Halvblakk, pussywhipped nybegynner trenger tips

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Red face Halvblakk, pussywhipped nybegynner trenger tips

Vi har pusset opp stua hjemme, og mitt gamle, forholdsvis råtne anlegg har blitt forvist fra stuen av min samboer. Jeg trenger med andre ord noe nytt. Jeg har jobbet mye med lyd og hører forskjell på bra og dårlig, men har null peiling på hva som gjelder av komponenter. Samtidig legger dama visse føringer på utseende.

Budsjettet mitt er 8-10k, med hovedtrykk på 8. Jeg antar superlyd innenfor disse rammene blir vrient, så la oss si jeg kun ønsker å unngå søppellyd. :-D

Det jeg trenger er:
    • En pen forsterker
    • Små, pene høyttalere (bør kunne veggfestes)
    • Mulighet til å spille musikk fra PC (jajaja, jeg vet MP3 suger - derfor har jeg mesteparten av musikken min i FLAC-format ;-) )

Jeg trenger med andre ord ikke CD-spiller, men enten et godt lydkort (har kikket på Onkyo's Wavio-lydkort) eller en forsterker med innebygget DAC (men regner også med at det blir vrient innenfor min budsjett ramme)

Jeg har kikket litt rundt, men er helt blank i forhold til hvor stor del av budsjettet jeg bør legge i henholdsvis forsterker og høyttalere. Jeg lurer også på om kravet til at høyttalerene må være små tilsier at jeg bør kjøpe en subwoofer og gjemme et diskret sted.

Dersom du har innspill på valg av forsterker/høyttaler og løsning for musikk fra PC, er jeg ytterst takknemlig.

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    denne komboen da?

h/k 970
    Harman/Kardon HK 970 - Hi-fi Center Kjeden

system audio sa505
    System Audio SA505 - Hi-fi Center Kjeden

fikk en demo på denne komboen å det ga mersmak!

de høyttalerne overrasker noe utrolig.

mvh
    stian

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å ta PC lyden først så kan kanskje Squeezebox være et alternativ, her får du også inn radio. (Denne tar jo selvfølgelig bort en del fra budsjettet igjen)
    AVshop.no

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •