Forhandlere og kunnskap?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forhandlere og kunnskap?

Det er tydelig at forhandlerstatus og kunnskap ikke alltid hører sammen.
    Sendte i går en forspørsel om effektforsterkere og pristilbud til div. butikker over hele landet. I den forbindelse spurte jeg også om lydsignatur, strømstyrke, watt vs. watt etc. Lurte òg på om lydsignaturen i effektforsterkere er så markante at de påvirker lyden i noen merkbar grad.
    Svarene jeg har fått så langt er at prisen finner du på hjemmesiden og at den effektforsterkeren hører sammen med de høyttalerene fordi det bare er sånn. En av forhandlerne svarte "Hvis du allerede har en sånn HT så vet du kanskje at det er (X) som er den desidert beste forsterkerløsningen". Ikke mye å hente hos forhandlere altså!
    Eneste jeg fikk et positivt inntrykk av Tonart i Trondheim. De svarte utfyllende og var det noe mere så send tlf.nr. så skulle de ringe meg. Tok seg tid til å forklare om at en må tenke på kilder, preamp, kabler etc.
    De store kjedene har ennå ikke svart, eller så rablet de ned noen få linjer om deres eminente hjemmeside hvor jeg finner alle opplysninger. Der står det jo lite eller ingenting om lyd! Har de bare kunne skrive en liten setning om hva en får når en handler på nettet. Da har jeg kanskje sluppet å sitte i tlf. i hele morgen for å dra opplysninger ut av de.

Spørsmålet er vel om de vet noe om det de selger i det hele tatt.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke derfor du har dette forumet, så du slipper å spørre forhandlere som ikke anbefaler ting de ikke selger selv?

Ellers så var det en grei kartlegging. Hvor mange sendte du til?

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sendte til 8 stk. og 4 har svart. Ja, har vi ikke hatt dette forumet så har jeg sikkert handlet alt på Elkjeden eller noe sånt...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •