.

En annen løsning er å kjøpe pakka og oppgradere med en effekt for frontene senere da 659 har pre-out på alle kanaler. En sub som vil passe bra inn her er jo XTZ sin 12" i samme finnish.
    Ja den var nok litt i overkant av hva jeg ville gi. RX-V1700 komplett.no = 8990,-
    Som du sier så går det an å spare litt penger og om man ikke er fornøyd med effekten så kjøpe seg en forsterker senere....

Kikka litt på XTZ 12" hos surround også. Virket bra den...

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Jf. mail om ønske om bytte av kategori er jo dette en typisk pris/produkt/forhandler-diskusjon og gjør seg best i "produkt -og prisjakt".

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Jf. mail om ønske om bytte av kategori er jo dette en typisk pris/produkt/forhandler-diskusjon og gjør seg best i "produkt -og prisjakt".
    Hmmm...... Okey? :???:

Slik som jeg ser det er det et spm ang forhandler og to tech/vare spm.
    Hele meningen med tråden var å få innspill og erfaringer med dette oppsettet.

Kan evt editere bort forhandler spm mitt. :-|

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Enig med Revox her - dette burde være løsningen som skalerer over tid og økonomi! Jeg har gjort det på denne måten selv og da vet man mer om hva man ønsker. Kjøp pakke og let etter en god effekt på bruktmarkedet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OKKing
    Enig med Revox her - dette burde være løsningen som skalerer over tid og økonomi! Jeg har gjort det på denne måten selv og da vet man mer om hva man ønsker. Kjøp pakke og let etter en god effekt på bruktmarkedet.
    Takker for svar.

Ser at forskjellen mellom NS-777 og lillebror NS-555 er kun størrelse på mellomtone elementene. Når jeg skal ha basser i tillegg kanskje 659 er bedre egnet til å drive NS-555? :???:

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja.. Jeg satt å tenkte på det når jeg la inn forrige innlegg. Men spørs jo om du får byttet ut høyttalerene i en ferdig oppsatt pakke. NS-555 vil nok fungere mye bedre med den forsterkeren ja. Men en dedikert effekt er uansett å foretrekke. Receivere i denne prisklassen har ikke mye strøm og kontroll uansett egentlig.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ns777 er en mye (fysisk) større høytaler enn ns555 og har en åpnere og mer basstung lyd enn ns555. hvis det er hjemmekino det er snakk om så hadde jeg brukt 777 som fronthøytalere. 555 blir fort litt "pinglete" (jeg bruker nå 555 som bakhøytalere og 777 som front)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette vil nok bli brukt mest til musikk (party) og film.
    Er det sånn å forstå at ns777 leverer mer bass enn ns555? Kun det som er forskjell?

Kanskje litt vanskelig å endre denne pakka jah...

Vil nok kjøre mest diskant + mellomtone front og bak, og la sub'n ta seg av bass'n....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Samme forsterker med 555 i front, og det funket bra... Prøvde med en Musical Fidelity effektforsterker i dag, men merket ikke stor forskjell. Er ikke så mye bass å hente ut. Nei, det hjelper kanskje litt når jeg får inn SVS SB12-Plus!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •