Priser og nivå HifiKlubben - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 36 av 36
    Active NAD-master sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    I Oslo (Marcus Thranes gt) synes jeg selgerne har god kompetanse. Nå er ikke jeg helt guru innen AV, men jeg får alltid gode svar på ting jeg lurer på. Butikksjef Per Øystein Erstad er en veldig hyggelig fyr, litt sånn som Necroth beskriver.

Men èn gang har jeg fått veldig dårlig behandling der! Det var dagen etter konfirmasjonen (for ca 1 år siden) og jeg skulle kjøpe stereoanlegg. Butikken var da under ombygging, og da jeg ba om og få høre på B&W 603 satte fyren opp det, og han plasserte Ikon 6 ved siden av så jeg kunne sammenligne. BRA FYR! Men mens jeg satt der og hørte på AC/DC på full guffe kom det en annen selger med et eldre ektepar ned og sa at jeg måtte dempe litt. Ok, men så kom de plutselig bort og satte på en klassisk CD! Utrolig respektløst! Har i senere tid lurt på om det var fordi selgeren tenkte at jeg ikke skulle kjøpe anlegg fordi jeg er ung, men det er allikevel respektløst.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes betjeningen hos HFK i Bergen er hyggelige, men enig at kunnskapen ikke alltid er imponerende. Kommer også ann på hvem man snakker med. De har en person som er en skikkelig hifi entuasiast og har veldig god kunnskap.
    Det som derimot er postivt med HFK er at de har kunnskapen tilgjengelig i systemet. Var en gang å hørte på en som fortalte om HD TV for noen år siden og han hadde enorm innsikt.
    Prisene på HFK sine egne merker virker å være bra når man sammenligner de med utlandet. Prisene på merker som selges andre steder (Samsung, Sony, Hitachi, Toshiba osv.) virker å være på det jevne.

Er de andre butikkene i Bergen noe bedre da når det kommer kunnskap? Det er ikke mitt inntrykk. BMH har dessuten desverre beveget seg bort ifra seriøs hifi. Musikkmagazinet har et lytterom med enorm romressonanse.
    Vi hadde trengt flere hifi butikker i Bergen. Helst noen med genuin interesse og peiling. Finnes noen som driver hordaland hifi i Arna, men har ikke kjennskap til de.
    Hordaland Hifi - Hjem

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Vi hadde trengt flere hifi butikker i Bergen. Helst noen med genuin interesse og peiling.
    Her er en på Askøy.

Frode

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg husker godt da Hifiklubben utkonkurrerte f.eks Akers Mic og Neby på pris/kvalitet. Slik er det definitivt ikke lenger. Kiloprisen på plastikk og sponplater har gått kraftig opp på Hifiklubben de siste åra. Handler definitivt ikke høyttalere der f.eks. Mener ikke at alt de har er plastikk og spon, men de er blitt mye dyrere, dessverre. Det er nok ikke bare Klubben sin feil, produsentene har også blitt mer grådige. B&W f.eks.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fhl
    Her er en på Askøy.

Frode
    Takk for tipset! Mange spennende produkter.

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: du forstår sikkert hvorfor dette ble litt over streken, Lil-h, send meg ev. en PM hvis du lurer...

MEG: Grei redigering, skjønner jeg kanskje var litt fæl i munnen. Men, uansett så syns jeg kompetansenivået burde vært høyere enn det jeg har fått inntrykk av!

Var forresten forresten I Drammen i fjor sommer hos HFK, virka som han ene (en ung en) hadde rimelig god peil på hodetelefoner =)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget hyggelig innlegg. Du kjenner han feite godt, eller?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ingen moderator, men synes vi bør holde oss for gode til å kommentere folks kropp/utseende (ref "feit").:!:

Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alex F
    Jeg er ingen moderator, men synes vi bør holde oss for gode til å kommentere folks kropp/utseende (ref "feit").:!:
    Enig med deg i det

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir nevnt tidligere i denne tråden at man nå ofte bruker internett med alle sine tester og forum for å lese om aktuelle produkter før man går til butikk. Når man kommer til butikk har man ofte lyst til å snakke med fagfolk for å finne ut om det man har lest seg til stemmer. Jeg skjønner godt denne tankegangen og er nok slik selv. Men det er da ikke så rart i våre dager ("all" informasjon ligger tilgjengelig på nett) at en potensiell kjøper som har brukt mange timer på å lese seg opp på ett produkt / smalt tema kan ha mer oversikt på dette enn en selger.

Selvfølgelig knall når selgerene har god peiling, men lurer kanskje på om oppfattelsen av selgers nivå kan ha vel så mye med at kjøperne nå mye enklere kan skaffe seg detaljert informasjon.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gollum
    Det blir nevnt tidligere i denne tråden at man nå ofte bruker internett med alle sine tester og forum for å lese om aktuelle produkter før man går til butikk. Når man kommer til butikk har man ofte lyst til å snakke med fagfolk for å finne ut om det man har lest seg til stemmer. Jeg skjønner godt denne tankegangen og er nok slik selv. Men det er da ikke så rart i våre dager ("all" informasjon ligger tilgjengelig på nett) at en potensiell kjøper som har brukt mange timer på å lese seg opp på ett produkt / smalt tema kan ha mer oversikt på dette enn en selger.

Selvfølgelig knall når selgerene har god peiling, men lurer kanskje på om oppfattelsen av selgers nivå kan ha vel så mye med at kjøperne nå mye enklere kan skaffe seg detaljert informasjon.
    Det er et godt poeng. Men en del basiskunnskaper bør sitte. De bør også ha en ok oversikt over produktene de selger. Synes f.eks det er ille at en selger på HFK ikke vet at audiodelen i de forskjellige Thule multispillerne er like og at forskjellen kun ligger i DVD delen (ser man bort ifra oppgradering kortet man kan kjøpe). Å villede folk med feil informasjon er ikke bra.
    Eller dersom man spør om hva som er forskjellen på to ulike høyttalere, så blir det smålig å bare si: "Med den dyrere så får du mer av alt."

Kanskje man kan si at HFK er blitt en slags "Elkjøp" innenfor hifi?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil ikke si at HFK har blitt EL Kjøp innen Hi Fi, men de har nok blitt mer prisbevisste. Spesielt på Samsung TVer, så tror jeg de har som må å være en av de billigste. En venn fortalte meg at HFK hadde sagt at de skulle matche internettpriser på Samsung TVer, og det gjør de faktisk nesten også. Dersom en sammenlikner priser mot internett er det ikke mye som skiller, spesielt dersom en tar høyde for frakt etc. HFK har gjennomgående lavere priser på Samsung enn Expert:-D . Dette testet jeg ut før jeg kjøpte kino TV.

Dette er en bra strategi. Jeg er villig til å betale f.eks kr 1000 mer for å kjøpe i butikk pga tilgjengelighet og service, men blir forskjellene flere tusen, så kjøper jeg på nett.

Det er mulig de har bedre kunnskap om dedikerte stereo produkter og dyrere Hi Fi utstyr enn LCD TVer som oppgraderes hver måned ?? I så fall så er dette en forståelig utvikling.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rekyL
    Enig! Når jeg ble anbefalt å fylle kattesand i mine høyttalerstativer, løp jeg derfra.
    Det ble jeg også gjort, da jeg for noen år siden kjøpte det første mitt første hi-fi-utstyr. Har lenge lurt litt på hvorfor akkurat kattesand, og ikke noe tyngre? Allikevel har jeg stolt på de ansatte på Hi-Fi-Klubben og bruker fortsatt kattesand. Litt off-topic: hva kan jeg eventuelt erstatte det med?

Newcomer svendbjarne sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antenne
    Det ble jeg også gjort, da jeg for noen år siden kjøpte det første mitt første hi-fi-utstyr. Har lenge lurt litt på hvorfor akkurat kattesand, og ikke noe tyngre? Allikevel har jeg stolt på de ansatte på Hi-Fi-Klubben og bruker fortsatt kattesand. Litt off-topic: hva kan jeg eventuelt erstatte det med?
    Sandblåsesand fra Biltema virker godt.

Har også samme erfaring fra HFK Trondheim, kjøpte pakken i signaturen min derfra for 3 år siden da jeg nettopp hadde kjøpt TV som støttet progressiv scan. Da fikk jeg beskjed om at Marantz' DVD-spilleren jeg ville ha støttet progressiv og stolte på selger etter at jeg hadde sett/hørt denne. Kom hjem, og det gjorde den selvfølgelig ikke

Intermediate pesnp sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    934
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har som de fleste andre her ett noe blandet forhold til HFK.
    Jeg har opplevd utrolig bra service i Drammen og Sarpsborg (der stå nesten selgerene i kø for å hjelpe med da jeg skulle teste Ikon6), Jeg har veldig positive opplevelser med begge disse butikkene.

Men Marcus thranes gate derimot... Selgerene der virker som regel veldig stressa og lite innstilt på å hjelpe, dette kan være fordi de har ganske mange kunder, og jeg har positive opplevelser derfra også. Men det er noe med det at en negativ opplevelse ødelegger for alle de positive.

Newcomer sirjokke sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rekyL
    Enig! Når jeg ble anbefalt å fylle kattesand i mine høyttalerstativer, løp jeg derfra.

Tja... Han som solgte meg mine SA1750 hadde visst stekt sand i ovnen og styra verre. Tror nok jeg ville ha kjøpt sandblåsesand selv, men på den annen side trekker jo kattesand fuktighet veldig bra. Men det er nok ikke tyngre enn bly, men sikkert tungt nok (har selv katt og kattesand )

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •