Høyttaler anbefalinger

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høyttaler anbefalinger

Jeg har nettopp kjøpt meg RSP 1066 og RMB 1075. Det jeg trenger hjelp til er hvilken høyttalere som anbefales dette sette. Det skal brukes til hjemmekin og musikk, fordelinge er 70/30. Skal bare ha meg center og front til å starte med. Rommet mitt er ca 12-14m2, men jeg vil gjerne ha muligheten til å bruke det samme høyttalerne når jeg flytter å?
    Burde jeg ta stativ eller gulvhøyttaler ?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva får det lov til å koste?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det skal ikke koste mere en 15K.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Valget er gjort det ble klipsch sine rf 35 med bak og center.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv RSX 1055 og RB 1080 og jeg kjøpte en Audio Pro Avantek pakke med nine til front, one til senter og two til bakhøyttalere. Er veldig fornøyd med det. Den høyttalerpakka kosta 17000, men vet ikke om den er å få tak i lenger. B&W synes jeg virker litt oppskrytt. Jeg hørte på et par B&W høyttalere samtidig som jeg hørte på Dali 6006, og ble ikke imponert over B&W. (Husker ikke hvilken serie det var).

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg betalt 17 000 for min pakke med RF 35 RC 35 RS 35. fikk 7000 i rabatt. det er ikke dårlig heller hva.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    221
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg husker ikke hva de ble drevet av. Men det var nok en av dem. Det var i hvertfall ikke Classé Vet ikke om de har merket på Lillehammer i det hele tatt.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tommy220
    Valget er gjort det ble klipsch sine rf 35 med bak og center.
    Tenkte jeg skulle anbefale dem men du kom meg i forkjøpet :wink:

Jeg ble imponert over hvor avslappet de spiller med sin utpregede dynamiske karrakter. De må bare være gode til kino.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoppass Cheese
    Sitat Opprinnelig postet av stix
    Jeg har selv RSX 1055 og RB 1080 og jeg kjøpte en Audio Pro Avantek pakke med nine til front, one til senter og two til bakhøyttalere. Er veldig fornøyd med det. Den høyttalerpakka kosta 17000, men vet ikke om den er å få tak i lenger. B&W synes jeg virker litt oppskrytt. Jeg hørte på et par B&W høyttalere samtidig som jeg hørte på Dali 6006, og ble ikke imponert over B&W. (Husker ikke hvilken serie det var).
    Det spørs jo litt hva B&W ble drevet av da. Nad eller Denon er ikke blant de første valgene om jeg skulle valgt forsterker til B&W. Dessverre bruker hifiklubben som regel en av de to.
    Når jeg hørte på B&W brukte de ikke Nad/Denon.. Lurer på om det var Arcam??

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan være enig i at BW ikke låter spes bra på Denon eller NAD, men hvor/når låter BW spesiellt bra? Jeg har ikke hørt det ennå...

Intermediate Magnera sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Jeg kan være enig i at BW ikke låter spes bra på Denon eller NAD, men hvor/når låter BW spesiellt bra? Jeg har ikke hørt det ennå...
    Oh..provoserende
    Mener du helt seriøst at B&W ikke låter bra!? :shock:

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med unntak av modellene i 800-serien er jeg faktisk enig... Det
    er noe kunstig over den tilsynelatende presise detaljeringen av lydbildet. Kan det ha noe med at valget av eksotiske membranmaterialer gir et (hmmm...) "eksotisk" lydbilde?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De prioriterer detaljering fremfor sammenheng i lydbildet, og for meg så mister de da hele drivet i musikken. Rytmene og fundamentet i hele frekvensområdet må vike for en kunstig illusjon av nøytrale detaljer.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De prioriterer detaljering fremfor sammenheng i lydbildet, og for meg så mister de da hele drivet i musikken. Rytmene og fundamentet i hele frekvensområdet må vike for en kunstig illusjon av nøytrale detaljer.
    Er dette helt generelt for alle seriene? Eller koblet opp mot NAD eller Denon?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt dem på Elektrokompaniet, Arcam, Classe, Gryphon osv, det hjelper ikke da heller. Jeg har utelukkende hørt de dyre seriene, i tillegg til noen i DM600-serien. Sist var det N-803 biampet på Arcam sine 85-wattere. De skuffet med dårlig diskantsprednig og ellers de nevnte feilene. I tillegg kunne den ikke skilte med bass overhodet når den ble sammenliknet med Helicon 400 som forøvrig var bedre på alle områder.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnera
    Er dette helt generelt for alle seriene? Eller koblet opp mot NAD eller Denon?
    For meg er dette en ganske subjektiv mening som gjelder B&W generelt og kanskje spesielt CM-serien. Jeg kan ikke forklare det som noe annet enn at det for meg blir noe klinisk og kunstig over gjengivelsen. Isolert sett høres de ulike lydene ut som de er korrekt gjengitt. Men totalt sett er det som om høyttalerne mangler "spillegleden".

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Jeg kan ikke forklare det som noe annet enn at det for meg blir noe klinisk og kunstig over gjengivelsen. Isolert sett høres de ulike lydene ut som de er korrekt gjengitt. Høyttalerne mangler liksom spillegleden.
    Det føles nesten som å drikke rødvin på et tannlegekontor, uten at jeg har prøvd dette :lol:

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er såpass altså. Må få hørt disse Helicon høyttalerene slik at jeg vet hva jeg går glipp av. Når det gjelder spilleglede kan jeg være delvis enig. De blir litt myke om du vil, men da særlig hvis du bruker en mindre forsterker.
    Min far har et Classe anlegg med B&W Matrix høyttalere og ASW1000. Dette låter veldig detaljert og flott. Men det river ikke riktig så godt som verken han eller jeg helst ønsker. Nå har det seg slikt at min far har spilt i storband i mange år. Og spiller diverse saxsofoner og blåseinstrumenter. Så når vi sammenlikner opp mot dette mangler det litt. Hvis meg en høyttaler som klarer å gjenngi et storband med like stor spilleglede. Da blir jeg imponert!
    Kommer du opp i dette nivået synes jeg de mangler spilleglede. På vanlig lyttenivå og musikk kan dere ikke mene at dette er en stor sak.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Din far spilte sikkert ikke bare i storband fordi han kunne, men også fordi han elsker musikk. Det gjelder mange av oss andre også, og det er store forskjeller på hva høyttalerprodusentene prioriterer.

Musikalske høyttalere har for meg i mange år vært ensbetydende med SonusFaber og en del hjemmekonstruksjoner. Dali er et godt merke, men de aller dyreste har jeg ikke hørt. Helicon derimot er svært musikalske.

Jeg kan holde på lenge med å ramse opp, det er mye på markedet som er musikalsk men ikke svinedyrt også. Klipsch er også svært gode saker, men jeg likte RF35 mye bedre enn RF15. De er også litt overfølsome for forsterker, men Classe skal i utgangspunktet være et godt valg.

Mitt største HiFiEnigma opplevde jeg med Kora rørforsterkere, Holfi preamp, Meridian DAC/Drivverk og BKS høyttalere. Det var også svært godt integrert med rommet.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe sted i Bergen eller Stavanger hvor en kan høre på noe av dette? Eller noe annet en det som Hifiklubben og Hificenteret har?
    Dersom disse andre merkene du nevner er så gode i forhold til B&W har jeg kanskje godt glipp av en skikkelig hifi orgasme. :lol:

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •