Fyndbørsen.se

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 30
    Intermediate SnOopy sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fyndbørsen.se

Er det noen osm har handlet med disse?

Jeg må forskudds betale beløpet og få varen sendt til Norge (Vestlandet). Har evt. tenkt å fortolle dette selv.

Noen som har erfaringer med dette fra www.fyndborsen.se?

Newcomer DagM sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bestilt av dem en gang, men hentet det på et postkontor i Sverige.
    Den ene høytaleren hadde fått en skade, bilder finner du i en annen post her.
    Jeg får en 8m Proson s-video-kabel og 2 dvd som kompensasjon.

Jeg tror du har mulighet til å prute litt også, så det er bare å prøve seg. De ringte meg å hørte om jeg ville ha en basshøytaler med remote (500 kr dyrere), mulig de hadde gått tom for den "vanlige".

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/forum/viewtopic.php?t=4934
    Betalte riktignok ikke på samme måte, men har ikke noe vondt å si om dem. Fikk raske og gode svar på spørsmål pr mail, og ingen problemer med forsendelsen av utstyret.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann!

Jeg har bestilt og forskuddsbetalt på fyndborsen 2 ganger nå. Har ikke hatt noe problemer med disse..kan anbefales!

MVH Eirik

Intermediate SnOopy sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan ble det med toll og frakt da du kjøpte produkter hos Fyndbørsen.se. Tollet du selv eller ble du tvunget til å bruke posten.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg måtte bruke fraktselskapet som var dfds tollpost globe!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg hentet varen på en svensk postkontor. Virket veldig greit, så slipper man toll og tull også

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thror
    jeg hentet varen på en svensk postkontor. Virket veldig greit, så slipper man toll og tull også
    Man må i så fall holde seg innenfor beløpsgrensene i norske tollbestemmelser:
    Hvis du har vært ute av Norge i minst 24 timer, kan du ta med deg varer til en samlet verdi av NOK 6000 toll- og avgiftsfritt.

Hvis du har vært ute av Norge mindre enn 24 timer, kan du, én gang i løpet av 24 timer, ta med varer til en samlet verdi på inntil NOK 3000 toll- og avgiftsfritt.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mulig jeg tar feil, men bestiller man fra sverige til norge, så er det eksport og man slipper den svenske momsen(25%), siden det ikke er toll på noe særlig av elektronikk så blir det vel billigere å få varene sendt hit en å hente det i sverige? i hvertfall ikke noe dyrere? man plusser på norsk moms når varene kommer hit da.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    mulig jeg tar feil, men bestiller man fra sverige til norge, så er det eksport og man slipper den svenske momsen(25%), siden det ikke er toll på noe særlig av elektronikk så blir det vel billigere å få varene sendt hit en å hente det i sverige? i hvertfall ikke noe dyrere? man plusser på norsk moms når varene kommer hit da.
    Forskjellen ligger hovedsaklig i at man da må ut med dyrere frakt. Det er nemlig betydelig dyrere å sende pakker over grensen enn internt i Sverige. Det tilkommer også noen kjedelige fortollingsgebyrer. I tillegg til moms må du ihvertfall regne med 500 kroner ekstra i frakt og gebyrer (avhengig av vekt). :?
    Men da får du den jo hjem til DITT postkontor.

Noen som kjenner servicenivået til fyndbørsen? Hva gjør man hvis noe går galt?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tenkt og bestille fra Fyndbørsen. Prisene som er oppgitt der er jo i SEK, sparer jo litt bare der.
    Men det jeg frykter er om det blir mye toll på varene, slik at vinninga går opp i spinninga.
    Totalt kommer jeg på rundt 13.000 NOK inkludert frakt på 900SEK, men hva med det Norske tollvesen, hvor mye skal de ha???

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tenkt og bestille fra Fyndbørsen. Prisene som er oppgitt der er jo i SEK, sparer jo litt bare der.
    Men det jeg frykter er om det blir mye toll på varene, slik at vinninga går opp i spinninga.
    Totalt kommer jeg på rundt 13.000 NOK inkludert frakt på 900SEK, men hva med det Norske tollvesen, hvor mye skal de ha???

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tollavgifter er avhengig av type vare du bestiller. Sjekk www.toll.no :cry:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tness
    Hvis du henter dem i sverige blir det vel mye billigere? så sant du mulighet for det da. Da vil 13900 sek tilsvare 13100 nok (ikke mye å hente på kursen nå om dagen) Men du blir nødt til å smugle over grensa\ta det i etapper.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okey, inntill 6000 tusen kan en ta over grensa tollfritt.
    Det jeg kan gjøre er og få han slektningen min til og si at han har solgt meg dette privat, og satt prisen til 5800.- eller noe sånt. Få han til og skrive en kvitering, eller bestille varene i hans navn etc. og kjøpe de fra han, det burde gå greit, og tollvesnet kan jo ikke ta noen på akkurat det...

Tror det vil lønne seg og kjøre 20 mil og hente varene... blir 40 mil tilsammen...
    Ca 400 NOK i bensin grovt regnet. Frakt innad i sverige kostet 300, frakt over grensen 900, altså 600 i differanse.
    Tror jeg skal ta en telefon i morra...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tness
    Okey, inntill 6000 tusen kan en ta over grensa tollfritt.
    Fakta er ikke så enkle. Mellom Sverige og Norge er det i fjor inngått en samarbeidsavtale som medfører at den 6.000 kroners grensen ikke gjelder for nordmenn som handler i Sverige.

Sjekket dette ut selv da jeg skulle til Stockholm i fjor og tenkte på å dra til www.apparat.se sitt lager i Stockholm. Laaaang nese.

En journalist i Dine Penger hadde skrevet en artikkel i fjor om at svenskehandel av HI-FI innenfor 6.000 kroners grensen var gunstig. Ringte ham og han sjekket opp faktaforhold rundt sin egen artikkel. Og riktig. Nordmenn har ikke lenger den friheten de hadde i Sverige. :cry:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var inne og leste på www.toll.no artikkel http://www.toll.no/kunde_info/brosjy...ilnorge03.html

Kunne ikke lese om unntak i regelen. Hvor finner du dette Hi-Fi svenske direktivet?

Man kan ta med varer inntill 6000, alt over dette fortolles, så dvs at hvis en handler for 12000.- må man bare betale toll for et beløp på 6000.-

Ikke enkelt og finne ut av regel jungelen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom over en atrikkel i dine penger http://www.dinepenger.no/index.db2?id=8642.
    De ga et ganske enkelt svar. På varer over 6000.- må en betale Norsk moms. Det var ikke nevnt noe om fortolling, og ikke nevnt den spesielle avtalen mellom Norge og Sverige som Tiger refererte til. En avtale jeg syntes hørtes litt rar ut. Hvorfor er ikke denne avtalen mellom andre EU land og Norge? Eu er jo veldig opptatt av at det skal være likhet mellom landene innenfor Unionen, så hvorfor skulle Sverige og Norge ha en spesiell avtale? Og hvorfor gjelder ikke denne loven på tobakk,kjøtt, sprit og alle de andre varene som er billigere over grensa.??

Hvis en trekker fra svensk moms, og legger til Norsk moms, så kommer jo varene ca ut i null, har ikke regnet nøyaktig på dette. Men slik jeg tolker lov verket så vil det lønne seg uansett. Eneste er høyere frakt på varene.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Journalisten som har forfattet artikkelen du linket til var samme personen jeg var i kontakt med i fjor. Mail ham og spør :wink:

johan.nordstrom@dinepenger.no

Dersom du finner ut om nordmenn lovlig kan innføre elektronikk artikler for 6.000 kroner, så skulle vi alle ha nytte av å få vite det.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Journalisten som har forfattet artikkelen du linket til var samme personen jeg var i kontakt med i fjor. Mail ham og spør :wink:

johan.nordstrom@dinepenger.no

Dersom du finner ut om nordmenn lovlig kan innføre elektronikk artikler for 6.000 kroner, så skulle vi alle ha nytte av å få vite det.

Har vært i kontakt med Johan Nordstrøm, fikk vel egentlig ikke et direkte svar fra han, skal legge ut svaret jeg fikk fra han på en webside. Link kommer om en stund.
    Han hverken avkreftet, eller bekreften den avtalen du refererte til...

Skal over grensen i nærmeste fremtid. Mye og spare har jeg funnet ut.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •